Kertész Attila negyedik tárlata szeptember 22-től tekinthető meg a budapesti Hybridart Space-ben.

Hirdetés

Kertész Attila minden alkotása erős érzelmi töltöttségű, mivel a művész rendszerint a saját önismereti utazását dolgozza fel absztrakt formában, néhol figuratív elemekkel kiegészítve. A festőművész negyedik tárlata PETROS címen nyílik szeptember 22-én a Hybridart Space-ben. 

Az élet elején az egyén dinamikusan formálódik, személyisége, főbb karakterjegyei kibontakozóban vannak, még csak akar valamivé válni. A téma megragadásához Kertész Attila hellenisztikus szobormaradványokból inspirálódott, ahol az alakok erőtől duzzadnak, lendületesek, küzdenek, ugyanakkor a letört darabok, a hiányzó részek jelzik, hogy ez a folyamat akadályokkal teli, feszültségektől terhes. 

„PETROS sorozatomban az életünk jelentőségteljes első harmadának azon fejlődési szakaszát vizsgálom, amikor még a személyiség, a személyes célok, az adottság és akarat képlékeny masszája folytonos változásban van. A személy fő irányultsága és jellege már megmutatkozik, de eszközei, lehetőségei és tettei még kiforratlanok” – mondta el Kertész Attila.

Attila festészeti munkásságában minden egyes sorozat kiemelt jelentőségű, mind fontos láncszemek, hiszen – egy teljes egészet alkotva – szorosan kapcsolódnak egymáshoz. Első kiállítási anyagában a GEMSELF-ben az ásványokat, mint a kollektív emlékezet szimbólumait dolgozta fel. A második tárlatát, az ANIMA-t az ÉN férfi és női oldalának különböző megjelenési formájának bemutatása céljából alkotta meg. A festőművész harmadik tárlata pedig a latin GENETRIX nevet kapta, amelynek jelentése ős, ősanya, amely szimbólumokat absztrakt eszközökkel ábrázolta. 

Legújabb PETROS című tárlata szeptember 22-től október 3-ig tekinthető meg a budapesti Hybridart Space-ben, a galéria nyitvatartási idejében.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Hundertwasser 2.0

Hundertwasser 2.0

Bécs után Új-Zélandon nyílt meg a világ második Hundertwasser múzeuma.

Természetes monokróm a GIM-ben

Természetes monokróm a GIM-ben

A kiállítás négy fiatal vizuális művész alkotásait mutatja be.

Térfoglalások – A Régi Műcsarnok történetei

Térfoglalások – A Régi Műcsarnok történetei

Reprezentatív kiállítás a frissen restaurált Lotz-freskókkal a 150 éves Magyar Képzőművészeti Egyetemen.

Hirdetés