Erről szóló cikkünk a 199-es, 2025/3-as lapszámunkból közöljük.

Hirdetés

Az irodai környezet ma már több, mint munkaterület: identitás, közösségi tér és egyedi részletekben gazdag enteriőr, ezt a komplex víziót valósította meg a PONT co.lab tervezőcsapat, akik az Itron budapesti irodájával elnyerték az Év Design Irodája Díjat is.

A rugalmas, hibrid munkavégzés bevezetését követően a vállalat új, kisebb területű irodába költözött. A helyszínválasztás nemcsak funkcionális, de esztétikai szempontból is kiemelt jelentőségű volt: az Itron a Krausz Palotát választotta, amely egyszerre hordozza a klasszikus értékeket és a modernitás lehetőségét. A Krausz Palota Budapest egyik jelentős historizáló épülete, amely az Andrássy út 12. szám alatt található. A palota homlokzatát és belső tereit olyan neves művészek díszítették, mint Lotz Károly, Donáth Gyula és Róna József.

A beltéri freskók, szobrok és mozaikok a korabeli művészeti stílusokat tükrözik, és hozzájárulnak az épület egyedi karakteréhez. A reprezentatív lokáció már önmagában is erős vizuális üzenetet hordoz, de az iroda kialakításánál fontos szerepet kaptak a dolgozók igényei is. A helyszínválasztás előtt felmérés történt, amelyből kiderült: elsődleges elvárás a tömegközlekedéssel és kerékpárral való könnyű megközelíthetőség, a természetes fény, valamint az egy szinten elhelyezkedő irodatér, amely elősegíti a kollégák közötti közvetlenebb kommunikációt.

A belsőépítészeti koncepció kidolgozására a fiatal magyar tervezőcsapat, a PONT co.lab kapott felkérést. A design koncepció megtervezése három hónapot vett igénybe, a munka a cég márkaarculati kézikönyvének elemzésével kezdődött. A tervezők – Oláh Niki és Felhő Anita enteriőr tervezők és Kuthi Anikó grafikus tervező – különösen nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy a márkaidentitást és a térélményt szoros egységbe szervezzék: az Itron-iroda projektjüket mélyreható kutatás és személyre szabott koncepcióalkotás előzte meg.

A fiatal magyar tervező csapat, amely a belsőépítészet és grafika határterületein mozog, a koncepció megalkotása során különösen fontosnak ítélte meg a brandhez igazodó színpaletta kiválasztását. A mainstream munkahelyektől eltérő otthonos, közvetlen hangulat és a közösségi funkciók – mint games room és rekreációs szoba – az elejétől fontos elemei voltak a koncepciónak. Filozófiájuk középpontjában a felhasználói élmény és a funkcionális esztétika áll: olyan tereket hoztak létre, amelyek egyszerre ösztönöznek hatékony munkavégzésre, közösségi élményekre és személyes feltöltődésre.

A Krausz Palota karakteréhez illeszkedve a tervezők egy otthonos, mégis korszerű atmoszférát álmodtak meg. A térben domináló vörös, narancs és sárga árnyalatokat és textúrákat, természetes hatású felületek és fa padlót idéző padlószőnyeg egészítik ki, amelyeket semlegesebb felületek és textúrák ellensúlyoznak. A belső terek strukturált élményéhez egyedileg tervezett és gyártott tapéták, akusztikus elemek és színes üvegfelületek is hozzájárulnak. A padlóburkolat és a boltíves, díszlécezett gipszkarton-megoldások finoman reflektálnak a műemlék jelleget őrző palota karakterére. Az íves álmennyezeti sávok nem csupán látványelemek: érzékenyen integrálják az akusztikai megoldásokat és a világítást is. A közlekedő térbe illeszkedő falikarok pedig direkt utalások a vállalat technológiai fókuszára – diszkrét, mégis hatásos gesztusként kötik össze a brandet az enteriőrrel.

Az irodabelső térszervezése úgy lett kialakítva, hogy rugalmasan kiszolgálja a hibrid munkavégzés igényeit. A klasszikus munkaállomásokon túl találhatóak csapatmunkához és elvonuláshoz tervezett zónák, pihenősarkok, valamint közösségi terek is. A dizájn nem választja el egymástól az esztétikumot és a funkcionalitást: az íves formavilág nemcsak látványos, de az akusztikai komfortot is szolgálja. A tervezők tudatos döntése volt, hogy az enteriőr egyszerre legyen elegáns és közvetlen – a Krausz Palota történelmi keretéhez illeszkedő, mégis friss karakterrel. A látványos design elemek mellett visszafogottabb tónusok és harmonikus részletképzés teremtik meg az iroda dinamikus egyensúlyát.

Amikor Oláh Nikolett tervezőt a projekt sikeréről kérdeztem, a megrendelővel kialakított bizalmi viszonyt emelte ki. Mint mondta, a szakmai döntésekben teljes szabadságot kaptak, a végeredményt pedig a megbízói oldalról is meglepően harmonikusnak és barátságosnak találták. Az Itron célja az volt, hogy olyan munkakörnyezetet hozzon létre, amely vonzóvá teszi az irodai jelenlétet, inspirálja a munkavállalókat és teret ad a kapcsolódásnak. Az aktív életmódot kerékpártároló és zuhanyzós öltöző is szolgálja. A játékos formavilág, az otthonos színek és a minőségi anyaghasználat együtt teremtenek barátságos, befogadó atmoszférát.

Kivitelezés: 2024
Nettó alapterület: 1000 m2

Belsőépítészet: Oláh Niki, Felhő Anita, Kuthi Anikó (PONT co.lab)

Generálkivitelező: Fitout Zrt.

Beruházó: Itron Labs Kft.

Projektmenedzsment: Cushman&Wakefield


További képek a cikk végén található galériában!
 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Designos telefonfülkék az irodában

Designos telefonfülkék az irodában

Íme, egy megoldás az egy légterű irodák legnagyobb problémájára.

Megvannak Az Év Irodája verseny shortlistesei

Megvannak Az Év Irodája verseny shortlistesei

A pályázatok már jelzik az irodapiaci fordulópontot, hiszen a COVID-19 miatt megkezdődött az újratervezés, a munkaterek átalakítása.

Campussá fejlődik a BakerStreet projekt

Campussá fejlődik a BakerStreet projekt

Az újbudai beruházásban A+ kategóriás irodák és kereskedelmi egységek is épülnek. 

Hirdetés