Kocsmát építeni egy luxusszállodában nem mindennapi lehetőség, amit dicséretes visszafogottsággal oldottak meg a Marionett esetében. 

Kocsmát építeni egy luxusszállodában nem mindennapi lehetőség, amit dicséretes visszafogottsággal oldottak meg a Marionett esetében. Egy nagy ötletet vittek végig és el tudtak engedni minden mást. A minimál eszközökkel kialakított arculatért némi rosszindulattal okolhatnánk a szűkös kereteket, de koncentráljunk inkább arra az álomszerű lehetőségre, hogy a Mariott Hotel által kiírt CANVAS pályázat nyerteseként egy Duna-korzóra nyíló üzlethelyiséget lehetett belakni. Igaz, a pénz nem volt sok és nehezített a szálloda által megszabott nagyon rövid határidő is, nem lehetett hát bonyolítani a dolgokat. De ez végül is nem lett baj, sőt. 

Fotó © Filep Krisztina

A #Marionett név amellett, hogy szellemesen rímel a hotelére, meghatározta az arculatot is. Nem kellett idomulni a szálloda stílusához, így a klasszikus eleganciát nyomokban sem tartalmazó, afféle „rough luxe” enteriőr született. A bábszínházas koncepció főszereplői az igazán szórakoztató, sörcsapokra szerelt, azokkal mozduló, a vendégekkel kommunikáló, de sajnos nem elég szép marionett figurák. Erre az ötletre épül a kötélen függő hatást keltő asztalok sora, a vintage színházi reflektorok, valamint középen a világos fával kiemelt pult, a tulajdonképpeni színpad is. A név a tulajdonosok törekvése szerint az átvitt, „függőség” értelemben is megjelenik, ez magyarázza az ABBA I’m a marionette című számának falra festett sorait. 

Fotó © Filep Krisztina

A forgóajtóba épített pult a Mariott alapítójának történetére reflektál, aki egy kis üdítős bódéval vált üzletemberré, de forgószínpadként értelmezve a színházi sztoriból sem lóg ki. A „backstage” koncepcióhoz pedig váratlan, plusz réteget ad, hogy az ember a mellékhelyiséget keresve egy fekete ajtón át hirtelen a csillogó-villogó szállodai folyosón találja magát, majd dolga végeztével visszatér a „zsinórpadlásra”. Mindennek van mélyebb értelme: a középső rész furcsa formájú asztalai éppúgy a bábok irányító pálcáira utalnak, mint a névbe foglalt hashtag (#), de szerencsére összességében nem válik erőltetetté az ötletes koncepció. 

Fotó © Filep Krisztina

Kevés pénzből, minimál eszközökkel hoztak létre erős arculatot. Az előbbi is látszik, de az utóbbi is megvan.

Szöveg: Réz Lola
Belsőépítész: Balázs Gábor, alkotocsoport.hu
Fotó: Filep Krisztina

A cikk nyomtatásban megjelent az OCTOGON magazin 2015/7-es lapszámában.

Ez a cikk nyomtatásban is megjelent az Octogon magazin 123 - 2015/7. lapszámában

A lapszám tartalmából:

Sarepta-ház, Balaton, Zala Springs Golf Resort, Harri Koskinen, Skyscanner iroda, Marionett


Megnézem Előfizetek



Ha tetszett a cikk, és szeretne előfizetni magazinunkra, itt teheti meg.

Kapcsolódó

141

141 - 2018/1

Abrantes új vásárépülete, Villa Hûvösvölgy határán, Hubertus-kápolna Göbös-majorban, Ibis Styles, Skanska HQ Budapest

140

140 - 2017/8

Yada Toshio, Családi ház Budán, Konténerház, Dzsúdó csarnok Cegléden, Új fogadóépület a Graphisoft Parkban, Néprajzi Múzeum 

139

139 - 2017/7

Vendégház Kisdörgicsén, Palatinus, Bikás park, zugligeti lóvasút végállomás, Corvinus Kollégium

Kiterjesztett open-office

Kiterjesztett open-office

Színek, ízek, illatok a remízben.

Design határok nélkül

Design határok nélkül

Interjú a londoni Design Múzeum igazgatóival.

138

138 - 2017/6

Kisház Nagykovácsiban, lakás a kőszegi vár középkori falai között, irodaház Budakalászon, császárfürdői kéjhely és sportuszoda

Hirdetés