Hirdetés

A csend az új luxus

Helyszíni eladások, nemzetközi megrendelések: kiemelkedően szerepeltek a magyar designmárkák a párizsi Maison&Objet designvásáron.

Március végén rendezték meg Párizsban az idei első Maison&Objet designvásárt, amelyet Európa egyik legmeghatározóbb designeseményeként tartanak számon. A szakkiállításon, amelyen csaknem 2000 brand sorakozott fel, és amelyre közel 140 országból, több mint 50 ezer látogató érkezett, öt magyar formatervező mutatkozott be: Boldizar Senteski, Concrazy,  ERROR N’ MORE, Meander Kerámia Manufaktúra és Oleant. A Magyar Divat & Design Ügynökség egységes Budapest Select ernyőmárkája alatt szereplő hazai termékek elnyerték a nemzetközi szakmai közönség tetszését, ami nem csupán leendő megrendelésekben, hanem helyszíni értékesítésben is megtestesült.

 


A többek között belsőépítészek, galéria- és szállodatulajdonosok, valamint viszonteladókból álló szakmai közönség főleg európai országokból érkezett a designvásárra, de sokan Japánból, Kanadából, Indiából vagy akár Izraelből is elutaztak Párizsba.

„Az idei első Maison&Objet designvásáron a helyszíni eladásokkal szintet léptek a hazai tervezők, akiknek az egységes ernyőmárka alatti koordinált részvétele újabb értékesítési csatornákat nyitott meg számukra a nemzetközi piacon” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója. Hangsúlyozta: a Budapest Select márka fő célja, hogy a tehetséges magyar tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által nagyobb figyelemben részesüljenek a nemzetközi megjelenések során.

Oleant

A kiállítás ideje alatt számos konkrét megállapodás született, illetve tárgyalás valósult meg az MDDÜ sales-előkészítési folyamatainak köszönhetően. Az értékesítési előkészületek során az Ügynökség a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködésben több mint 100 potenciális szakmai partnerrel vette fel a kapcsolatot, köztük számos magas kategóriájú étteremmel, szállodával, belsőépítészeti irodával, galériával, viszonteladóval és  közintézménnyel. A kapcsolatfelvételnek köszönhetően Boldizar Senteski személyesen egyeztethetett az egyik párizsi opera képviselőjével egy installáció felállítását érintő lehetséges együttműködés kapcsán, míg a termékeit – egy egyedi asztalt és egy tükröt – a Maison&Objet után a párizsi BOON galériában azonnal kiállították.


Boldizar Senteski - Memento Mori Desk Fotó: Balazs Fromm

Két magyar tervezőnek már a vásár helyszínén is sikerült konkrét üzletet nyélbe ütnie: a MEANDER Kerámia Manufaktúra szobrokat, míg az ERROR N’ MORE tányérokat értékesített. Utóbbi márkánál egy neves francia, Michelin-csillagos séftől is érkezett felkérés, de számtalan további komoly érdeklődést is kaptak a formatervezők. Szintén nagyon jó fogadtatásban részesültek a Concrazy és Oleant termékek is, amelyek iránt főként hotel- és szállodaláncok belsőépítészei érdeklődtek. Jól mutatja a Budapest Select stand sikerét, hogy többek közt a Galeries Lafayette francia luxusáruház beszerzési képviselője, az ACCOR Hotel Group megbízott lakberendezője és a Dubai Downtown Design munkatársai is meglátogatták.

A média figyelme se kerülte el a magyar standot, olyan híres francia és nemzetközi médium képviselői látogattak el a helyszínre, mint a Le Monde, a Marie Claire France, az Intramuros design magazin vagy a Home Fashion News France. A kitelepülés nagy előnye volt, hogy az újságírók személyesen is megismerhették a tervezőket és az alkotásaikat.

