Cikkünk a Deco bookazin 2025/1-es lapszámából közöljük.
Egy fehér falú ház a semmi közepén. Két nő, akik egykor szerették egymást. Egy utolsó beszélgetés, mielőtt az egyikük átmegy a „szomszéd szobába” – ahová már senki nem követheti. Pedro Almodóvar legújabb filmje, The Room Next Door nem csak első angol nyelvű nagyjátékfilmje, hanem szokatlanul csendes, visszafogott meditáció is a halálról, barátságról és a tér érzelmi viselkedéséről. A főszerepben Tilda Swinton és Julianne Moore, de a látványterv legalább ilyen hangsúlyos szereplője a történetnek: a belső terek, a színek, a tárgyak és azok viszonya az emberi testhez.

A Cromática kollekció a 2025-ös Milan Design Week egyik legerősebb bemutatója volt – nem véletlenül. A Roche Bobois és Pedro Almodóvar közös munkája nem pusztán formatervezési gesztus: egy párbeszéd a filmes térérzékelés és a kortárs design nyelve között. A középpontban nem stílusgyakorlat vagy díszletátiratok állnak, hanem az a kérdés: hogyan válhat egy tárgy érzelmi hordozóvá? Hogyan mesélhet egy kanapé ugyanúgy történetet, mint egy kameraállás? Hogyan működik a szín, mint narratív architektúra?

A kollekció két önálló, de összefonódó kreatív pillér mentén épül fel. Az első Pedro Almodóvar filmes univerzumának tárgyba öntött reflexiója – jelenetekből, plakátokból és karakterekből kiindulva. A másik Rossy de Palma kapszulakollekciója, amely nemcsak a színésznő egyedi stílusát, hanem azt a baráti és alkotói viszonyt is reprezentálja, amely két évtizede határozza meg Almodóvar munkáit.
További képek a cikk végén található galériában!
Octogon Deco Magazinunk a készlet erejéig az alábbi árusítóhelyeken kapható.


