Interjú Fejes Gergővel, a Plusdesign Studio alapítójával

A Plusdesign Studio alapítója, Fejes Gergő belsőépítész nagy nevek mellett gyűjtötte első tapasztalatait, majd hamar saját céget alapított. Merész volt, amikor be lehetett jelentkezni telefonon nagy szállodaprojektekért, vagány, amikor nyugati színvonalú látványterveket adott megrendelői kezébe, és okosan döntött, amikor válságbiztos luxuslakásokat kezdett el tervezni. 

 

Fotó: Déber Gábor

Hogyan indult a karriered, miért lettél belsőépítész? 

Békéscsabán születtem, pedagógus szülők gyerekeként. Már az óvodában kiderült, hogy érdekel a művészet és szépen rajzolok. Nagymamám hatására ez irányú érdeklődésemet iskolás koromban a  szüleim is támogatták. Később Szegedre a Tömörkény István Művészeti Szakközépiskolába vettek fel szobrász szakra, ahol kőfaragást és díszítőszobrászatot tanultam. A szegedi Dóm téren máig láthatók az első kőfaragó munkáim: a vármegye címerek között és a  Szentháromság szobor talapzatán. A középiskola utolsó évében már feljártam Budapestre a MOME elődjének az előkészítőjére, majd első próbálkozásra felvettek az építész szakra. Turányi Gábor, Göde András, Csomay Zsófia, Reimholcz Péter és Ferencz István voltak a mestereim, nagyon jó közegből kerültünk ki. Az egyetem után fél évet külföldön dolgoztam, kiállításokat terveztem és kiviteleztem nemzetközi csapatban. Ezután Csomay Zsófia, korábbi mentorom beajánlott Zoboki Gábornak, és az ő irodájában Demeter Nóra keze alatt dolgozhattam belsőépítészként négy és fél évig, ahol rengeteget tanultam. Meghatározó időszak volt. 2007-ben már egyre több privát munkám lett, és úgy éreztem elérkezett az idő, hogy saját lábra álljak. Ekkor alapítottam meg a Plusdesign Studiót. 


Mik voltak az első munkáitok? 

Ekkoriban volt az első nagy hotelbumm, úgyhogy nem nagyon gondolkodtunk. Sok szállodát egyszerűen felhívtunk és megkérdeztük, hogy nem kell-e nekik belsőépítész. Kellett! Közel 1500 szobát biztosan terveztünk abban az időben: az Anna Grand Hotellel kezdtük, aztán dőltek a  szállodaprojektek az évek során. Zalakarostól a Miskolctapolcai Avalon Parkig számos szálloda viseli a kézjegyünket szerte az országban. A gazdasági válság újabb irányt mutatott: 2008 és 2010 között kifejezetten luxus kategóriás családi házakra, villaépületekre álltunk át, és így képesek voltunk átvészelni ezt a nehéz időszakot. 


Sosem bántad meg, hogy nem maradtál nagy építészirodánál? 

Nem, az alapvető célom mindig is egy kisebb, családias iroda volt. Olyan megrendelői körrel szeretek dolgozni, akik mellett megtehetem, hogy designerként, művészként megválogatom a munkákat. A megrendelőinknek mindig maximális hozzáértést nyújtok, legyen az nagy vagy kis munka. Rengeteg különböző projektben veszünk részt, ami lehet egy bevásárlóközpont-felújítás vagy csak néhány információs, recepciós pult megtervezése és kivitelezésének koordinálása. Olyan munkákon dolgozunk, amiken az emberek érzik, hogy másfajta gondolkodással készülnek –

a cél mindig az, hogy az elégedett ügyfelek mellett egyfajta előremutató, a legfrissebb trendeket követő és sokak számára inspiráló munkáink legyenek. 

A tervező saját lakása – Fotó: Hlinka Zsolt

Minek tudod be a sikereiteket? 

