Az 50., jubileumi rendezvény soha nem látott mennyiségű fenntartható terméket mutat be, inspirációkat nyújtva a kereskedelem, kézműipar és az ipar számára.

Január 7-10-ig rendezik az 50. Heimtextilt, a lakás- és közületi textíliák nemzetközi szakvásárát, amely világviszonylatban is a legszélesebb spektrumú textil- és lakberendezési cikk-kínálattal büszkélkedhet, egyúttal bemutatja az elkövetkezendő trendeket is. A vásár nagyságrendjét mutatja, hogy Frankfurtban kereken 3000 nemzetközi kiállító mutatja majd be újdonságait.

A Heimtextil szakvásáron több mint 250 cég mutatja be a fenntarthatóság elvének megfelelő módszerekkel gyártott textíliáit. A Heimtextil által „Green Directory” néven tizedszer kiadott, külön kiállítói lista azon kiállítók nevét tartalmazza, akik a fenntarthatóság témáját középpontba helyező kiállítási területen mutatják be termékeiket. A listázott cégek száma ugrásszerűen megnőtt, minden eddigieknél magasabb lett. A „Trend Space” keretén belül, az új, „Future Materials Library” elnevezésű kiállítási térben is láthatók a fenntarthatóság elvét szem előtt tartva gyártott anyagok. Itt megismerhetik a látogatók az innovatív anyagok sajátosságait és előállításuk módját. A bemutatótér fókuszában többek között újrahasznosított anyagok és ún. élő textíliák állnak. Ezen kívül, a 12.0 csarnokban „Green Tours” és „Green Village” elnevezésű vezetett túrák adnak minden, a zöld témacsoporttal kapcsolatos kérdésre választ. A „Green Village” kódokat és tanúsítványokat mutat be, hogy ezzel segítse a cégeket a fenntarthatóság biztosításában. Itt mutatkoznak be első ízben az Egyesült Nemzetek „Sustainable Development Goals” név alatt.

„Trend Space”: a jövő lakberendezési trendjei

A dizájn iránt érdeklődők számára az elsőszámú program a 3.0 csarnokban elhelyezett „Trend Space” elnevezésű kiállítási tér felkeresése. A trendek és inspirációk helyszínén együtt élvezhetik az innovációs anyagok, színirányzatok és dizájn újdonságok bemutatóit. Ugyancsak itt kap hangsúlyt a fenntarthatóság témája is. A tudatosan összeállított anyagkínálat csökkenti az anyagfelhasználást és minimalizálja az ökológiai lábnyomot is. Kereken 2000 m2 területen alakítanak ki a tervezők egy olyan fórumot, ami a vásár zárása után újrahasznosítható textíliákból és anyagokból áll. Az átfogó téma: „WHERE I BELONG” számos interaktív elemmel biztosít inspiráló, felfedező utazást a látogatók számára. Az előadásprogram betekintést nyújt a legújabb dizájn-projektekbe. A „Trend Space” tér létrehozója a Stijlinstituut Amsterdam.

Fotó: Messe Frankfurt Exhibition GmBH / Pietro Sutera

Kibővített kiállítói teret kapnak a nyomtató- és feldolgozógépek

A 2020-as Heimtextil a textilipari gépek kibővített spektrumát mutatja be „Textile Technologies” elnevezés alatt. A hátteret ehhez a meglévő digitális transzformáció biztosítja, ami a lakástextíliák előállításában és feldolgozásában alapvető változásokat eredményez. A Heimtextil rámutat az iparban végbemenő technológiai változások lehetőségére. A 3.0 csarnokban az új „Textile Technológies” név alatt mutatkoznak be a legújabb termékfejlesztések – kezdve a digitális nyomtatógépekkel, szoftverekkel és tartozékokkal, egészen a textilfeldolgozó gépekig. Mindemellett a vásár első ízben kínál egy egyedüli előadásprogramot az ipar és a kutatás területéről érkező előadók közreműködésével.

További növekedés a bútorszövetek és dekoranyagok területén

A Heimtextil elsősorban a „Decorative & Furniture Fabrics” szegmensben van fékezhetetlen növekedési pályán. Az elkövetkezendő vásárra 40 új kiállító érkezik azzal a céllal, hogy a már meglévő bútorszövet és dekoranyag, bőr- és műbőrtermékek széles spektrumát tovább gyarapítsa. A 4. és 6. csarnokban több mint 400 nemzetközi gyártó mutatja be új kollekcióit. Különösen nagy számban az európai top-gyártók képviseltetik magukat. A látogatók könnyebb eligazodása érdekében a Heimtextil a 250 bútorszöveteket, dekoranyagokat, függöny-és ágynemű-alapanyagokat kiállító céget külön szignóval jelöli mind a standokon, mind a katalógusban is. Ez az újítás érvényes a 4. és 8.0 csarnokokban is.

