Második alkalommal tér vissza a fővárosba a POV (Point Of View) Budapest, Magyarország nemzetközi szinten elismert designkonferenciája, amely ismét elhozza a kreatív szakma világszínvonalú szereplőit.
Az esemény idén négynapos programsorozattal érkezik, és még magasabbra teszi a lécet: 2025 szeptemberében a Nemzeti Táncszínházban rendezett eseményen olyan nevekkel találkozhatunk, mint az OpenAI, az Are.na, a Base Design, a Studio Dumbar/Dept, a Mouthwash Studio, vagy David Rudnick grafikus legenda.
Az eseményt két fiatal alapító saját hiányérzetéből eredően indította útjára tavaly, és már az első évben bebizonyították, hogy a Budapest méltó helyszíne egy nemzetközi kreatív találkozópontnak. 2024-ben Czél Mátyás és Mátyás Boldizsár mindenféle rendezvényszervezői tapasztalat nélkül, a nulláról belevágtak egy hőn áhított cél megvalósításába: megszervezni az ország első designkonferenciáját. A POV Budapest mögött álló csapat egy olyan komplex, immerzív élményt álmodott meg, ami nemcsak a vizuális kultúra fontosságát hirdeti, hanem Budapest szépségeit is megmutatja a külföldi látogatóknak. Ennek jegyében vezetett design sétákat indítottak, és elkészült egy közel 150 helyszínt tartalmazó, egyedileg kurált Budapest-térkép is.
„A kezdetektől fogva az volt a célunk, hogy bekapcsoljuk Budapestet a nemzetközi design körforgásba azzal, hogy a városhoz méltó, annak kulturális örökségére reflektáló rendezvényt bonyolítunk le a fővárosban. Az, hogy már az első évben sikerült a nemzetközi designszcéna legjavát színpadra állítanunk, és ez 50 országból vonzott vendégeket Magyarországra, fontos visszajelzés volt számunkra – van itthon is igény designkonferenciára” – emelte ki Mátyás Boldizsár, a POV Budapest társalapítója.
A tavalyi telt házas, kétnapos esemény 700 érdeklődőt vonzott. A látogatók 70%-a külföldről érkezett – ezzel felrakva Budapestet a globális designtérképre. Már az első évben olyan stúdiók mutatkoztak be a színpadon, akik többek között a Nike, Apple, Google, Spotify, Netflix és Airbnb számára dolgoznak.
Az első POV fogadtatása rendkívül pozitív volt. Nemcsak a látogatók, hanem az előadók is – akik a legnagyobb nemzetközi konferenciákon is otthonosan mozognak – életük egyik legjobb designkonferenciájaként emlegették.
„Boldizsár, Mátyás és a teljes POV csapat egy elképesztően színvonalas eseményt hozott létre. A vizuális megjelenés, a meghívott előadók listája és a szervezés minden részlete átgondolt és igényes volt. Minden elismerésem. Miattatok lettünk Budapest-rajongók” – Kota Kobayashi, Wise
Az esemény X-en és YouTube-on is virálissá vált. Megjelent a Designisso oldalán, bekerült az osztrák *A Passion Thing* magazin őszi számába, valamint a német Grafikmagazin legfrissebb kiadásába is. A legnagyobb elismerést azonban a világ egyik legnagyobb online grafikai magazinja, a The Brand Identity cikke jelentette.
A konferencia idei tematikája, a ‘Making Sense’, arra keresi a választ, hogyan segíthet a design eszköztára értelmezni a világ komplexitását, és hogyan találhatunk egyensúlyt a racionalitás és az érzelmi megértés között. A feltett kérdés mögött a közösségépítő küldetés is teret kap: a POV Budapest szervezői már az első évtől kezdve célul tűzték ki, hogy ne csupán egy rendezvényt hozzanak létre, hanem egy minőségi kreatív közösséget, amely platformot ad az értékes kapcsolódásoknak, együttműködéseknek és a tehetségek bemutatkozásának. Ennek része a POV Dinner Club eseménysorozat, amely a város kreatív szcénájának szereplőit ülteti egy asztalhoz, a POV Market, amely online designpiactérként is segíti a szakmát.
A POV Budapest 2025. szeptember 11-14. között tér vissza - és úgy tűnik, ez még csak a kezdet. További információ ezen a linken érhető el.
Forrás: Sajtóinformáció
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.