Hirdetés

A Happy Street projekt kicsit olyan, mintha Londonban jártak volna a Kétfarkú Kutyák.

Hirdetés

Élénk mintás, a nyolcvanas évek színvilágát idéző panelek díszítik azt a dél-londoni vasúti aluljárót, amelyet Yinka Ilori tervező élesztett újra az idei Londoni Építészeti Fesztiválra. A komor, kivilágítatlan, ezért kevesek által használt objektum rehabilitációjával a tervező többek között azt szerette volna elérni, hogy a lakosok birtokba vehessék azt, ami egyébként az övék.

Fotó: Luke ODonovan

A Happy Street névre keresztelt installáció egy olyan londoni körzetben valósult meg, amelynek vannak jócskán elhagyatott, lepusztult területei. Yinka Ilori a helyi önkormányzat kezdeményezésének részeként állt neki a projektnek, amelynek célja, hogy a korábbinál barátságosabb, befogadóbb környezetet teremtsen a helyi lakosoknak és az oda látogatóknak. A kivitelezésben amúgy a lakosság és a helyi általános iskola is a tervező segítségére sietett.

Az 56, mintás és zománcozott panelből álló alkotás Ilori első köztéri munkája, 16 különböző színt használt fel az elkészítéséhez, törekedve a minél alacsonyabb költségvetésre és az elemek tartósságára. A közbiztonság javítása érdekében lámpatestekkel látták el az eddig világítás nélküli aluljárót.

"Nagyon örülök neki, hogy elkészülhetett életem első köztéri műve, mégis a legboldogabb attól vagyok, ahogy nézem a gyermekek mosolygó arcát, amikor áthaladnak a híd alatt, és beszippantja őket a vidám környezet. Remélem, hogy ugyanezt fogja érezni mindenki, aki ellátogat ide, inspirációt fog jelenteni a jövő tervezői számára, valamint löketet az alulról jövő kezdeményezéseknek." - mondta az alkotó.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Így épül a világ legmagasabb faháza

Így épül a világ legmagasabb faháza

A több mint 85 méter magas épületben szálloda, lakások és irodák lesznek.

Betonhidat nyomtattak Sanghajban

Betonhidat nyomtattak Sanghajban

Két robotkaros 3D nyomtatóval, mindössze 450 óra alatt nyomtattak egy több mint 26 méter hosszú gyalogoshidat Kínában. A számítások szerint a hagyományos építésnél 33 százalékkal került kevesebbe printelni. 

Öt év sem kellett a teljes energiafüggetlenséghez egy dán szigeten

Öt év sem kellett a teljes energiafüggetlenséghez egy dán szigeten

Dániában komolyan veszik a környezetvédelmet – bár a helyiek egy része szerint nem eléggé. Nemrég tüntettek is a kérdésben szerintük körülményes, lassú döntéshozók ellen, méghozzá joggal, ha tudjuk, mit értek el például Samsö szigetén az elmúlt években.

Hirdetés