Az Örkény István Színház belső átalakításáért kapta a rangos elismerést.

Átadták Az év belsőépítésze-díjat a Pesti Vigadóban. Az idén 20 éves, Laki Péter által alapított elismerést Fülöp Krisztina kapta az Örkény István Színház belső átalakításáért.

„Fülöp Krisztina nagyon szolid, méltóságteljes és izgalmas munkát végzett az Örkény István Színházban” – mondta Finta József Kossuth- és Ybl-díjas építész, a díjat odaítélő zsűri elnöke, megjegyezve: a színházi építészet nagyon különleges műfaj, mert a színház egyszerre középület és valamifajta misztérium helyszíne, és

„nem szabad, hogy az az építészeti munka túlcsevegje azt a játékot, ami a színházban zajlik”.

Fülöp Krisztina úgy fogalmazott, hogy egy álma vált valóra az Örkény István Színház átalakításával. A szakember munkáját nem először díjazta a szakmai zsűri, 2012-ben Glavanovics Orsolyával közösen nyerte el az elismerést a Manninger Villa átalakításáért.

Fülöp Krisztina - Fotó: Kovács Tamás/MTI

A díjátadón Fekete György Kossuth-díjas belsőépítész, a Magyar Művészeti Akadémia (MMA) tiszteletbeli elnöke hangsúlyozta: Az év belsőépítésze díj nyerteseinek munkáira 20 éve a stiláris sokszínűség és az egységesen magas minőség jellemző.

„Négy-öt éve megszűnt Magyarországon a felsőfokú belsőépítészeti képzés, 2020-tól viszont az elmúlt évek komoly erőfeszítéseinek köszönhetően újraindul a képzés. Ahogy a világon mindenütt van” – mondta Fekete György. Hangsúlyozta, hogy az enteriőrtervezés egy külön szakma; a gondolkodásmód pont fordított, mint az építészeté: nem egy épületet tervez, és aztán bele egy teret, hanem maga köré tervez tereket elsősorban. „Laki Péter díja ráirányítja a figyelmet a belsőépítészetre, és pótolja az állami figyelem eddigi hiányát” – jelentette ki.

A rendezvény előtt Laki Péter visszaemlékezett a kezdetekre, amikor „már 15 éve az építőiparban dolgoztam, minden napomat a belsőépítészettel töltöttem”. Látta, hogy nincs díj a belsőépítészek számára, holott az építészeknek akkor már létezett az Ybl Miklós-díj. Laki Péter a húszéves belsőépítészeti díjat egy húszéves gyerekhez hasonlította, akivel

„már nincs túl sok gond, és túlnőtt a szülőatyján, mert már a szakma és a közönség érdeklődése tartja fent, önállóan életképessé vált. Azért is jó látni ezt a díjat, mert szükség van rá”.

O. Ecker Judit Pro Architectura-díjas belsőépítész kiemelte, hogy a kamara elismeri a díjat, olyannyira, hogy ma már ugyanazt a besorolást adja, amit az Ybl-díjasok kapják. „A mai nem minden szempontból egy örömünnep, mert a belsőépítészetről szól, ami mindenhol ott van a legegyszerűbb kiskocsmától a legkorszerűbb hangversenyteremig, miközben arról kevesebb szó esik, hogy kik csinálták, milyen gondolatok vezérelték őket.”

A Vigadó épületében nem csak a díjátadót rendezték, november 17-ig kiállítás is látható az elmúlt évek munkáiból, illetve egy tematikus kiállítás Iparművészet a belsőépítészetben címmel.


Octogon Deco Magazinunk a készlet erejéig az alábbi árusítóhelyeken kapható.



Kapcsolódó cikkek

BEST OF Deco 2023 | Boltívek oregánóval fűszerezve
  • 2023-12-25 13:00
  • Deco

BEST OF Deco 2023 | Boltívek oregánóval fűszerezve

Hegyek öröme egy városi lakásban

BEST OF Deco 2023 | Villa a 12. kerületben
  • 2023-12-22 11:00
  • Deco

BEST OF Deco 2023 | Villa a 12. kerületben

Kortárs kompozíciók, természetes áramlatok

Strukturális, multiszenzorális, arányos | TRIÁSZ
  • 2023-12-18 09:00
  • Deco

Strukturális, multiszenzorális, arányos | TRIÁSZ

A TOP TRIÓ folytatásaként az OCTOGON Deco magazinban megjelenő Triász elnevezésű sorozatunkban mindig egy-egy belsőépítész fejti ki a véleményét három kedvenc projektjéről – belsőépítészek belsőépítészekről. Ezúttal Csizinszky Lászlót és Kis Dánielt, azaz az Architres Studio-t kérdeztük favoritjaikról.

Hirdetés