A Bridge Schools épületei a természeti katasztrófák által sújtott területeken is hozzáférhető oktatást biztosítanak

Hirdetés

A Bridge Schools kezdeményezés célja, hogy elérhetőbbé tegye az oktatást a bangladesi hátrányos helyzetű közösségek számára, akik a part menti, katasztrófa sújtotta régiókban élnek. A Quazi Wafiq Alam által vezetett építészeti projekt olyan közösségi alapú műhelyeket tervez, ahol az iskolából kimaradt gyerekek a tanórákon kívül is fejlődhetnek.

 

 

Banglades partvidékén a gyermekek formális oktatáshoz való hozzáférése erősen korlátozott a kihívást jelentő társadalmi-gazdasági és környezeti feltételek miatt. Emiatt ezeken a területeken jelentősen magasabb a középfokú oktatásból kimaradók aránya. Ezt hivatott orvosolni a Bridge Schools programja. A közösségek által biztosított földterületeken nyolc iskola már felépült, ahol jelenleg 341 gyermek vehet részt az informális tantervben. 

 


Az iskolákat vasbeton oszlopokból és gerendákból álló védőkeretekből építik, amelyek egyszerű rácsszerkezetet alkotnak, hogy a ciklonoknak kitett területeken biztosítsák a védelmet és a stabilitást. Az épületek modulárisak és egységesek, élénk színű fapanelekkel burkoltak, hogy vonzó és játékos tanulási környezetet teremtsenek. Az építészek az ablakokat úgy tervezték, hogy azok a hétköznapokon bőséges természetes fényt és szellőzést biztosítsanak az osztálytermekben, ugyanakkor ciklonok idején könnyen zárhatók legyenek. 
 

 

Forrás: Designboom

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Többlettartalom a múlt értő építészeti feldolgozásával

Többlettartalom a múlt értő építészeti feldolgozásával

A Zsámbéki Keresztelő Szent János Iskolaközpont bővítése.

Költözik a bécsi mobiliskola

Költözik a bécsi mobiliskola

A mobilsuli kis energiabefektetéssel bárhogy bővíthető és alakítható.

Hirdetés