Hirdetés

A 85 éves korában elhunyt Dan Reisinger tervezte a Teva gyógyszergyár és a Habima színház logóját is.

Hirdetés

Elhunyt Dan Reisinger, magyar ajkú izraeli grafikus. Ő tervezte Izrael számos meghatározó intézményének logóját, köztük az El Al légitársaságét, a Teva gyógyszergyárét és a Habima színházét.

A művészt 85 éves korában a Tel-Aviv melletti Givatajimban lévő otthonában érte a halál. A Jugoszláviában, magyar családban született grafikus nyerte el 1998-ban, Izrael történetében grafikusként először az ország legrangosabb elismerését, az Izrael-díjat.

Izraelben lépten-nyomon találkozni lehet munkáival, jelentős szerepet játszott az ország modern vizuális arculatának megteremtésében. Ő tervezte Izrael számos meghatározó intézményének logóját, köztük az El Al légitársaságét, a Teva gyógyszergyárét és a Habima színházét.

Reisinger a vajdasági Magyarkanizsán született 1934-ben. A holokauszt során elvesztette családja nagy részét. 1949-ben édesanyjával és nevelőapjával Izraelbe költözött.

Már 16 évesen felvették a rangos jeruzsálemi Bezalel művészeti akadémiára, később Európában tanulta tovább a korszerű grafikai látásmódot.

1956-ban plakátot tervezett, amelyben a magyar forradalom menekültjeinek megsegítésére hívta fel a nyugati világot. Egy másik ismert plakátján arra szólította fel az egykori Szovjetuniót, hogy engedje külföldre vándorolni az ott élő zsidókat.

Budapesten tervei alapján készült el a Teleki téren 2016-ban a munkaszolgálatra elhurcolt áldozatok és túlélők emlékét őrző szoborkompozíció.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Így tervezte a saját logóját egy fiatal designcég

Így tervezte a saját logóját egy fiatal designcég

A Pyxis Nautica emblémája egyszerű, kifejező és sokrétű. Elmondják, hogyan született.

Magyar designer kapta a tipográfia Oscar-díját

Magyar designer kapta a tipográfia Oscar-díját

A Lipcsei Könyvvásár magyar pavilonjának arculatával és az egy. magazinnak tervezett animált logóval nyert Farkas Anna.

Az Airbnb már nem bánja, hogy a logója herezacskóra emlékeztet

Az Airbnb már nem bánja, hogy a logója herezacskóra emlékeztet

A marketingesek csettinthetnek: 2014-ben cserélték le, de még most is külön életet él az arculati elem.

Hirdetés