 

MEANDERConcrazy

A magyar stand kiemelt láthatóságát elősegítette, hogy a hazai tervezők a korábbi évekhez hasonlóan ismét a trenddiktáló márkák helyszíneként ismert Signature Hall-ban kaptak helyet a kiállításon. Maga a magyar stand koncepciója is sok érdeklődőt vonzott: a márciusi Maison&Objet inspirációja a New Luxury témája volt, amelyhez „A csend az új luxus” tematikával csatlakozott a Budapest Select. A standkoncepció a pandémia utáni természetbe való visszatalálásra alapult. Különlegessége az volt, hogy a látogatók minden érzékszervére igyekezett hatni: halk zene, egyedi illatok és zöld növények biztosították a letisztult légkört, valamint a tárgyak háborítatlan felfedezését.

 

ERRORNMORE

Az MDDÜ immáron több éve biztosít bemutatkozási lehetőséget a magyar formatervezőknek a nemzetközi designszcéna előtt. 2020-ban 11, míg 2021-ben 10 magyar tervező vett részt Európa egyik legnívósabb lakberendezési szakkiállításán a Budapest Select márkán keresztül.
Idén az alábbi márkák mutatkoztak be a Budapest Select standon, a Maison & Objet szakvásáron:

Boldizar Senteski munkáit elsősorban tükrök, bútorok és lakáskiegészítők alkotják a Collectible Design és Functional Art jegyében. Munkái szoborszerű alkotások, melyek sokat merítenek az őt körülvevő környezetből, és annak építészetéből. A formatervező egy álló tükröt és egy patinázott acél íróasztalt mutat be, melynek különlegessége, hogy egyedi oxidált tükör asztallappal rendelkezik.

A Concrazy az ultra magas szilárdságú, sárgaréz berakásos beton Terazzo kávézó asztalával folytatja a sort, mely az anyagok és természetes színek keverékét példázza. A márka olyan maradandó és funkcionális élményt nyújtó bútorok és belsőépítészeti elemek megalkotására törekszik, amiknek használata, de csupán látványa is örömet okoz.

Az ERROR N’ MORE a kiegészítők terén nyújt újdonságot és a sivatagi oázisok inspirálta OASIS tányércsaládját ismerteti, amely kifejezetten a csúcsgasztronómia számára készült, ahol az étkezés nem csupán egy fizikai szükséglet, hanem lelki táplálék is egyben. A tányérok fatüzelésű kemencében készültek, így minden darab teljesen egyedi karakterrel rendelkezik.

Az Oleant márkafilozófiája épp olyan egyedi, mint a lámpáik. Kifinomult ügyfeleik kreatív elképzeléseit minőségi termékekkel és kifogástalan ügyfélszolgálattal rendelkező csapat valósítja meg. Alkotásaikban mesterien ötvözik a csillagászatot és a mérnöki tudományt, egyedi lámpáik fény- és világítástechnikai elemekkel egészítik ki a sort.

A Meander Kerámia Manufaktúra dekorációs darabjai ékes díszként töltik meg a teret és foglalják egységbe a magyar tárgyakat. A márka életében fontos szerepet játszik a Kárpát-medencében létrejött kultúrák kincseinek feldolgozása, mai korhoz illő alakba ültetése. Ezek a rusztikus formák ékes díszei lehetnek modern és autentikus építészeti tereknek egyaránt.




Forrás: sajtóanyag

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Sikerre tervezve

Sikerre tervezve

Közel 100 innovatív terméket fejlesztettek az MDDÜ második design LAB inkubációs programja során.

Milánóban is sikert arattak a magyar divatmárkák

Milánóban is sikert arattak a magyar divatmárkák

A hazai divathetet követően Olaszország divatfellegvárát célozták meg a magyar tervezők, ahol hét hazai márka mutatta be legújabb, 2022/23-as őszi-téli kollekciójának darabjait. 

Hétfőn startol a Budapest Central European Fashion Week

Hétfőn startol a Budapest Central European Fashion Week

A nemzetközi divatheteket megelőzve mutatják be a magyar tervezők legújabb kollekcióikat január 31. és február 6. között Budapesten, több helyszínen.

Hirdetés