Hergenrőder Ildikóval, a WAFT Studio alapító-vezető tervezőjével készített interjúnkat az Octogon Deco bookazine 2025/1-es számából közöljük.
Szilikát szakon diplomázott a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, amit intenzív időszak követett: 10 éven át a rendezvényipar design területen kamatoztatta kreatív tudását. Saját belsőépítészeti és designstúdióját 2015-ben hozta létre. Hergenrőder Ildikóval, a WAFT Studio alapító-vezető tervezővel beszélgettünk tevékenységük fő tervezési területeiről.

Vendéglátóhelyek tervezésében jelentős rangja van a WAFT Studionak. A Séf Asztala vagy a Budai Vár Főőrsége, a Centrál Kávéház magas presztízsű feladatok. Izgalmas lehet egy legendás hellyel dolgozni.
Izgalmas és felelősségteljes feladat olyan nagy múlttal rendelkező hellyel dolgozni, mint a Gundel vagy a Centrál Kávéház. Különösen nagy tisztelettel és alázattal kezeljük a történelmi kávéházakat. Sok nézőpontot kell figyelembe vennünk ahhoz, hogy azok a térformáló gondolatok, amelyek a célcsoporti vendégélmény megteremtését szolgálják, meg is valósuljanak amellett, hogy a ráfordítandó költségkeretet szem előtt tartjuk. Szem előtt kell tartani a hagyományt, a megrendelő igényeit, számtalan ergonómiai, arculati és egyéb szempontot. Ez sok esetben csapatmunka. A Gundel esetében a tulajdonosok mellett részt vett Meskó Zsolt színházi rendező is, ő térképezte fel a hely múltját. Minden enteriőrben történő változtatás fokozott kreativitást igényel úgy, hogy az a bizonyos vezérvonal, amit felrajzolunk, a korrigálások mellett is megmaradjon. A Gundel esetében sem sérülhetett a tradíció, sem pedig a tulajdonosi igény. Az enteriőr egyensúlya a tagoltságban, a formavilágban, a színharmóniában minden munkánkban célkitűzés. A megrendelővel való töretlen együttműködés kiemelten fontos, mert az ő elégedettségének az elérése elsődleges számunkra. Igyekszünk jó ár-értékben dolgozó tervezőiroda lenni, és minden esetben igyekszünk szélesebb spektrumban segíteni a megrendelőt a kivitelezési fázis végéig.

Meg tudsz fogalmazni általános megrendelői igényeket, például a szállodaiparban?
Ha egy szóval kellene jellemeznem, akkor azt mondanám: élményközpontúság. A hoteleknél óriási a vendégekért folyó verseny, mert a belföldi piacon kell tartaniuk a vendégéjszakákat. Ezért jellemző, hogy kapcsolódó szolgáltatásokkal bővítenek, például wellness- és gyerekbarát részlegekkel, konferenciatermek modernizációjával, és ezeket nekünk kreatív módon kell megtámogatnunk. A tervezői szempontjaink középpontjában a visszatérő vendégélmény megteremtése áll. Mindig van egy erős vezérmotívum. Az egyik jelenleg tervezés alatt álló hotelmunkánk esetében a vezérfonalat a minket általában körülvevő környezet és jelképei alkotják, különböző karakterű virágok, tisztás, erdő. A témák szerint különféle karakterű szobaenteriőrök esetében lágy és kemény textúrákat alkalmazunk,& melyeket eltérő színharmóniákkal érünk el, így különféle érzeteket teremtünk. Az eltérő stílusú szobák és közösségi terek a vendégkör sokszínűségéhez igazodnak. Mindezt olyan módon hozzuk létre, hogy a hotel egységes arculata megmarad.
![]() ![]() |
Egy másik hotelmunkánk egy gépészeti átalakításból eredt. Az esztétikai, részleges tervezésen túl komplex belsőépítészeti koncepciót terveztünk meg, mely mindenki számára átélhető (érkezzen a világ bármelyik pontjáról). A koncepció a későbbi esetleges felújításokhoz is jól kapcsolható. Viszonylag elszigetelten, egy erdő közepén áll a hotel, így a koncepció alapja az erdei környezetben tapasztalható, az emberre ható környezeti emóciók megjelenítése volt. Hőmérséklet, szél, fény-árnyék játékok, illatok, természeti elemek. A napszakok változásával az erdei környezetben átélt impulzusokat hoztuk létre a design eszközeivel, emeletről emeletre haladva. Ezek olyan megalapozott koncepciók, amelyek maradandóak. A visszajelzés az, hogy szeretik a vendégek, mert mindig új élményt, új benyomásokat ad számukra egy így létrehozott enteriőr, akárhányszor térnek vissza a hotelbe.
![]() ![]() |
Irodai enteriőröket is terveztek. Szerinted mi a jellemző ma ebben a szegmensben?
Az irodai enteriőröknél egyértelműen előtérben van a well-being szemlélet. A munkaerőpiac fiatal, irodista generációja megtapasztalta a covid alatt a home office szabadságát, de magasabb az ingerküszöbük is. Megtartó irodai környezetre van szükségük vizuális és kényelmi szempontból egyaránt. Ezekre kellett tervezőként alapoznunk az Imperial Tobacco, a DPD IT Solution irodákban, de a GREEN-GOES vagy az OTYS irodatér esetében is. Ha egy Z generációs fiatal irodai munkakörnyezetét kellene megfogalmazni: akkor az ot körülvevő környezet a járulékos szolgáltatásokkal együtt minimum olyan legyen, mintha otthoni környezetben dolgozna vagy nyaralna munka közben.

Ha röviden kellene bemutatnod, mit mondanál a WAFT Studióról?
Sokszínűség, sokrétűség, rugalmasság, alázat. A sokszínűséget az adja, hogy képesek vagyunk egy egységet az arculattervezéstől kezelni a teljes megvalósításig, valamint széles tervezési spektrumban mozgunk otthonosan. A portfóliónkból kiemelhető például Keleti Éva fotóművész életmukiállítása Budapesten és Bécsben. A Balaton Sound, a Sziget Fesztivál VIP-enteriőrjeinek tervezésében is több éve közreműködünk, de a veszprémi Gyárkert fesztiválhelyszínt vagy az MTV Music Award eseménysorozatot is említhetnénk a munkáink közül. Már említettem, de fontosnak tartom kiemelni: igyekszünk többet adni a szolgáltatásunkban, mint amit a megrendelőnk igényel, illetve törekszünk a rendelkezésre álló budget-ban gondolkozni.

Fokozottan előtérbe helyezzük a megrendelő elképzelését a tervezői önmegvalósítással szemben. Ez nem jelent tervezői önfeladást: nem végrehajtunk egy feladatot, hanem a kreativitásunkat hívjuk segítségül, hogy tér, szín, forma, élmény legyen abból, amit a megrendelő elképzelt.
Octogon Deco Magazinunk a készlet erejéig az alábbi árusítóhelyeken kapható.






