Hirdetés

A háromkerekű elektromos jármű a robogó mozgékonyságát ötvözi a cargobike teherbírásával, új kategóriát teremtve a városi mobilitásban.

Hirdetés

A projekt célja, hogy biztonságosabb, praktikusabb és élvezetesebb alternatívát kínáljon a zsúfolt városokban közlekedőknek — a családoktól a kisvállalkozásokig.

A városi mobilitás új története

A Juice nem csupán egy új jármű, hanem egy kísérlet a személyes városi csomagszállítás újradefiniálására. A Cargo Roller koncepció abból az egyszerű felismerésből született, hogy a mikromobilitás területén hiányoznak azok a kompakt, agilis, mégis nagy teherbírású és könnyen használható eszközök, amelyek valóban illenek a városi élet ritmusához.

Most ezt a két világot egyesítették: a stabil, háromkerekű architektúra és a dönthető futómű a biztonság érzetét adja, miközben a kompakt méret és az elektromos hajtás megőrzi a mozgás szabadságát. A jármű egyszerre reagál a jövőorientált városok zero-emission zónáira, a gyorsuló last-mile logisztikára, valamint a növekvő igényre a biztonságos, de élményalapú mikromobilitás iránt.

Céljuk, hogy új piaci rést hozzanak létre a cargo-bike és az e-moped között — egy olyan crossover járműcsaládot, amelyet a magánfelhasználók és a városi szolgáltatók egyaránt magukénak érezhetnek.

A projekt jelenleg a termékfejlesztési szakaszban jár, amelynek célja a koncepció valós körülmények között történő tesztelése és a sorozatgyártás előkészítése. A Juice csapata 2026-ra tervezi az első széria bemutatását.

A Juice mögött: formatervezés, stratégia és oktatás találkozása

A projektet a budapesti Ustory Mobility csapata jegyzi, amely a design és a stratégia metszéspontján dolgozik.

A formatervezést és márkastratégiát Ruppert Dániel vezeti, aki 2019 óta a MOME Mobility Design Lab társvezetője, és többek között a kétszeres Red Dot-díjas Dembell Motorhomes arculatán és termékfejlesztésén is dolgozott. Munkái a városi mobilitási eszközöktől az elektromos hajókon át a luxus lakójárművekig terjednek — közös bennük az a gondolat, hogy a designnak egyszerre kell hasznosnak, szerethetőnek és stratégiailag megalapozottnak lennie.

A Cargo Roller ipari formatervezéséért Kiss Botond Levente, szintén Red Dot-díjas járműtervező felelt, aki korábban a Mercedes-Benz és a Suzuki formatervező stúdióiban szerzett tapasztalatot.

A kutatás-fejlesztési folyamatot a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) támogatta.

Az Ustory a márka- és termékstratégiai gondolkodást integrálja a formatervezésbe — céljuk olyan innovatív megoldások létrehozása, amelyek értelmet és karaktert adnak a mindennapi technológiáknak. A stúdió több sikeres mobilitási projekten is dolgozik, köztük elektromos hajók, e-motorok, tömegközlekedési megoldások és egyéb városi járműkoncepciók fejlesztésén.

Forrás: Sajtóinformáció




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Megérkezett a jövő autóbusza Budapestre

Megérkezett a jövő autóbusza Budapestre

A Mercedes-Benz eCitarót ingyen kipróbálhatja bárki a 105-ös vonalon.

Negatív karbonlábnyomú gyár épül Indiában

Negatív karbonlábnyomú gyár épül Indiában

Két másodpercenként gördül majd le a szalagokról egy elektromos robogó.

Mától lehet pályázni elektromos kerékpárokra

Mától lehet pályázni elektromos kerékpárokra

Negyedszer nyílik meg az ITM elektromobilitást ösztönző pályázata.

Hirdetés