Hirdetés

A neves olasz Istituto Europeo di Designnal állapodott meg a Magyar Divat & Design Ügynökség.

A Magyar Divat és Design Ügynökség (MDDÜ) közös mentorprogramot indít az Európai Dizájn Intézettel (Istituto Europeo di Design, IED). A főként a marketing és a menedzsment köré épülő oktatási programban hat magyar cég munkatársai vesznek részt - közölte szerdán Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.

Bata-Jakab az ügynökség indulása óta folyamatos kapcsolatban van az iparág különböző szereplőivel: a tervezőkkel, oktatási intézmények vezetőivel, gyártókkal, hogy megismerjék mindazon nehézségeket, kihívásokat, amelyek az iparágon belül felmerülnek.

Mint kiderült, a gyakorlati tudás és a források hiánya mellett „kiemelkedő hiányérzet” jelentkezett még az üzleti életbe való bekapcsolódás során, az abban való boldogulásban. Ezért felkerestek több nemzetközi oktatási intézményt, hogy kialakítsanak egy egyénre szabott mentori rendszert a hazai márkák számára. Ennek során esett a választásuk az IED-re.

A mentorálási program alapvetően két fontos terület, a marketing és a menedzsment köré épül majd. Ezen a két területen belül hat olyan modult fognak a tervezők hallgatni, mint például a branding, a kommunikáció, a pozicionálás, az üzleti tervezés, amelyek a jövőben hasznosak lehetnek abban, hogy nemzetközi szinten is stabilan működni tudjanak.

A program során a résztvevők a workshopok mellett nemzetközi szakemberekkel egyeztethetnek, a folyamat végén pedig egy projektmunkát készítenek.

Bata-Jakab Zsófia, Giovanni Ottonello és Jacopo Bargellini - Fotó: HFDA The Full dog

A csütörtökön induló, hat hétig tartó programban hat mentorált vesz részt: a Komonka Textile Design, a Viaplant, a Yoza, a Sixay Furniture, a Position Collective és a Multifelt Factory. Mint mondta, a résztvevők stabil hazai márkákat képviselnek.

Giovanni Ottonello művészeti vezető (IED) elmondta, hogy a több mint félszáz éves intézmény keretén belül jelenleg 11 oktatóközpont működik, ezek közül hét Olaszországban, kettő Spanyolországban és kettő Brazíliában található.

Évente tízezer hallgatóval dolgoznak együtt és 106 országban gondozzák a tehetségeket, így a hallgatók nemcsak a kurzusokat végzik el, hanem belekerülnek egy nemzetközi körforgásba is. Mint mondta, a program kölcsönös tanulási folyamatra, ismeretátadásra ad lehetőséget.

Jacopo Bargellini stratégiai tanácsadó tapasztalatai szerint, amikor a fiatal tervezők belevetik magukat a munkába, akkor azt kizárólag a kreativitás oldaláról közelítik meg és csak másodlagos szerepet tölt be maga a piaci megjelenés, a menedzsment. Ezért úgy látja, arra kell a formatervezőket inspirálni, hogy egyrészt nagyon szép és kreatív dolgokat tervezzenek, de ezek azért legyenek eladhatóak is. A mentori programot ennek a gerincén építették fel.

A program céljának nevezte, hogy segítsenek a magyar dizájnereknek kialakítani egy egyértelműen megkülönböztethető, saját identitást. Mint mondta, a résztvevő cégek hallgatói decemberben mutatják majd be azt az új dizájnstratégiát, amelyet a tanultak alapján szeretnének kialakítani.
 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Online üzleti közösséget épít az MDDÜ

Online üzleti közösséget épít az MDDÜ

Elindult az ügynökség gyártásfejlesztést célzó platformja.

Nemzetközi összefogást kezdeményezett az MDDÜ

Nemzetközi összefogást kezdeményezett az MDDÜ

A Magyar Divat & Design Ügynökség vezetésével hazánk iránymutató szerepet tölt be a régió válságkezelő folyamataiban.

Óriási sikert arattak a formatervezők a London Design Fair-en

Óriási sikert arattak a formatervezők a London Design Fair-en

Az installáció megalkotásakor szempont volt a kis ökológiai lábnyom.

Hirdetés