A Normafa Delikát elhozza a természetbe a belvárost – no, nem tolakodóan, inkább finom, családias környezetbe ágyazva.

A Hosszúlépés. Járunk? alapítói 2020-ban nyitották meg a már lebontott Hotel Olimpiával szemben található, egykor élelmiszerboltként funkcionáló épületben a családias hangulatú Normafa Delikátot, amelynek Szabó Zsófi grafikus-designer tervezett szép és igényes arculatot.


Többek között a Kis Hungarikumhatározók című könyvsorozatot is jegyző Szabó Zsófi már egy ideje együtt dolgozott a Hosszúlépés. Járunk? csapatával – ő tervezte a neves sétálós oldal arculatát és webdesignját –, amikor az alapítók, Koniorczyk Borbála és Merker Dávid rátaláltak és rögtön fantáziát is láttak az éppen üresen álló épületben a Normafán. Mivel nagyon jól működött a munka közöttük, nem is volt kérdés, hogy Zsófit bízzák meg a Normafa Delikát logó- és arculattervezésével is.



Egy olyan minőségi kávét kínáló, belvárosi igényekhez szabott kínálattal rendelkező hely kialakítása volt a cél a Normafán, amely a kirándulóknak, a környéken lakóknak, a gyerekkel érkező családoknak is ugyanúgy kellemes környezetet biztosít. Bár Zsófi teljesen szabad kezet kapott a tervezésben, munkáira ő elsősorban nem önkifejezési eszközként tekint. Számára egy arculattervezési projekt elsősorban a megrendelő igényeiről, a piaci környezetről szól. Az ő szempontjából a minőség a fontos és hogy időtállót alkosson: „olyan arculati, vizuális egységet, ami hosszú éveken át képes támogatni a vállalkozás működését.”

A Normafa Delikát arculatához a hatvanas-hetvenes évek építészeti öröksége, a Hosszúlépés. Járunk? brandingje és a Hanna-Barbera rajzfilmek színvilága voltak Zsófi fő inspirációs forrásai, ugyanakkor sokszor eszébe jutott a tervezés során a Catch me if you can című film enteriőrvilága is. A logóhoz is direkt retró, cartoon-jellegű fontot választott Billy Argel betűtervezőtől.
 


Mindezeken túl persze személyes élményei is hatással voltak rá az arculat tervezésekor: „kamaszkoromtól fogva az egyik törzshelyünk volt anyukámmal a Normafa. Bár síelni nem itt tanultam, mégis kötnek ide forralt boros, réteses téli emlékek. Az arculatban benne van ezeknek a sétáknak a bensőséges hangulata és gyermekkorom rajzfilmjeinek színvilága is.”

2018-ban kezdett el dolgozni a Delikát arculatán. A projekt kapcsán nagyon szerette az együttműködést Laza Péter lakberendezővel. Zsófinak köszönhetjük a logót, a márványos terülőmintát, a színeket, a papírpohár látványtervét és a portál megjelenését a neon felirattal és a cégérrel. A többi arculati elemet azonban már nem ő bontotta ki, mert túl sok idő telt el az tervek elkészítése és a 2020-as nyitás között, és közben megszületett a kislánya is. 
 

Enteriőrfotók: Skillcom


Zsófi jelenleg a marokkói szőnyegeket forgalmazó Berber Budapest webdesignján dolgozik, amelyet hamarosan publikálnak is majd.

 

Szabó Zsófi | Web | Facebook | Instagram
Normafa Delikát | Web | Facebook | Instagram

 

Még több és nagyobb fotóért katt a képgalériára!




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A Hanna-Barbera-i retró színvilág és a modern kávékultúra násza

A Hanna-Barbera-i retró színvilág és a modern kávékultúra násza

A Normafa Delikát elhozza a természetbe a belvárost – no, nem tolakodóan, inkább finom, családias környezetbe ágyazva.

Elismert grafikusok készítettek telefontok-kollekciót

Elismert grafikusok készítettek telefontok-kollekciót

A MOJO Art Space limitált karácsonyi kollekciója remek ajándék lehet.

Botrány lett a 666 példányban készült sátán-cipőből

Botrány lett a 666 példányban készült sátán-cipőből

Az amerikai zenész, Lil Nas X és a brooklyni MSCHF márka 666 néven fekete Nike edzőcipőt tervezett.

Hirdetés