Újragondolta üzletegységeinek működését a Praktiker: egységesítette áruházai szortimentjét, valamint hangsúlyt kapott a dekor és lakberendezési termékkínálat a 20 barkácsáruházat működtető vállalatnál. 

Újragondolta üzletegységeinek működését a Praktiker: egységesítette áruházai szortimentjét, valamint hangsúlyt kapott a dekor és lakberendezési termékkínálat a 20 barkácsáruházat működtető vállalatnál. A kisebb alapterületű áruházak felújítása, illetve az új polcrendszerek és látványosabb bemutatóterek kialakításánál a vevői élmény növelésére törekedtek, amitől a Praktiker egyértelmű forgalomnövekedést vár.

A hazai keresletnövekedésre válaszolva a Praktiker nagy volumenű invesztíciót hajt végre és 5 év alatt modernizálja mind a 20 üzletét Magyarországon. A Wallis Csoport befektetői szerepvállalását, a konszolidációt követően a vezetőségben megfogalmazódott egy egységes alapkínálat áruházi berendezése. Ennek kapcsán megtervezték az áruválaszték strukturált, a vásárlók által követhető rendszerét. 

– Egységesek lettek az áruházak, egységes szerkezetben minden áruházunkban ugyanaz az alapszortiment található meg, amely minden Praktikerben teljes körűen megjelenik a termék darabszámot, illetve választékot illetően – hangsúlyozta Szita Mária. A Praktiker beszerzési igazgatója hozzátette: – A modernizáció keretében fontosnak tartjuk, hogy a klasszikus barkácstermékek mellett a Praktiker kínálatában a dekor és lakberendezési árukörök is hangsúlyt kapjanak.

A koncepció a polcrendszerek és a bemutatóterek újragondolását kívánta meg, hogy az adott osztály termékei úgy kövessék egymást, hogy az elsőáras termékektől a vásárló könnyen eljuthasson a termékinformációnak és az árnak köszönhetően a magasabb kategóriájú árucikkek felé is, miközben a kiegészítő termékek logikusan vannak kihelyezve. 

– Az alapszortiment mellett szükség van újdonságokra is, de továbbra is a barkácscikkekre és lakberendezési termékekre fókuszálunk. Egyre több nagyobb értékű és magasabb árkategóriájú termékeket választanak a vásárlóink– mondta Bagaméri László, a Praktiker értékesítési igazgatója. Hozzátette: a vállalatunk idén is az előző évekhez hasonló ütemű emelkedésre számít. Tavaly 20 százalékos növekedést értünk el, valószínűleg idén is két számjegyű lesz a bővülés. 

A Praktiker modernizációs programja a kisebb alapterületű, 4800-6000 négyzetméteres barkácsáruházakban kezdődött: Esztergom, Zalaegerszeg és Kaposvár után szeptember közepén Nyíregyházán fejeződött be az átépítés. Ahhoz, hogy az alapválasztékot meg tudja mutatni a Praktiker, a legkisebb formátumú egységekben kezdte a felújítást. A modernizáció tovább folytatódik a közeljövőben. Az áruházakban nem csak az árukészletet, hanem az arculatot illetően is egységesített a Praktiker. 

– A vásárlóinknak könnyebb döntést hozni a tematizálásnak köszönhetően, és gyorsabbá vált a navigáció is az áruházon belül, míg a dolgozók számára egyszerűbb, érthetőbb és könnyebb lett a feladatok végrehajtása – hangsúlyozta Németh Gyula. A Praktiker értékesítési igazgatóhelyettese hozzátette: – A fejlesztéseink környezettudatos megoldások segítségével valósultak meg. Az áruházakat környezetbarát vízbázisú festékanyagokkal újítottuk fel, és energiatakarékos ledes mennyezetvilágítást és polcvilágítást alakítottunk ki, a kiállítási területeken, pedig több mozgásérzékelős megoldás takarékoskodik az árammal. 

A Praktiker egyértelműen a vevői elégedettség növekedését, ezáltal a forgalombővülést várja a fejlesztésektől. Az első tapasztalatok visszaigazolják a Praktiker várakozásait: ahol megtörtént a modernizáció, egyértelműen nőtt az áruház forgalma is. A Praktiker 2023-ig az összes áruházát szeretné felújtani, hogy minél több élményt jelentsen a vásárlás az egyre igényesebb hazai fogyasztóknak. Ez összesen mintegy 130.000 négyzetméternyi értékesítési területet jelent.

A Praktiker Magyarország meghatározó barkácsáruház-lánca, több mint 1500 embernek ad munkát. 1998-ban nyitotta meg első áruházát, jelenleg 20 üzletegységet működtet idehaza, webshopjában több mint 30 ezer féle árucikk elérhető. 

forrás: sajtóközlemény




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Különleges szállodák, trendálló textíliák

- 2020/5

A pandémia második hulláma sem kevésbé félelmetes, mint az első volt, de a lassulás, bezárkózás, a városi élet hibernálása a privát tereink buzgó átalakításában csapódik le. Aki teheti, most vásárol ingatlant, a felújítások és a korszerűsítések száma is megugrott. Soha ennyi munkája nem volt még a tervezőknek és a kivitelezőknek a magánszektorban, míg sokan saját kútfőből állnak neki felújításnak. A Deco, mint mindig reagál a trendekre, ezúttal otthonteremtő erővel fellépő textíliákat mutat, kislakások okos térszervezését, otthoni wellness-megoldásokat. Arra például gondolt már, hogy jacuzzival váltsa ki a kanapét? Ha nem (vagy igen, csak nem sikerült), már a Decót átlapozva is ihletettebb hangulatba kerül, amelyben a pandémia csak gyorsan múló rossz álomnak tűnik.

Az otthoni irodák fortélyai
  • 2020-09-27 11:00
  • Deco

Az otthoni irodák fortélyai

Otthonról dolgozni könnyű. De minőségi, mégis stílusos és esztétikus asztalt választani ehhez már nehezebb.

Garázskapuk, mint kaméleonok
  • 2020-09-26 16:00
  • Deco

Garázskapuk, mint kaméleonok

Ha kell, észrevétlenül belesimulnak a környezetükbe, de ha kell, akár a homlokzat meghatározó részei is lehetnek.

Hirdetés