Hirdetés

Csak a parkolókat sikerült kiadni.

Hirdetés

Sokakat foglalkoztat a kérdés, hogy mi lesz a sorsa annak a San Francisco belvárosában található bevásárlóközpontnak, amelyet még 2016-ban építettek fel, nagy reményeket fűztek hozzá, de a megnyitása óta egyetlen bérlője sem akadt. Az elhibázott koncepció mellett a koronavírus következtében kialakult irodapiaci helyzet sem jósol túl sok jót az üresen tátongó épületnek.  

A két kisebb épület közé beszorított, 23.000 négyzetméteres, 6x6 elnevezésű, 150 millió dollárba kerülő kiskereskedelmi komplexum nevét hat emeletéről és a közeli Sixth Street-ről kapta, tulajdonosa pedig azt remélte, hogy az acél- és üvegszerkezettel bíró bevásárlóközpontot hamar belakják a bérlők.

Ebből azonban semmi nem lett, az épület egyetlen bevételi forrását jelenleg a 167 parkolóhellyel rendelkező mélygarázs jelenti.


De miért történt ez így?

Pénzügyi szakemberek szerint a terület nem bírt el még egy bevásárlóközpontot. A környéken meglévők közül több csődbe ment, illetve a környéket sújtó munkanélküliség eleve nem garantálta a fizetőképes ügyfélkört. Azt is mondják, hogy a bevásárlóközpont első tulajdonosa, a Cypress Equities tévesen arra fókuszált, hogy egyetlen nagy bérlőt sikerüljön az üzletbe csalogatnia, miközben nem fordított elég figyelmet a kisebb vállalkozásokra. 

2018-ban, miután nyilvánvalóvá, vált, hogy nemhogy nyereséges, de még nullszaldós sem lesz soha az épület ebben a formában, kitalálták, hogy ha nem megy az üzlethelyiség kiadás, akkor irodaházzá alakítják, ami meg is történt, de nem találtak egyetlen bérlőt sem. A tulajdonos feladta és 179 millió dollárért eladta az alvó óriást az Alexandria Real Estate Equities számára.

Hogy készültek-e hatástanulmányok a környékről az építés előtt, és azok milyen eredménnyel zárultak, nem lehet tudni. A Cypress Equities vezetősége azzal indokolta a bukást, hogy a környék nem túl vonzó, részben megoldatlan a szemétszállítás, sok a hajléktalan, valamint az elburjánzó kábítószerfogyasztás is megakasztotta a tárgyalásokat a lehetséges ügyfelekkel. Ezt akkor vajon nem tudták, amikor a beruházás mellett döntöttek?

Az új tulajdonos most egy másfajta koncepció kialakításán dolgozik, szeretne technológiai profilt adni az épületnek, a tervek részletei azonban egyelőre nem ismertek. Nagy kérdés azonban, hogy miután a koronavírus járvány az USA-ban is elhozta a home office aranykorát, egy amúgy is problémás, a társadalmi egyenlőtlenségeket hűen visszatükröző környéken ki szeretne irodát bérelni.

Forrás: curbed.com




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Vöröslő abroncskoronában

Vöröslő abroncskoronában

FERRUM Irodaház a Lomb utcában

A biztonságos visszatérés jegyében új irodai koncepciót hoz létre a Skanska

A biztonságos visszatérés jegyében új irodai koncepciót hoz létre a Skanska

A vállalat a saját irodái mellett a bérlőit is segíteni szeretné.

Multifunkciós terek: a HubHub co-working irodája a Király utcában

Multifunkciós terek: a HubHub co-working irodája a Király utcában

A jó érzékkel kialakított terek elősegítik a jól működő innovatív közösség fejlődését, ezáltal pedig olyan munkakörnyezetet teremtenek, amelyben mindenki otthonosan érezheti magát.

Hirdetés