Epizódok a Dohány utcai lakásszínház történetéből (1972-1976). 

A hatvanas-hetvenes évek Budapestjének ellenkulturális közegében működő Dohány utcai lakásszínház sokak számára városi legendákból, fényképekről, írásokból ismert – másodkézből, töredékesen.

A leginkább spontán, alkalomról alkalomra változó előadások fotografikus rögzítése lehet az egyetlen, ami „képet ad” ezekről az eseményekről, helyekről és emberekről, ugyanakkor a kezdeményezés alapjaival áll konfliktusban, amennyiben akaratlanul is színpadszerűvé teszi a képteret.



A Trapéz galéria kiállítása a Budapesten 1972 és 1976 között működő színházi kísérlet történetéből emel ki epizódokat, figyelmét elsősorban a tér, valamint a szabadság és ennek hiánya összefüggéseire irányítva. A diktatúra által kontrol alatt tartott köztér zártságával szemben a személyes tér, a lakás kínálhatott, ha nem is teljesen szabad, de az alkotásra, a színházi formák, így a nézőtér és a színpad viszonyának újragondolására alkalmas köztes teret. Kint és bent feszültsége, a kényszer szülte lehetőség még nem a szabadság, de olykor nagyon hasonlónak mutatkozik ahhoz.

Szeretettel várunk a Trapéz legújabb kiállításának megnyitóján, megnyitó: 2017. november 21, 18 óra

Kiállítás installáció: Katarina Sevic
Megtekinhető: 2018. január 12-ig
kép: A betlehemi gyermekgyilkos, 1974.
Fotó: Donáth Péter

forrás: sajtóközlemény

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Megnyílt a Fény Architektúra kiállítás

Megnyílt a Fény Architektúra kiállítás

Két alapvető építészeti elv is megjelenik egy 3D-s gömbmátrixban.

Fókuszban a fürdőszobák
  • 2019-06-14 09:00
  • Deco

Fókuszban a fürdőszobák

Komoly, vicces, modern vagy rusztikus - válogatás a frankfurti ISH kiállítás legjobb fürdőszobáiból.  

A Paradigma Ariadné Bécsbe viszi a kockaházat

A Paradigma Ariadné Bécsbe viszi a kockaházat

A magyar csapat első szóló kiállítása a kockaházat, a magyar építészet elutasított emlékét értelmezi újra.

Hirdetés