Fotó: Messe Frankfurt Exhibition GmBH / Pietro Sutera

A „Design Dialog” megvilágítja a bútoripar trendjeit

A bútoripar képviselői részére a 4. csarnok kibővített termékspektrumot kínál, ugyanakkor a „Design Dialogs” információkínálata számára attraktív megjelenést biztosít. A bútoripar dizájn trendjeit a Heimtextil üzemelésének szerdai napján 12-13.30 óra között, a 4.2 csarnok „Lecture Areal” elnevezésű területén tekinthetik meg az érdeklődők. Jelen lesznek: Christiane Müller (Studio Müller Van Tol), Anne Marie Commandeur (Stijlinstituut Amsterdam), Werner Aisslinger termék és bútortervező. A moderátor szerepét Susanne Tamborini-Liebenberg (md-Magazins főszerkeztő) veszi át.

„Interior.Architecture.Hospitality” a Heimtextil vásáron

A Heimtextil a közületi létesítmények berendezőinek egy új üzleti és értékesítési helyszínt biztosít. Kereken 370 kiállító közületi létesítményekkel kapcsolatos megoldásaival a belsőépítészet, tervezés és vendéglátás területéről érkező vásárlókat célozza meg. Kiválasztott árusok mutatkoznak be az „Interior.Architecture.Hospitality EXPO” helyszínén. A termékkínálatot egy új anyagkönyvtár, a „Interior.Architecture.Hospitality LIBRARY” egészíti ki. Itt kiválasztott, funkcionális sajátosságokkal rendelkező kiállítási áruk ismerhetők meg, mint pl.: erősen gyúlékony, hangtompító, súrolásálló, víztaszító anyagok. A programot új információkat kínáló szakmai előadások és körbevezetések teszik kerekké.

Fotó: Messe Frankfurt Exhibition GmBH / Pietro Sutera

8.0 csarnok: találkozási pont a legújabb lakberendezési kollekciók számára

A 8.0 csarnokban „Window & Interior Decoration” elnevezés alatt függönyök, dekorációs anyagok, és –rendszerek, bútorszövetek, árnyékoló és napvédő termékek, szőnyegek, textilfeldolgozó szerszámok mutatkoznak be. A Heimtextil vásár ide csoportosítja az összes textilárusítót - optimális termékkínálatot biztosítva a lakberendezőknek, belsőépítészeknek. Kereken 50 nemzetközi anyagárus mutatja be a következő szezonra szánt kollekcióit.

Kirakatban az elmúlt 50 év dizájn-klasszikusai

Beautiful Living” elnevezéssel a 9.0 csarnokban dekorációs párnák, ágytakarók, plédek, asztalterítők, konyhai textíliák kiállítói kínálják termékeiket, együtt az életstílushoz igazodó kiegészítőkkel. Ezzel a Heimtextil egy márkákban gazdag igazodási pontot nyújt a színvonalas kereskedelem számára. A Heimtextil 50. jubileumi rendezvénye itt vonultatja fel az elmúlt 50 év dizájn-klasszikusait – egyúttal saját 50 éves történetét felölelő időutazásra invitálva a látogatókat is. Négy, erre kialakított teremben lesznek láthatók az elmúlt évtizedek színei, formái, bútor-és dizájn elemei. A bemutatót Európa legnagyobb szaklapjával (Schöner Wohnen) kooperációban létrehozott kávézó egészíti ki.

Fotó: Messe Frankfurt Exhibition GmBH / Pietro Sutera

Az alvás művészete: új felfedezések és termékmegoldások

A Heimtextil az alvás témáját prominensen napirendre tűzi: „Smart Bedding” elnevezésű áruszegmensével a vásár a 11.0 csarnokban az egészséges alvás mibenlétét ismerteti meg és ajánl hozzá termékmegoldásokat is. Matracok, ágyneműk és minden az alvás körül - a hozzájuk tartozó technológiák, valamint takarók és párnák láthatók ebben a kiállítási térben. 140 nemzetközi szakmai nagyágyú helyezi az alvás témavilágát testközelbe. Mindez kiegészül néhány izgalmas startup-céggel, akik új, érdekes újdonságokat prezentálnak a témában. Fontos információkkal szolgál a „Sleep! The Future Forum” elnevezésű előadástér. A 11.0 csarnok előterében cserélhetnek tapasztalatokat a látogatók az alvás szakértőivel, profi sportolókkal, az IKEA szakembereivel is. Az előadásprogram valamennyi top-témát felölei, úgymint: digitalizáció, sport, vendéglátás, egészségmegőrzés, beltéri dizájn, stb. Mindezzel a Heimtextil megismerteti látogatóival az alváskutatás felfedezéseit és megmutatja az ipar és kereskedelem ezekhez igazodó fejlesztéseit is.
 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Üvegház aranykeretben

- 2021/1

Megjelent az év első DECO magazinja, benne a Nana víziójával, pop-arttal és Bényei István villával, no meg az újdonságok közt tapétákkal és minőségi konyhákkal.    

Grafikusok, fotósok textilművészek közös online kiállítása

Grafikusok, fotósok textilművészek közös online kiállítása

Online kiállítással jelentkezik a MAOE Iparművészeti Tagozata.

Párbeszéd és tudástranszfer mentheti meg a hazai textilipart

Párbeszéd és tudástranszfer mentheti meg a hazai textilipart

Mini interjúk készültek a január 10-ig látogatható TEXHIBITION kiállítóival.

Hirdetés