Hirdetés

A kiállítást a Budapest Design Week keretében rendezték meg először, de még nem maradtál le semmiről. 

Hirdetés

Rendkívül népszerű volt az első 360 Design Budapest kiállítás, melyet a Magyar Divat & Design Ügynökség szervezett a Budapest Design Week szakmai partnereként. A rendezvény egy offline és egy online kiállításból állt, melyeken húsz hazai és négy nemzetközi formatervező kapta a főszerepet. A sikernek köszönhetően hazánk tehetségei a vírushelyzet közepette is megkapták azt a láthatóságot, amely elengedhetetlen a piacon való érvényesüléshez. A rendezvény weboldalán még most is megnézhetjük a kiállítást egy virtuális túra formájában.

Október 8-10-ig rendezték meg az első 360 Design Budapest kiállítást a főváros közepén, az Aulich utcában. Az érdeklődők nemcsak a helyszínen tekinthették meg a designerek világszínvonalú alkotásait, hanem a rendezvény honlapján is, ahol virtuális túrát is tehettek (sőt, még most is tehetnek) a 3D-s tárgyak között. Ez a kettőség adta a rendezvény „figitális” jellegét, amely a nemzetközi trendek alapján, a vírushelyzet közepette is lehetőséget teremtett a tehetségek széleskörű és biztonságos bemutatására. 

 HFDA / The Fulldog

Az offline kiállítás húsz hazai formatervező munkásságát tárta a látogatók elé; Adamlamp, Codolagni, Error n’more, Hannabi, Kele Sára, KOMONKA, Lakatos Ábel, LumoConcept, Miklósi Ádám, Oleant, Paper Up, Planbureau, Plydesign, Position Collective, RAWfiction, Regős Anna, Sixay, Socowoo, Studio Nomad és Ungár Fanni különböző designtárgyait. A digitális felületen a magyar tehetségek bámulatos munkái mellett, helyet kaptak négy nemzetközi designer termékei is: a cseh Master & Master, a szlovák Crafting Plastic!, a lengyel Phormy, valamint a Máltán alkotó Anna Horváth, magyar formatervező is.

A Magyar Divat & Design Ügynökség ezzel a határokon átívelő megoldással adott régiós jelleget a rendezvénynek, amellyel Magyarország egy lépéssel ismét közelebb került a régiós designipari központi szerep betöltéséhez.

A 360 Design Budapest mindkét platformon hozta az értékesítésösztönző jelleget: az offline kiállítás résztvevői QR kódok segítségével érhették el a kiállítók weboldalait, míg a digitális kiállítás látogatói a tárgyak melletti ikonra kattintva fedezhették fel a designerek történeteit bemutató oldalakat. Aki lemaradt volna a kiállításról személyesen, az év végéig szétnézhet a honlapon, ahol egy rendkívül informatív virtuális túrát tehet, amennyiben nem csupán a kiállított tárgyakat láthatja, de rengeteg információt is kap róla, illetve az alkotóról, láthatja az elérhetőségeket, eljuthat az egyéb munkáihoz. Bizonyos értelemben a virtuális tárlat az eredeti kiterjesztése, mert adott esetben ráérősebben, több részletben is tanulmányozhatjuk a nekünk tetsző alkotásokat.

Fotók: Octogon

Persze az sem bánhatta, aki személyesen látogatott el a rendezvényre. Bonta Gáspár, a rendezvény kurátora és programvezetője naponta több tárlatvezetésre invitálta a jelenlévőket, amely a rendezvény során végig maximális látogatószámmal indult el. Az építész-designer szellemesen, alázattal mesélt a kiállított tárgyak mögötti történetekről, illetve átfogóbban a kurátori koncepcióról és a magyar bútoripari hagyományokról, érintve a hazai design történetét is, amit egy évszámokkal teletűzdelt fal is összefoglalt. A látogatók ezen kívül egy VR-szemüvegben is teljesíthették a hétvégi design-körtúrát.

Az érdeklődők nemcsak a formatervezés világához kerülhettek közelebb, hanem annak meghatározó alakjaihoz is: szinte mindegyik kiállító személyesen is ellátogatott a helyszínre, így a rendezvény a fogyasztók és a tervezők közötti kapcsolatok megerősítésében is jelentős szerepet játszott. 

„Óriási büszkeséggel tölt el minket, hogy a kihívások közepette is sikerült ennyi embert mozgósítanunk a 360 Design Budapesttel: több mint hatszázan regisztráltak az eseményre, így szinte mindhárom nap teltházas volt az óránként ötven főt fogadó kiállítás – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője. – A rendezvény kiemelt médiavisszhangja miatt intenzív láthatóságot kaptak a magyar formatervezők: összesen harminc hazai infleuncer látogatott el az eseményre és közel hatvan sajtómegjelenés született a témában.” 

A 360 Design Budapest digitális kiállítása év végéig minden érdeklődő számára „nyitva áll”.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Online üzleti közösséget épít az MDDÜ

Online üzleti közösséget épít az MDDÜ

Elindult az ügynökség gyártásfejlesztést célzó platformja.

Nemzetközi összefogást kezdeményezett az MDDÜ

Nemzetközi összefogást kezdeményezett az MDDÜ

A Magyar Divat & Design Ügynökség vezetésével hazánk iránymutató szerepet tölt be a régió válságkezelő folyamataiban.

Tizenegy magyar tervező indul Párizsba

Tizenegy magyar tervező indul Párizsba

Irány a Maison et Objet, az egyik legnagyobb nemzetközi lakberendezési és belsőépítészeti designvásár.

Hirdetés