A magyar csapat is remekelt.

A MOME koordinációjában május 29. és június 5. között első alkalommal megrendezett nemzetközi online játékfejlesztő esemény témája a koronavírus járvány kapcsán kialakult hírdömping és a fake news jelensége volt. A június 13-ai díjátadóval záruló ComplexityJam fődíját a Temp in Charge című játék nyerte.

Az Európai Unió által finanszírozott Interactive Digital Narratives for Complexity Representations (INDCOR) projekt keretében létrejött ComplexityJam fókuszában a pandémia, az álhírek terjedése és a kritikus információfeldolgozás állt.

Több magyar, köztük MOME alumni diákok is részt vettek annak a 11 játéknak a fejlesztésében, melyek az online játékfejlesztő verseny keretében születtek.

A versenyre 12 országból közel 80 versenyző jelentkezett, köztük 14 csapat és 15 egyéniben induló amatőr fejlesztő. A játékok a döntéshozó pozíció felelősségi körével, a kritikus információkezelés, a távolságtartás és a sikeres kooperáció témáival foglalkoztak.

A játékok között található point-and-click alapú kalandjáték, számos newsgames, amelyek a hírek hitelességével és annak ellenőrizhetőségével foglalkoznak játékos és ironikus módon; ugyanakkor született olyan szöveg alapú interaktív narratíván alapuló játék is, amelyben a felhasználó külső szempontból figyelheti a társadalom által gerjesztett hírdömpinget.

A győztes projekt, a Resul Alıcı és Burak Karaka készítette Temp in Charge egy képzeletbeli országban, Palombiában játszódik, ahol magát az elnököt helyettesítjük beugró gyakornokként. Egy hétre át kell vennünk a kormányzás terheit, és olyan kérdésekben kell döntéseket hoznunk, mint a világméretű járvány és az országot sújtó gazdasági következmények kezelése.

A ComplexityJam különdíját, a Cologne Game Lab által felajánlott pénzdíjat a Trial Day kapta. A játék főszereplőjeként újságíróként kell eligazodnunk új munkahelyünkön, de a szerkesztőségében a hírdömping mellett a Nagy Testvér figyelő szeme is nehezíti a döntést. A Trial Day alkotói: Eren Çaylak, Sid Chou, Glenn Curtis, Yiting Liu, Dimitra Mavrogonatou, Kirstin McLellan.

A zsűri kiemelte továbbá az amerikai Georgia Institute of Technology hallgatói által fejlesztett Essential Workers, a magyar TUTHKP csapat (Fábián Ágnes, Fehér Viktória, Kovács Ádám, Kovács Rebeka, Papp Miklós Levente, Rózsa Noémi és Szabó-Zichy Eszter) által készített RABID, valamint Olga Chatzifoti, Christina Chrysanthopoulou munkáját, a RAWRER című játékot is.

Az Essential Workers olyan kooperatív, négyszemélyes csapatjáték, amelyben a játékosoknak egy közösség részeként kell átvészelniük a járványt, miközben a saját biztonságuk és a kollektíva érdekei között egyensúlyoznak.

A magyar fejlesztők által kitalált, Rabid című kalandjátékban egy állatokkal benépesített városka polgármestereként alaposan meg kell fontolnunk, milyen forrásoknak hiszünk, hiszen a közösség életét befolyásoló döntéseket kell hoznunk. A Rawrer a dinoszauruszok Twittere, ahol a dínókolónia tagjai tweetekben osztják meg egymással a helyi vulkán-katasztrófáról szóló híreket. A játék célja, hogy megtanuljunk különbséget tenni hírek és álhírek között, és rálássunk arra, hogy az információk megosztásának milyen hatalmas szerepe van a társadalmi összefogásban.

Az angol nyelvű játékokat itt érheted el

Forrás: MOME




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Miért jó a közösségi tervezés?

Miért jó a közösségi tervezés?

Ha a köztértervezésbe bevonják a lakosságot, sokkal jobban sajátjuknak érzik majd.

Nagy Csaba Prima Primissima díjas

Nagy Csaba Prima Primissima díjas

Magyar építészet és építőművészet kategóriában Nagy Csaba (Archikon) kapott elismerést. 

Felhőkarcoló magyar módra és még díjnyertes is

Felhőkarcoló magyar módra és még díjnyertes is

Magyar sikerektől volt hangos az International Property Awards: a Group Dyer tervezte moszkvai felhőkarcolók is taroltak a díjátadón.

Hirdetés