Dörnyei Krisztina Rita könyve a szakembereket segíti a csomagolást hatékony vállalati eszközzé tenni.

Megjelent Dörnyei Krisztina Rita Csomagolásmenedzsment című, 300 oldalas könyve a Kossuth Kiadónál. A kötet több száz példán keresztül mutatja be, hogy milyen fontos szerepe és hatása van a csomagolásoknak a vásárlókra, valamint azt, hogy miért és hogyan kell a vállalatoknak egyre tudatosabban kialakítani és az eladáshelyen elhelyezni azokat, ha versenyképesek akarnak maradni a piacon.

Praktikus, informatív, emlékezetes, élvezetes és környezetbarát – mindezeknek a feltételeknek egyszerre megfelelni majdhogynem lehetetlennek tűnik, márpedig a modern csomagolásnak ezeket kell tudnia, méghozzá az alapvető, klasszikus funkción – megvédeni, amit elad, és eladni, amit véd – felül.

Dörnyei Krisztina Rita könyve tehát komoly szakmai ismeretanyagot tartalmaz, de koránt sem csak elméleti munka, ugyanis a fejezetek végén valós vállalati esetek is szerepelnek, és többek közt a Coca-Cola, a Sió, a Riska, a Soproni, a Bacardi, az Ilcsi és az Auchan saját márkás termékcsomagolásainak titkaiba is beavatja az olvasót.

Megtudhatják például,

  • hogyan kell a Star Wars szereplőket a tejesdobozokon úgy szerepeltetni, hogy a középkorú férfiak is több tejet vegyenek
  • hogyan segíti a csomagoláson a piros-fehér-zöld szín az eladásokat; hány dobozt kell összecsomagolni ahhoz, hogy a fogyasztók több sört vegyenek
  • miként lehet a csomagolás segítségével a glutén és laktózmentességet hatékonyan kommunikálni
  • vagy hogyan kell újratervezni egy kozmetikumot úgy, hogy környezetbarátabbnak tűnjön.

A könyv már csak azért is aktuális, mert a csomagolás környezetre gyakorolt káros hatása már nem csak a szakemberek, de a törvényhozás és fogyasztók ingerküszöbét is elérte, aminek következtében a csomagolási szakma nagy változások, átalakulás és termékfejlesztések előtt áll.

És hiánypótló, mert még mindig keveset tudunk arról, hogy milyen szerepet tölt be valójában a csomagolás a fogyasztók életében, vagy miként használható fel hatékonyan a vállalati gyakorlatban.

A könyv célja egy helyre rendezni mindazon tudást, mely a vállalatot, a tervezőt és a csomagolási szakembert segíti abban, hogy a csomagolás hatékony marketingeszközzé válhasson. Részletesen leírja, hogyan kell a csomagolásokat menedzselni, vagyis bemutatja mindazon tevékenységeket, melyek a csomagolás kialakításával, fejlesztésével, koordinálásával, vállalati eszközként való felhasználásával és eladóhelyi szereplésével kapcsolatosan felmerülnek. A könyvben a fogyasztói csomagolás és annak a marketingesek számára fontos aspektusai kapnak kiemelt figyelmet.

A szerző Dörnyei Krisztina Rita, főiskolai tanár, közgazdász, marketinges kutatóként és tanácsadóként a csomagolások fogyasztói és vállalati döntéshozatalban betöltött szerepét vizsgálja évek óta. A könyv megvásárolható a nagyobb könyvesboltokban, vagy közvetlenül a Kossuth Kiadótól!

Forrás: közlemény, csomagolasmenedzsment.info




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Egy macchiato Csontváryval?

Egy macchiato Csontváryval?

Limitált kiadású Mizo Art Coffee kollekció érkezett a Szépművészeti Múzeum és Magyar Nemzeti Galéria együttműködésével. 

Csomagolásmenedzsment háromszáz oldalon

Csomagolásmenedzsment háromszáz oldalon

Dörnyei Krisztina Rita könyve a szakembereket segíti a csomagolást hatékony vállalati eszközzé tenni.

Ázsiában találtak egy nagyon jó megoldást a műanyagzacskó-problémára

Ázsiában találtak egy nagyon jó megoldást a műanyagzacskó-problémára

Több szupermarket-hálózatnál banánlevélbe csomagolják a zöldséget és a gyümölcsöt, jelentősen hozzájárulva ezzel a nejlon elleni küzdelemhez.
Hirdetés