Massányi Tibor, a DVM Group ügyvezető partnere vendégeskedett az Octogon podcastben.

LEJÁTSZÁS:

«
»
0.7X 1X 1.2X 1.5X 1.7X 2X

Jelentősen eltérő reakciókat adtak az építőipari szereplők a koronavírus miatt elrendelt karanténra – mondta Massányi Tibor, a DVM group ügyvezető partnere az Octogon podcast legújabb adásában. A vezető szerint 2021 elején már elkezdheti összeszedni magát a piac.

Massányi Tibor

 

„Csak a reggel és az este jó beszélgetésre, mert a nappalok elég pörgősek” – ezzel, a jelenlegi helyzetben jó hírnek számító információval indult az interjú, majd Massányi később árnyalta a képet. Elmondta, hogy a járványhelyzet azért hatott a cégre, amennyiben már másfél hónapja home office-ból dolgozik a DVM group csapatának jelentős része. A 170 fős létszámból mintegy 60-70-en dolgoznak a kivitelezéseken, a többek projektmenedzsmenttel, tervezéssel, irodai adminisztrációval, környezettudatos tanácsadással és minősítéssel foglalkoznak, békeidőben jellemzően az irodában.

„Ez mindenképpen egy új kihívást jelentett nekünk, de az építkezések mennek rendületlenül.”

A cég az 1995-ös alapítása óta dinamikusan növekedett az elmúlt évtizedekben. Jelenleg az év második felére csendesebb időszakot vár, mint amilyet a járvány előtt terveztek. Massányi szerint a járványnak komoly hatása lesz Európa gazdaságára, ugyanakkor reméli, hogy 2021 elején már elkezdi összeszedni magát a piac.

A DVM group a munkáinak jelentős részét nemzetközi multicégek irodáinak tervezésével, kialakításával, menedzselésével, minősítésével tölti, míg a magyar közbeszerzésekhez kapcsolódó munkáik elenyészőek. „Az elmúlt időszakban elképesztően különböző reakciókat látunk: vannak cégek, amelyek behúzták a kéziféket, mások ugyanolyan lendülettel mennek tovább.” A DVM group megtette a szükséges óvintézkedéseket mind a kivitelezések helyszínén, mind az irodai munkában.

A Promenade Gardens és a Szervita Square

Massányiék terveznek ugyan változásokat az üzleti struktúrában, de ebben nem a jelenlegi vírushelyzet a meghatározó, miután a piac egyébként is folyamatosan változik:

„Ezt a piacot nagyon meghatározzák a bérlők és megrendelők elvárásai – ezek általában nem Magyarországon született, hanem nemzetközi igények. A nagy központok diktálják az igényeket, és ezekre nekünk folyamatosan figyelnünk kell.”

A DVM group az elsők közt kezdett a design and build elv szerint dolgozni, vagyis a tervezéstől a kivitelezésig képes lebonyolítani a folyamatokat, az erre való igény pedig egyre erősödött az elmúlt években. Míg ez a módszer régen inkább kisebb irodák esetében volt jellemző, ma már tízezer négyezetméternél is nagyobb alapterületű irodáknál, sőt irodaházak építésénél is alkalmazzák. „Ez egy komoly stratégiai elem, amit folyamatosan elemzünk és tökéletesítünk. A másik fontos elv a nemzetközi környezethez való alkalmazkodás: ez mindig az alap, amikor elkezdünk arról beszélgetni, hogy milyen legyen a DVM group egy, két vagy öt év múlva.”




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Zánka színei

Zánka színei

Hová tűntek az építészetből a színek?

Octogon 170

170 - 2021/6

Megjelent az OCTOGON magazin új, 170-es (2021/6-os) lapszáma, benne sok egyéb mellett egy parki ufóval (Hungexpo F1 fogadóépület), egy élőlény házzal (Attila99loft), egy bivalyzongorával (Tanösvény és bivalyistálló Sándorfalva határában) és egy interjúval Rostás Péterrel (aki nem a historizmus dzsihadistája) a Szent István-terem átadásának apropóján a vári átalakításokról.

Új kommunikációs és marketing igazgató a DVM group csapatában

Új kommunikációs és marketing igazgató a DVM group csapatában

A márkaépítési folyamat részeként megújul a kommunikációs és marketing osztály. 

Hirdetés