Könnyen és gyorsan felépíthető bármilyen területen.

A koronavírus járvány második felvonása világszerte komoly kihívás elé állítja a döntéshozókat az iskolák működtetését illetően is. Bár a legtöbb országban ameddig lehetséges, szeretnék elkerülni az oktatási intézmények bezárását, a vírus terjedése miatt egyre több iskola áll vissza a digitális oktatásra. A Skidmore, Owings & Merrill építésziroda koncepciójával azonban folytatódhatna a tantermi oktatás.

Az építészirodairoda a járványhelyzetre reagálva előállt egy moduláris, pop-up iskola tervével, amely szem előtt tartja a társadalmi távolságtartást, ezzel pedig az egészséget és a biztonságot. A nagy előnye, hogy a School/House névre keresztelt épület nagyon gyorsan és könnyen telepíthető bármilyen területen, vidéki és városi környezetben egyaránt. Nagy belmagassággal és könnyen fertőtleníthető felületekkel tervezték, egy légtérben biztonságosan 50 tanuló tartózkodhat. 

A szerkezet emelt padlórendszerébe süllyesztették az áramellátást biztosító kábeleket, illetve a megtisztított levegő is a padlózat rácsain keresztül áramlik be a tanterembe. Mivel az épület falán nincs nyitható ablak, a megtisztított levegőt  egy, a tanterem falán elhelyezett légtisztító berendezés biztosítja. Amennyiben a teremben légszennyezettség merül fel, a légáramlás iránya megfordítható, azaz a berendezés kiszívja a szennyezett levegőt.

Forrás: ArchDaily




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Ebben a pop-up iskolában a legkeményebb járványhelyzetben is folyhat oktatás

Ebben a pop-up iskolában a legkeményebb járványhelyzetben is folyhat oktatás

Könnyen és gyorsan felépíthető bármilyen területen.

2200 diák vett részt az MVM Okosbútor versenyén

2200 diák vett részt az MVM Okosbútor versenyén

A tíz, legrövidebb idő alatt jó megfejtést beküldő versenyző iskolája nyert egy-egy okosbútort.

Elképesztő iskolaépülettel állt elő a Henning Larsen Architects 

Elképesztő iskolaépülettel állt elő a Henning Larsen Architects 

Iskola a határon, amely valójában nemcsak iskola, hanem a fenntarthatósági szempontok alapján létrejött közösségi helyszín is. 

Nincs találat!

Hirdetés