Hirdetés

2020 márciusában kezdi meg térhódítását az Ami az elektromos autók piacán.

Ami néven fut a Citroën új elektromos kisautója, amely bár úgy néz ki, mint egy autó, de valójában inkább egy négykerekű motor, így használatához nincs szükség jogosítványra, csak egy közútbiztonsági tanúsítványra. Az autót a 2019-es genfi autókiállításon mutattak be, akkor még tanulmányként.

Az Amit a városi távolságok leküzdésére fejlesztették ki, a Citroën szerint a robogók, mopedek, kerékpárok biztonságosabb alternatívája. Vincent Cobée, a Citroën vezérigazgatója elmondta, hogy a környezetvédelmi szempontok figyelembe vétele nem feltétlenül jelenti azt, hogy az autóhasználatot korlátozni kell, egyszerűen más megoldásokat kell alkalmazni, mint az eddigiek.

Cobée hozzátette, hogy az Ami válasz lehet a társadalmi és környezetvédelmi problémákra, 16 éves kortól (a franciáknál 14-től) bárki használhatja, az ára kedvező, és szerinte vezetni is kellemes.

Az Ami 2,4 méter hosszú, 1,4 méter széles és 1,5 méter magas, igazi városi kisautó, amivel könnyű parkolni. Egyetlen töltéssel 70-110 km-t lehet megtenni vele (körülményektől függően), az 5,5 kilowattórás lítiumion akkumulátort a padlójába szerelték be. Pierre Leclercq, a Citroën formatervezője elmondta, hogy az Ami formatervezése terméktervezés, nem pedig autótervezés, amelyben a forma határozza meg a funkciót. A járművet „belülről kifelé” tervezték, a tágas belső két ember befogadására képes.  

Az Ami havonta 19.99 eurótól bérelhető, de meg is vásárolható 6000 eurós indulási áron. Franciaországban 2020. március 30-ától lesz elérhető, ez után vezetik majd be más európai országokban is.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Előkerültek a koronavírus nyertesei

Előkerültek a koronavírus nyertesei

Rengetegen leosontak a barkácsboltba a karanténból.

Az első neon Dávid-csillag és kísérőfények a tetőben

Az első neon Dávid-csillag és kísérőfények a tetőben

Zsinagóga a Thököly úton.

Hirdetés