Gyalog előreláthatólag 2023 őszén lehet átkelni a hídon.

A szakemberek már festik az átkelő járdáira a következő hónapokban visszakerülő korlátokat és műemléki elemeket. A teljes átadásáig a híd továbbra is munkaterület. Gyalog majd a felújítás végleges szakaszának lezárta után, előreláthatólag 2023 őszén lehet átkelni a hídon. Addig a BKK buszaival a Clark Ádám tér és a Széchenyi István tér között – mindkét irányban – díjmentesen lehet utazni.
 


Télen elsősorban a műhelymunkákkal halad a Lánchíd felújítása: a 704 folyóméternyi korlátszerkezet jelentős részét a rozsda okozta károsodások miatt újragyártották. A szakemberek ezeket kisebb – három andráskeresztet tartalmazó – darabokban szerelik fel a járdákra, hogy a korlátrendszer követhesse a híd mozgását. A korlátoszlopokra kerülő öntvényeket és acélelemeket előbb megtisztítják, majd háromrétegű bevonatrendszerrel látják el, így biztosítva azok rozsdásodás elleni védelmét.
 
A csepeli festőcsarnokban lévő korlátelemek már az alapozó és a közbenső festékréteget is megkapták. A Lánchíd kékesszürke színéhez illő fedőréteg felvitele előtt a szakemberek tömítik a fém alkatrészek közötti csatlakozásokat, hogy ne juthasson nedvesség a szerkezetbe.

A járdakorlátokat folyamatosan gyártják, illetve festik, és a tervek szerint február közepén kezdik felszerelni. 


A Lánchíd díszes mellvédeit eközben már előkészítették a festésre: 20 régi mellvédet megjelöltek, hogy az eredeti helyükre kerüljenek vissza. Ezeket gondosan restaurálják, majd a javításuk után lecsiszolják a felületüket.

A felújítás során 8 darab íves mellvédöntvényt a Lánchíd 1914–1915-ös megjelenéséhez illeszkedően – archív fotók alapján rekonstruálva – újonnan gyártottak.

Hamarosan az öntöttvas konzolok is a helyükre kerülnek a budai pilonon, ezek alapszerkezete és díszei már lefestve várják, hogy összeszereljék és – a vízállástól függően – február végén egy úszóműről a helyükre emeljék őket. A pesti konzolokat már tavaly visszaépítették a pilonra.


A hídfőkben és a híd alatti állványon is dolgoznak
 
A Lánchíd felújítása továbbra is ütemterv szerint, költségkereten belül halad. A megújult útpálya tavaly decemberben – 18 hónappal a teljes lezárás után – megnyílt a BKK járataival, a taxival, a kerékpárral, a motorkerékpárral és a segédmotoros kerékpárral közlekedők előtt. Az ideiglenes forgalmi rend szerint a személy- és egyéb gépjárművel közlekedők nem mehetnek a hídra, őket a behajtani tilos tábla figyelmezteti erre.
 
A felújítás – a közlekedés biztosításával – az eredeti tervek szerint zajlik, ezért a teljes átadásáig a híd továbbra is munkaterület. Télen főleg a műhelymunkákra összpontosítva halad a korszerűsítés, hogy amikor az időjárás lehetővé teszi, már készen legyenek a helyszínen felszerelendő elemek. A munkaterületen eközben a hídfőkben és a híd alatti állványon dolgoznak a szakemberek.
 
A projekt végéig többek között
• elkészítik a járdák burkolatát;
• befejezik a belső hídfőhelyiségek és aluljárók, illetve azok környezetének felújítását;
• visszaépítik a hiányzó műemléki elemeket, az öntvény mellvédeket, konzolokat, járdakandelábereket;
• restaurálják a pályaszint alatti kőfelületeket;
• változtatható színképű díszvilágítást szerelnek fel, valamint
• gyalogos-átkelőhelyet létesítenek a pesti hídfő északi és déli járdája között.
 
Gyalog majd a felújítás végleges szakaszának lezárta után, előreláthatólag 2023 őszén lehet átkelni a hídon, ezért addig a BKK buszaival a Clark Ádám tér és a Széchenyi István tér között – mindkét irányban – díjmentesen lehet utazni.
 
A tervek szerint 2023 őszéig tartó kivitelezéssel kapcsolatos hírek, információk és aktualitások a www.lanchid.hu oldalon folyamatosan nyomon követhetők, a felújítás eddigi jelentősebb eseményeit pedig ezen a linken, idővonal formájában érhetik el.

 

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Magyar-szlovák együttműködésben újul meg a Patay kastély

Magyar-szlovák együttműködésben újul meg a Patay kastély

Az első szakaszra 140 millió forintot fordítanak.

Búvárok vizsgálják át a Dunát a Lánchídnál

Búvárok vizsgálják át a Dunát a Lánchídnál

A hídfelújításhoz kapcsolódóan megkezdődött a Lánchíd vízi környezetének fém- és lőszermentesítése.

Szecessziós tetkót varratott a Lechner-mániás belsőépítész

Szecessziós tetkót varratott a Lechner-mániás belsőépítész

Ha már nem költözhetett be, legalább magára tetováltatta az Iparművészeti Múzeumot.

Magyar-szlovák együttműködésben újul meg a Patay kastély

Magyar-szlovák együttműködésben újul meg a Patay kastély

Az első szakaszra 140 millió forintot fordítanak.

Búvárok vizsgálják át a Dunát a Lánchídnál

Búvárok vizsgálják át a Dunát a Lánchídnál

A hídfelújításhoz kapcsolódóan megkezdődött a Lánchíd vízi környezetének fém- és lőszermentesítése.

Szecessziós tetkót varratott a Lechner-mániás belsőépítész

Szecessziós tetkót varratott a Lechner-mániás belsőépítész

Ha már nem költözhetett be, legalább magára tetováltatta az Iparművészeti Múzeumot.

Magyar-szlovák együttműködésben újul meg a Patay kastély

Magyar-szlovák együttműködésben újul meg a Patay kastély

Az első szakaszra 140 millió forintot fordítanak.

Búvárok vizsgálják át a Dunát a Lánchídnál

Búvárok vizsgálják át a Dunát a Lánchídnál

A hídfelújításhoz kapcsolódóan megkezdődött a Lánchíd vízi környezetének fém- és lőszermentesítése.

Szecessziós tetkót varratott a Lechner-mániás belsőépítész

Szecessziós tetkót varratott a Lechner-mániás belsőépítész

Ha már nem költözhetett be, legalább magára tetováltatta az Iparművészeti Múzeumot.

Hirdetés
2025/32025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1