Szemben sok belsőépítésszel, mi már nagyon korán elkezdtünk fotórealisztikus látványterveket készíteni, ami akkor abszolút újdonságnak számított, és a megrendelőink nagyon szerették, illetve a mai napig szeretik ezeket. Ugyancsak az egyik legnagyobb erősségünk az utolsó részletekig kidolgozott kiviteli terv, aminek köszönhetően minden egyértelműen megjelenik a papíron. 


Milyen csapattal dolgozol? 

Ahogy mondtam, kis csapat vagyunk, két-három építész, belsőépítész dolgozik az irodában, plusz vannak külsős partnereink. Van látványtervezőnk, az öcsém pedig az iroda menedzsere, aki egyben a jobb kezem is: ő viszi az operatív részt, ideértve a pénzügyi, jogi és egyéb munkákat, mint például éves tervek és logisztikai feladatok koordinálása. A stúdióélet nagyon hektikus: néha napokig össze vagyunk zárva, máskor egész héten alig találkozunk, amikor éppen terepen vagyunk, vagy a  partnerekkel terveket egyeztetünk és anyagokat válogatunk. 
 

Zileat bisztró – Fotók: Gosztom Gergely

Egyik látványos, mostanában elkészült munkátok a Zileat reggeliző Budán. Mesélnél róla? 

Különleges feladat volt, mert nagyon picike a hely és nagyon sok minden történik benne. Nagyon harmonikusan dolgoztunk a tulajdonos párral, ahol a hölgy egy olyan saját reggelizőt szeretett volna, amit külföldön látott és megszeretett. 


A gasztró nagyon jól áll nektek: profi, de személyes és egyedi, amit csináltok. 

Régóta próbálkozunk azzal, hogy amit a nagyvilágban látunk, azt megpróbáljuk elhozni Magyarországra és beépíteni a munkáinkba. Végre Budapest is eljutott a gasztró piacon is egy izgalmas szintre, amiért hálásak lehetünk a belsőépítész kollégáknak, a séfeknek, a turistáknak, de legfőképp a befektetőknek. 
 

Magánlakás – Fotó: Gosztom Gergely

Mennyiben más szegmens magánlakásokat tervezni? 

Ez egy teljesen más terület. A kezdetek óta tervezünk különféle lakóingatlanokat, köztük prémium színvonalat képviselő airbnb-s designlakásokat, eladásra szánt ingatlanokat, és olyanokat, amiket saját maguk számára terveztetnek a tulajdonosok. Nagyon szép magánvilláink készülnek most, ezekre rendkívül büszkék vagyunk. Jó érzés, amikor ilyen minőségben megvalósulnak az elképzeléseink. 


Ezek mellett min dolgoztok még jelenleg? 

Izgalmas beruházásokon dolgozunk, és megtisztelő munkákat is kaptunk ismert, neves megbízói körökből. Mindig korábbi, elismert munkáink nyitottak meg új kapukat. Készül egy szállodánk, egy hatalmas budai villa és egy kis cukrászda is. Egyelőre ennyit árulok el. 

 

 

Plusdesign Studio | Web | Facebook | Instagram

 

 


Octogon Deco Magazinunk a készlet erejéig az alábbi árusítóhelyeken kapható.



Kapcsolódó cikkek

Azt hittem, azért nyomnak a formatervezés irányába, mert egy nőnek hímzőszett való a kezébe

Azt hittem, azért nyomnak a formatervezés irányába, mert egy nőnek hímzőszett való a kezébe

Interjú Hella Jongerius formatervezővel, aki egy paradicsomfarmról indult a világhírig.

Művészek üzennek a karanténból

Művészek üzennek a karanténból

A NeighbourART sorozatában neves alkotók vallanak arról, mivel töltik idejüket a karanténban.

Heatherwick: Hidegen hagyott az építészeti közeg

Heatherwick: Hidegen hagyott az építészeti közeg

A tervező szerint a világ elmagányosodott, erre pedig az építészetnek is reflektálni kell.

Hirdetés