Hirdetés

A csend az új luxus

Helyszíni eladások, nemzetközi megrendelések: kiemelkedően szerepeltek a magyar designmárkák a párizsi Maison&Objet designvásáron.

Március végén rendezték meg Párizsban az idei első Maison&Objet designvásárt, amelyet Európa egyik legmeghatározóbb designeseményeként tartanak számon. A szakkiállításon, amelyen csaknem 2000 brand sorakozott fel, és amelyre közel 140 országból, több mint 50 ezer látogató érkezett, öt magyar formatervező mutatkozott be: Boldizar Senteski, Concrazy,  ERROR N’ MORE, Meander Kerámia Manufaktúra és Oleant. A Magyar Divat & Design Ügynökség egységes Budapest Select ernyőmárkája alatt szereplő hazai termékek elnyerték a nemzetközi szakmai közönség tetszését, ami nem csupán leendő megrendelésekben, hanem helyszíni értékesítésben is megtestesült.

 


A többek között belsőépítészek, galéria- és szállodatulajdonosok, valamint viszonteladókból álló szakmai közönség főleg európai országokból érkezett a designvásárra, de sokan Japánból, Kanadából, Indiából vagy akár Izraelből is elutaztak Párizsba.

„Az idei első Maison&Objet designvásáron a helyszíni eladásokkal szintet léptek a hazai tervezők, akiknek az egységes ernyőmárka alatti koordinált részvétele újabb értékesítési csatornákat nyitott meg számukra a nemzetközi piacon” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója. Hangsúlyozta: a Budapest Select márka fő célja, hogy a tehetséges magyar tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által nagyobb figyelemben részesüljenek a nemzetközi megjelenések során.

Oleant

A kiállítás ideje alatt számos konkrét megállapodás született, illetve tárgyalás valósult meg az MDDÜ sales-előkészítési folyamatainak köszönhetően. Az értékesítési előkészületek során az Ügynökség a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködésben több mint 100 potenciális szakmai partnerrel vette fel a kapcsolatot, köztük számos magas kategóriájú étteremmel, szállodával, belsőépítészeti irodával, galériával, viszonteladóval és  közintézménnyel. A kapcsolatfelvételnek köszönhetően Boldizar Senteski személyesen egyeztethetett az egyik párizsi opera képviselőjével egy installáció felállítását érintő lehetséges együttműködés kapcsán, míg a termékeit – egy egyedi asztalt és egy tükröt – a Maison&Objet után a párizsi BOON galériában azonnal kiállították.


Boldizar Senteski - Memento Mori Desk Fotó: Balazs Fromm

Két magyar tervezőnek már a vásár helyszínén is sikerült konkrét üzletet nyélbe ütnie: a MEANDER Kerámia Manufaktúra szobrokat, míg az ERROR N’ MORE tányérokat értékesített. Utóbbi márkánál egy neves francia, Michelin-csillagos séftől is érkezett felkérés, de számtalan további komoly érdeklődést is kaptak a formatervezők. Szintén nagyon jó fogadtatásban részesültek a Concrazy és Oleant termékek is, amelyek iránt főként hotel- és szállodaláncok belsőépítészei érdeklődtek. Jól mutatja a Budapest Select stand sikerét, hogy többek közt a Galeries Lafayette francia luxusáruház beszerzési képviselője, az ACCOR Hotel Group megbízott lakberendezője és a Dubai Downtown Design munkatársai is meglátogatták.

A média figyelme se kerülte el a magyar standot, olyan híres francia és nemzetközi médium képviselői látogattak el a helyszínre, mint a Le Monde, a Marie Claire France, az Intramuros design magazin vagy a Home Fashion News France. A kitelepülés nagy előnye volt, hogy az újságírók személyesen is megismerhették a tervezőket és az alkotásaikat.

