Az UEFA bemutatta a 2024-es Európa-bajnokság logóját.

Az UEFA bemutatta a 2024-es Európa-bajnokság logóját. Elsőre furcsának találtuk, de az általunk megkérdezett grafikusoknak elnyerte a tetszését. A logót Berlinben, a németországi rendezési Eb döntőjének leendő helyszínén mutatták be, a műsor 20.24-kor kezdődött.

A protokollnak megfelelően több magasrangú sportvezető is részt vett a bemutatón, illetve a közelmúlt klasszis jobbhátvédje, Philipp Lahm új posztján, az Európa-bajnokság igazgatójaként. Maga a logó a letisztult, lehető legegyszerűbbre polírozott, mindenféle digitális felületen jól mutató flat design uralkodó trendjével élesen szembemegy, bizonyos mértékig szükségszerűen, elvégre megjelenik benne az UEFA 55 tagországának zászlaja, igaz, stilizálva, csak a színeivel. A sugarasan egymás mellé rendezett színcsíkok együtt kiadják a berlini olimpiai stadion tetőszerkezetét. Összesen 24 színes szeletet látunk, részben a zászlók színei közti átfedés miatt, részben az Eb 24 résztvevő válogatottjára utalva. 

Fotó: UEFA/Facebook

Ugyanezen színcsíkok láthatóak a logóban is, mintha csak a győztesnek járó kupa sugározná őket ki magából. A megoldás a középre helyezett serleggel utal a torna – rendhagyó módon kétnyelvű – mottójára is: „United by Football. Vereint im Herzen Europas.” Az arculat kidolgozásában az európai és a német sportági szövetség mellett a tíz rendező város – amelyeknek később saját Eb-logójuk lesz majd – is részt vett, a megvalósítás a portugál VMLY&R Branding ügynökséget dicséri. A VMLY&R dolgozta ki az UEFA Nemzetek Ligája sorozat, illetve az idén nyári – focinaptár szerint 2020-as – Európa-bajnokság brandingjét is.

És bár számunkra az Euro 2024 arculata elsőre szokatlanul színesnek és zsúfoltnak tűnt, az általunk elért grafikusoknak elnyerte a tetszését. Kiemelték, hogy azonnal nyilvánvaló, mit kíván közvetíteni: a szurkolás élményét, a nemzetköziséget, a sokszínűséget. A zászlók közt „mindenki megtalálja a sajátját”, írta Károlyi László, megjegyezve, hogy „remekül működhet mint arculat ennyi és ilyen elemmel. Végtelen lehetőség.”




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Ha a jelmondatok igazán őszinték lennének

Ha a jelmondatok igazán őszinték lennének

Egy nashville-i grafikus, Clif Dickens játszott el a gondolattal.

Egy olasz designer újratervezte a világ legrosszabb logóit

Egy olasz designer újratervezte a világ legrosszabb logóit

Mert egy brand logó teljes siker vagy akár totál bukás is lehet.

Visszatér a NASA féreg logója

Visszatér a NASA féreg logója

A 70-es évekből ismert klasszikus logó az új SpaceX rakétán tűnik majd fel. 

Hirdetés