Féléves rekord bevétel-növekedés a GRAPHISOFT-nál.

Teljes körű, élénk piaci érdeklődés tapasztalható a hazai építőipari digitalizációval kapcsolatban, ugyanis a korábbi évekhez képest a beruházói, kivitelező és ingatlanfejlesztői ágazatban is jelentősen megnőtt a kereslet a szoftveres megoldások iránt, derült ki többek között a GRAPHISOFT SE első féléves eredményközléséből. A piacvezető hazai építészszoftvercég első féléves magyarországi árbevétele 475 millió forint lett, ami 30 százalékkal több az előző évinél, emellett az értékesítésen belül először jelentős – közel 10 százalékos - a beruházói és kivitelezői szoftvereladás aránya.

Kezd beérni a magyar központú GRAPHISOFT SE utóbbi években elindított termékbővítő stratégiája a magyar piacon is. Az építészszoftverek piacát egyszer már forradalmasította a GRAPHISOFT a 3D tervező program az ARCHICAD kifejlesztésével, két éve pedig létrehozta az építőipar teljes digitalizációját lehetővé tevő termékkínálatát. Ez azt jelenti, hogy a minden évben frissülő fő szoftver (ARCHICAD) mellett megjelentek a palettán a beruházók és kivitelezők, valamint az üzemeltetők számára kínált tervezői, folyamatszervezői és kivitelezés kontrolling támogató szoftverek is.

A GRAPHISOFT első féléves, 30%-os árbevétel-növekedése illeszkedik az utóbbi hat évre jellemző évi átlagos 40%-os növekedési dinamikába. A bevétel döntően még ma is a fő termék, az ARCHICAD építészszoftver értékesítéséből származik, amely piacvezető itthon, hiszen a magyar építészek mintegy 90%-a használja. Emiatt a GRAPHISOFT a hazai piacon a jövőbeli növekedést az új termékek bevezetésétől várja, amelyek komplex megoldásokat kínálnak az építőipar digitalizációjához. A vállalat idén a beruházói és kivitelezői szoftverek tanácsadási szolgáltatásával is bővíti tevékenységét. A nemzetközi piacon a BIM (Épületinformációs modell) szemlélet és szoftverek használata már erőteljes, miközben a magyar szereplők érdeklődése a lehetőségek iránt még friss.

„Az első féléves üzleti sikerünknek kedvezett a hazai lakáspiaci boom, a CSOK-program keresletélénkítő hatása, valamint az, hogy az építőipari szereplők az EU-források két éven belüli elapadására előre tekintve fejlesztenek. Elkezdődött a szektor digitalizációja, ami az építőipari szereplőket itthon és a nemzetközi piacon egyaránt versenyképessé teheti. Büszkék vagyunk arra, hogy a BIM rendszerekben itthon mi vagyunk a legfelkészültebbek, mi tesszük elérhetővé a hazai szereplők számára a világszínvonalú szoftvereket és készek vagyunk nemzetközi tapasztalatainkat is átadni” - mondta Reicher Péter, a GRAPHISOFT Magyarországért felelős vezetője. 

A GRAPHISOFT üzleti stratégiájának legújabb eleme a BIM-szoftverek teljes körű bevezetése a piacra. A BIM elsajátítása, az építőipari digitalizáció több mint szoftvercsaládok értékesítése. A szektor teljes digitalizációja a legfejlettebb országokban honosodott meg elsőként, ami hatalmas versenyelőnyhöz juttatja a nemzetközi projektekben és nagyberuházásokban azon országok vállalatait. A BIM-rendszerek használata nemzetközi szinten egyre erősödik, már e szemlélettel fejlesztett szoftverek használata ajánlott, illetve kötelező bizonyos beruházási érték fölött a következő országokban: Egyesült Államok, Norvégia, Finnország és Egyesült Királyság. Ugyanakkor tavaly már kormányzati ajánlások indítottak el az előzőekhez hasonló folyamatot Nyugat-Európa több országában, Svédországban, a Nyugat-Balkán területein illetve Japánban.

A BIM-rendszerek világpiaca dinamikusan nő, a végfelhasználói költések alapján 2015-ben 3889 millió euró volt, de piaci prognózis alapján ez az összeg 2021-re elérheti a 7433 millió eurót.

A GRAPHISOFT SE a német Nemetschek Csoport tagja. A csoport 15 nemzetközileg ismert építőipari szoftvermárkát tömörít, amelyek termékeikkel és szolgáltatásaikkal a következő szakterületeken vannak jelen: tervezés, kivitelezés, üzemeltetés, valamint 3D modellezés és látványtervezés. 

A magyar központú GRAPHISOFT az építészek támogatása mellett a kivitelezői és ingatlanfejlesztői folyamatok támogatását is lehetővé teszi. Stratégiai célja, hogy itthon ezen a területen is piacvezetővé váljon. Egyedi, speciális területekre szakosodott termékeket is kínál a vállalat, nemrég vezették be a magyar piacra a világvezető norvég kórháztervező szoftvert, a dRofus-t. 

A Frankfurti Tőzsdén jegyzett Nemetschek Csoport 2018. első féléves árbevétele 216 millió euró volt, ami 11,4 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A csoport EBITDA eredménye 59 millió euró (14,1% növekedés) volt, az adózás előtti eredmény 48,3 millió euró, az egy részvényre jutó eredmény (EPS) 0,90 euró, amely 24,5%-os növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A csoport árbevételének legnagyobb része, közel 30 százaléka a német piacról származott (62,3 millió euró, 8,7% növekedés), az árbevétel következő 30-32 százalékát az európai és amerikai értékesítések adták, míg az ázsiai és egyéb országokban eladott termék- és szolgáltatási bevételek 8 százalékot hoztak a csoportnak.

A Nemetschek Csoport leggyorsabban fejlődő üzletágai az idén a tervező szoftverek mellett a kivitelezéstámogató termékek voltak. A Nemetschek csoport idei árbevételi terve: 447-457 millió euró és 25-27%-os EBITDA árrés elérése.

forrás: sajtóközlemény




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Novemberben is nőtt az építőipar teljesítménye

Novemberben is nőtt az építőipar teljesítménye

Az építőipar termelése 2018. novemberben 27,3 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit.

Kápolna a pusztában és megújult városháza - 2018 épületekben

Kápolna a pusztában és megújult városháza - 2018 épületekben

Összegyűjtöttünk tíz, számunkra fontos épületet az idei évből.

Jön a Piranesi-díj!

Jön a Piranesi-díj!

Ez az öt magyar projekt szerepel a Nemzetközi Piranesi Építészeti Kiállításon.

Hirdetés