 

MEANDERConcrazy

A magyar stand kiemelt láthatóságát elősegítette, hogy a hazai tervezők a korábbi évekhez hasonlóan ismét a trenddiktáló márkák helyszíneként ismert Signature Hall-ban kaptak helyet a kiállításon. Maga a magyar stand koncepciója is sok érdeklődőt vonzott: a márciusi Maison&Objet inspirációja a New Luxury témája volt, amelyhez „A csend az új luxus” tematikával csatlakozott a Budapest Select. A standkoncepció a pandémia utáni természetbe való visszatalálásra alapult. Különlegessége az volt, hogy a látogatók minden érzékszervére igyekezett hatni: halk zene, egyedi illatok és zöld növények biztosították a letisztult légkört, valamint a tárgyak háborítatlan felfedezését.

 

ERRORNMORE

Az MDDÜ immáron több éve biztosít bemutatkozási lehetőséget a magyar formatervezőknek a nemzetközi designszcéna előtt. 2020-ban 11, míg 2021-ben 10 magyar tervező vett részt Európa egyik legnívósabb lakberendezési szakkiállításán a Budapest Select márkán keresztül.
Idén az alábbi márkák mutatkoztak be a Budapest Select standon, a Maison & Objet szakvásáron:

Boldizar Senteski munkáit elsősorban tükrök, bútorok és lakáskiegészítők alkotják a Collectible Design és Functional Art jegyében. Munkái szoborszerű alkotások, melyek sokat merítenek az őt körülvevő környezetből, és annak építészetéből. A formatervező egy álló tükröt és egy patinázott acél íróasztalt mutat be, melynek különlegessége, hogy egyedi oxidált tükör asztallappal rendelkezik.

A Concrazy az ultra magas szilárdságú, sárgaréz berakásos beton Terazzo kávézó asztalával folytatja a sort, mely az anyagok és természetes színek keverékét példázza. A márka olyan maradandó és funkcionális élményt nyújtó bútorok és belsőépítészeti elemek megalkotására törekszik, amiknek használata, de csupán látványa is örömet okoz.

Az ERROR N’ MORE a kiegészítők terén nyújt újdonságot és a sivatagi oázisok inspirálta OASIS tányércsaládját ismerteti, amely kifejezetten a csúcsgasztronómia számára készült, ahol az étkezés nem csupán egy fizikai szükséglet, hanem lelki táplálék is egyben. A tányérok fatüzelésű kemencében készültek, így minden darab teljesen egyedi karakterrel rendelkezik.

Az Oleant márkafilozófiája épp olyan egyedi, mint a lámpáik. Kifinomult ügyfeleik kreatív elképzeléseit minőségi termékekkel és kifogástalan ügyfélszolgálattal rendelkező csapat valósítja meg. Alkotásaikban mesterien ötvözik a csillagászatot és a mérnöki tudományt, egyedi lámpáik fény- és világítástechnikai elemekkel egészítik ki a sort.

A Meander Kerámia Manufaktúra dekorációs darabjai ékes díszként töltik meg a teret és foglalják egységbe a magyar tárgyakat. A márka életében fontos szerepet játszik a Kárpát-medencében létrejött kultúrák kincseinek feldolgozása, mai korhoz illő alakba ültetése. Ezek a rusztikus formák ékes díszei lehetnek modern és autentikus építészeti tereknek egyaránt.




Forrás: sajtóanyag

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Funkcionalitás és esztétika kiváló ötvözése

Funkcionalitás és esztétika kiváló ötvözése

Elkészültek az MDDÜ által indított első design LAB program párosainak szériaérett alkotásai.

Kilenc magyar márka a Milano Fashion Weeken

Kilenc magyar márka a Milano Fashion Weeken

Őszi-téli kollekciókat mutatnak be.

Lightning design, építőipar és young talents program a MOME-n

Lightning design, építőipar és young talents program a MOME-n

MOME x MDDÜ x Market x Be Light! – tudástranszferrel erősíti szakmai kapcsolatait a designegyetem.

Hirdetés