Újratervezés

A fenntartható design jövőjét építi a Liaigre stúdió.

A francia Liaigre vállalatot vezető-alapító Christian Liaigre a 80-as évek közepén jelentkezett letisztult vonalairól, kellemes arányairól, minőségi anyagairól könnyen beazonosítható, kortárs bútoraival. A jellegzetes darabok hamar közismertté váltak a francia designt kedvelők köreiben. Az alapító szellemi örökségét viszi tovább a Liaigre egyik legújabb termékcsaládja, a jelenkor igényeihez igazított, fenntartható designt célzó, limitált Upcrafted széria.

 

 

A Liaigre egyre magabiztosabb léptekkel járja a környezettudatosság ösvényét. Az Upcrafted a stúdió hulladékanyagait egy elegáns, stílusos vonással a fenntartható design szellemében hasznosítja újra. A Liaigre darabjainak gyártásakor keletkező maradékanyagok mennyiségét már korábban, az Upcrafted előtti időkben is igyekeztek optimalizálni. Az új széria esetében változtattak a sorrenden, így itt az előre gondolkodásra-gondoskodásra került a fő hangsúly: már a gyártási hulladék keletkezése előtt ismert annak új felhasználási területe.

 

 

„Törvényszerű, hogy a rajzok alapján történő gyártás során valamennyi hulladék keletkezik. Az Upcrafted szériában ez fordítva történik: a termékek gyártásának kiindulási pontja az elérhető hulladék és nem a vázlat” – mondák el a tervezők. Az Upcrafted kollekció „The Vase”, „The Tray”, „The Bookend” és a „The Door Stopper” darabjainak mindegyike egy egyedi példa a maradékokban rejlő lehetőségek kihasználására.

 

 

The Vase – apró bőrkorongok növényi ragasztással kapcsolódnak az egységes forma egyedi mintázatú mozaikjában. A nagyságrendileg 400 bőrdarabka forrt szegélyeit színezik és viasszal fényezik, amitől az egész kompozíció különleges kontrasztot kap.

 

 

The Tray – különböző színű bőrlapok egymáshoz simuló halmazát csiszolt króm, vagy fekete patinás fém emelek csíptetik össze. A tálcák felhasználási lehetőségeinek skálája az azokat alkotó bőr sokféleségével vetekszik.

 

 

The Bookend – a megfakult kopottság kerül rivaldafénybe a könyvtámaszték texturált, bronzba ágyazott, vastag hulladékfa-tömbje által. Minden egyes darab unikális az azt alkotó faanyag korábbi élete nyomán.

 

 

The Door Stopper – aszimmetrikusan gömbölyded, simára csiszolt kőzetet zár le a bronzdugó. A The Bookend és a The Door Stopper fémöntvénye egymással megegyező, azonban a természetes kő fajtája nagyobb változatosságot mutat: lehet onyx és márvány is, vagy akár más, a gyártásból épp megmaradt ásványi anyag.

 

 

Az Upcrafted termékek eladásából származó bevétel felét a Compagnons du Devoir et du Tour de France szervezetnek juttatják el. E jótékonysági intézmény a fejlesztési, a mérnöki és a kézművesség területein folyó oktatást finanszírozza, ez pedig azt jelenti, hogy a Liaigre stúdió az anyagok újrafelhasználásán túl sokkal szélesebb körben és maradandóbb módon is hozzájárul a fenntartható formatervezés innovatív forradalmához.

 

 

 

Liaigre | Web | Facebook | Instagram

 

 

 

Forrás: Wallpaper, Liaigre

 

 

További képek és rajzok a galériában!

1 / 40 fotó



Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Újratervezés

Újratervezés

A fenntartható design jövőjét építi a Liaigre stúdió.

Építészeti terek utópiája

Építészeti terek utópiája

Ricardo Bofill és Luis Barragan ihlette render-művészet

Címlapon Budapest, ahogy még nem láttad!

Címlapon Budapest, ahogy még nem láttad!

Ilyen lenne a mi The New Yorker magazinunk

Újratervezés

Újratervezés

A fenntartható design jövőjét építi a Liaigre stúdió.

Építészeti terek utópiája

Építészeti terek utópiája

Ricardo Bofill és Luis Barragan ihlette render-művészet

Címlapon Budapest, ahogy még nem láttad!

Címlapon Budapest, ahogy még nem láttad!

Ilyen lenne a mi The New Yorker magazinunk

Újratervezés

Újratervezés

A fenntartható design jövőjét építi a Liaigre stúdió.

Építészeti terek utópiája

Építészeti terek utópiája

Ricardo Bofill és Luis Barragan ihlette render-művészet

Címlapon Budapest, ahogy még nem láttad!

Címlapon Budapest, ahogy még nem láttad!

Ilyen lenne a mi The New Yorker magazinunk

Hirdetés
2025/32025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1