Hirdetés

Második alkalommal szerepeltek magyar tervezők a Paris Design Week központi eseményének számító, idén szeptember 9-13. között megrendezett párizsi Maison&Objet szakvásáron a Magyar Divat & Design Ügynökségnek köszönhetően. A kiállítással párhuzamosan a francia designintézetben az MDDÜ design LAB inkubációs programjában megvalósult, szériaérett termékeiket mutatta be hét hazai tervező.

A Maison&Objet nemzetközi szakvásár a lakberendező és formatervező szakma egyik kiemelt eseménye, ami – sok más rendezvényhez hasonlóan – elmaradt 2020-ban. Bár azt már az előrejelzésekből sejteni lehetett, hogy az idei esemény más lesz, mint a korábbiak – számos nagyobb márka távolmaradt, a helyszín is kisebb volt és a tengerentúlról is jóval kevesebben érkeztek – ez valójában még kedvezett is a kisebb márkáknak és az olyan kollektív standoknak, mint a Magyar Divat & Design Ügynökség égisze alatt megvalósult Budapest Select brand, ahol tíz magyar formatervező mutathatta be munkáit. Egyrészt így sokkal nagyobb figyelmet kaptok, másrészt mivel a nem szakmai közönség is szerényebb mértékben volt jelent, a márkák képviselői sokkal inkább tudtak a viszonteladókra, forgalmazókra koncentrálni.

A Budapest Select stand ismét a trenddiktáló márkák helyszíneként ismert Signature Hallban kapott helyett – a szlovák, a holland és a finn szelekciók mellett. A hetven négyzetméteres kiállítóteret Bonta Gáspár tervezte,

az egyszerre színes és nude, lekerekített, paravánokkal tagolt térben a tervezők munkái elkülönültek ugyan, de az átlátásoknak köszönhetően mégis egységes kompozíciókat alkottak.

Hatalmas volt a szakmai érdeklődés a magyar formatervezők termékei iránt, és a stand saját szakmai értékesítője mindenhol igyekezett ott lenni, amellett, hogy már korábban felkészítette a márkákat képviselő tervezőket arra, hogy értékesítési szempontból mire kell odafigyelniük a vásáron. Ugyancsak a stand része volt egy virtuális sarok, ahol kihelyezett VR-szemüvegek segítségével nyerhettek bepillantást a látogatók az öt nemzetközi díjat nyert 360 Design Budapest kiállítás digitális tereibe. 

A Budapest Select stand mellett, a szakvásárral egyidőben az MDDÜ első design LAB inkubációs programjában résztvevő hét tervező-gyártó páros szériaérett alkotásait a Volorisation de l’Innovation dans l’Ameublement (VIA) – francia designintézet által – a Le French Design Golede-ben mutatták be, ami szintén a Paris Design Week egyik hivatalos helyszíne volt idén. 

Az MDDÜ az év hátralevő részében is biztosít lehetőséget a magyar tervezők számára nemzetközi vásárokon való bemutatkozásra. Emellett november elején ismét megnyílik a pályázati lehetőség: a nemzetközi piacokon is bemutatkozni vágyó formatervezők jelentkezhetnek a következő, 2022 januárjában megrendezett Maison&Objet designvásárra.


Octogon Deco Magazinunk a készlet erejéig az alábbi árusítóhelyeken kapható.



Kapcsolódó cikkek

Online üzleti közösséget épít az MDDÜ

Online üzleti közösséget épít az MDDÜ

Elindult az ügynökség gyártásfejlesztést célzó platformja.

Nemzetközi összefogást kezdeményezett az MDDÜ

Nemzetközi összefogást kezdeményezett az MDDÜ

A Magyar Divat & Design Ügynökség vezetésével hazánk iránymutató szerepet tölt be a régió válságkezelő folyamataiban.

Tizenegy magyar tervező indul Párizsba

Tizenegy magyar tervező indul Párizsba

Irány a Maison et Objet, az egyik legnagyobb nemzetközi lakberendezési és belsőépítészeti designvásár.

Hirdetés