Kreativitást, rugalmasságot, bizalmat fejez ki a Müpa frissített arculata.

Fokozatosan vezette be felületein megújított arculatát az idén megnyitásának 15. évfordulóját ünneplő Müpa. Ma már weboldalukon, illetve minden nyomtatott és online felületükön a megújított logóval és a frissített arculat elemeivel találkozhatnak a látogatók. Az intézmény emellett számtalan kreatív megoldással biztosítja nézőit arról, hogy a kulturális élet a járvány nehézségekkel teli időszakában sem szűnik meg élményt, inspirációt és feltöltődést nyújtani a közönségnek – például újraindult a tavasszal nagy sikerrel bevezetett Müpa Home sorozat, melynek keretében ingyenes hozzáféréssel, élőben streamelik koncertjeiket.

A Müpa az elmúlt hónapokban kiemelt figyelmet fordított digitális felületeinek fejlesztésére, hiszen azok megfelelő működése a tartalomszolgáltatás és a közönség tájékoztatása szempontjából is hangsúlyos. A Müpa évek óta folyamatosan elemzi a felhasználói szokásokat és igényeket, ezekhez igazítva online felületei szerkezetét. Az arculatváltással a Müpa weboldala is megújult és frissült:

nagyobb hangsúlyt kapnak a Müpa épületének elemei; a honlapot erőteljesebb vizualitás jellemzi. Emellett erősítették a Müpa saját gyártású tartalmainak és közösségimédia-felületeinek jelenlétét az oldalon, és nagy figyelmet fordítanak arra is, hogy a járványhelyzettel kapcsolatos felmerülő kérdésekre is könnyen találjon részletes, érdemi választ a közönség.

„Fantasztikus az a bizalom és támogatás, amit a közönségünktől és a nézőinktől kapunk ebben a nehéz évben. Hatalmas rugalmasságot és alkalmazkodókészséget követel tőlünk, marketingszakemberektől is ez a helyzet, hiszen az értékesítés ritmusa és a tervezhető működés keretei is átalakultak, ezt pedig a kommunikációs tevékenységünknek is követnie kell. A világos, transzparens kommunikáció, a márkareleváns megoldások jelentősége most még inkább felerősödik” – foglalta össze Dr. Egri Gábor, az intézmény értékesítési és marketingigazgatója, kiemelve, hogy a régóta tervezett arculatfrissítés mögött meghúzódó filozófia is új, aktuális jelentésréteggel gazdagodott ebben a speciális helyzetben.

A megújított arculat letisztult vonalvezetésében és tipográfiai megoldásaiban is visszaköszönnek a Zoboki Gábor irodája által tervezett épület részletei, emblematikus építészeti megoldásai, amelyek így a „Müpa mint találkozóhely” átalakuló, az online tér felé kiterjesztett gondolatára is reflektálnak. A Müpa az őszi újranyitást bevezető imázskampányában is az intézmény közönségének üzent, köszönetképp az elmúlt hónapokban mutatott kitartásáért és támogatásáért, és a téli időszakra is különleges tartalmakkal készül, több lehetséges forgatókönyv szerint, a járványhelyzet alakulásához igazodva.

Jelenleg újra zárás van, mint mindenhol, ám az intézmény villámgyorsan alkalmazkodott a helyzethez. A legújabb járványügyi rendelkezések értelmében december 10-ig a Müpa is zárva tart, azonban a tavaszi rendkívüli helyzethez hasonlóan most sem hagyja magára közönségét. Újra a legnagyszerűbb hazai és külföldi előadókat hozzák el a nézők otthonába: november 12-től ugyanis folytatják nagy sikerű Müpa Home online közvetítéssorozatukat, így gondoskodva arról, hogy közönségük ezekben a nehéz hetekben se maradjon Müpa-élmény és tartalmas kikapcsolódás nélkül. Ráadásul a következő 30 napban egyenesen, a Müpa hangversenyterméből és színházterméből élőben streamelik a fokozott biztonsági intézkedések közepette, nézők nélkül megvalósuló koncerteket.

Fotó: Réthey-Prikkel Tamás

Az újrainduló Müpa Home Live sorozat keretében az első stream élőben zajlik majd november 12-én 19:30-tól a Müpa honlapján: az évad művésze, Várdai István világhírű csellista az „Izland Glenn Gouldja”-ként emlegetett Víkingur Ólafsson zongoraművésszel Debussy, Beethoven, Janáček és Brahms műveiből válogat a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben. November 14-én, szombaton pedig szintén élőben követhetjük online a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának koncertjét, ahol Schubert, Weber és Mendelssohn muzsikája csendül fel.

„Hiszünk abban, hogy a Müpa-élmény határtalan és nem ismer korlátokat, egy intézmény küldetése pedig nem változik egy ilyen rendkívüli időszakban sem. Sőt, pontosan a missziónk az, amely kirajzolja a prioritásokat, a legfontosabb feladatainkat a kulturális életet is alapjaiban megrengető pandémia idején” – hangsúlyozza Káel Csaba, a Müpa vezérigazgatója. Dr. Egri Gábor ehhez kapcsolódva úgy fogalmaz: „Az innováció, a megújulás képessége, a folyamatos fejlődés fontos márkaérték a Müpa számára a kezdetektől fogva. Ebben a hazai és a nemzetközi kulturális szektor számára is elképesztő kihívásokat jelentő évben ez az elmúlt másfél évtizedben felhalmozott tudás és a Müpával együtt lélegző, rendkívül lojális, támogató közösség fontossága talán még inkább felértékelődik. A kommunikációs és marketingaktivitásaink középpontjában is ők, a nézőink és művészeink állnak.”

A Müpa számos megoldással, új formátumok fejlesztésével reagált a járványhelyzetre. Az intézmény a tavaszi kényszerű zárvatartás során elsők között nyitotta meg médiatárát, több mint száz koncert, előadás és irodalmi est HD-minőségű felvételét tették elérhetővé, majd elindították a Müpa Home közvetítéssorozatot, amely során az elmúlt évek legsikeresebb előadásait nézhette újra a közönség. A sorozat 14 hete alatt összesen 90 előadást tűztek műsorra, majd szintén a speciális helyzetre reagálva új formátumként elindították a Müpa autós koncertmoziját, kiírták az alkotókat 14 műfajban támogató Müpa Zeneműpályázatot

További információkat a Müpa Home Live közvetítéseiről és programjairól ezen az oldalon találsz. 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Új szintre lépett a city branding Magyarországon

Új szintre lépett a city branding Magyarországon

Kaposvár új, egységes arculatára napok alatt felfigyeltek külföldön is: Kiss Miklós munkája Best of Behance lett.

Összegyűjtötték az ország településeinek arculati kézikönyveit

Összegyűjtötték az ország településeinek arculati kézikönyveit

Új honlap gyűjti egybe az ország összes Településképi Arculati Kézikönyvét és Építészeti Tájegységi Arculati Kézikönyvét.

Megvan a Veszprém-Balaton 2023 új arculata

Megvan a Veszprém-Balaton 2023 új arculata

A szakmai zsűri egyhangúlag a Hidden Characters arculati terve mellett döntött.

Hirdetés