A vállalat a saját irodái mellett a bérlőit is segíteni szeretné.

A Skanska új szabályokat vezetett be és átalakította a munkahelyeit, hogy lehetővé tegye a vállalat dolgozóinak biztonságos visszatérését az irodákba Közép-Kelet-Európában. A Care for Life Office Concept a Skanska bérlőinek támogatására irányuló új ajánlásokat és tanácsokat tartalmaz az új higiéniai és biztonsági előírásokra.

A Skanska közép-kelet-európai kereskedelmi fejlesztési üzletága vezető szerepet tölt be az irodai ingatlanpiacon, négy ország, a Cseh Köztársaság, Lengyelország, Magyarország és Románia tíz városában működik. 2020 márciusában a koronavírus-járvány miatt

a Skanska számos biztonsági óvintézkedést vezetett be az irodai környezetben, illetve a projektek építési területein dolgozó alkalmazottai számára, hogy gondoskodjon az emberek biztonságáról, valamint lassítsa a koronavírus terjedését.

A Skanska alkalmazottakat arra kérték, hogy amikor csak lehet, távmunkában dolgozzanak. Ezzel egyidőben a vállalat műszakokra épülő rendszert és további ellenőrző intézkedéseket vezetett be az építési területeken, megerősítette az eddigi szabályokat, illetve megfogalmazott néhány új higiéniai előírást is. A kialakított rendszer lehetővé tette a vállalat számára, hogy a járvány által okozott kihívások ellenére a projekteken történő munka tovább folytatódjon, így a Skanska irodaházak nagyobb késedelem nélkül készülnek el, és a Nordic Light Trio, a Skanska Magyarország legújabb projektje is hamarosan átadásra kerül.

A Skanska gyorsan tudott átállni erre a munkamódra a vállalatnál már korábban is létező munkaidőre és a távmunkára vonatkozó előírásoknak köszönhetően. A Skanska Magyarország alkalmazottai fokozatosan térnek vissza az irodákba szigorú összhangban a korábban elkészített ütemtervvel és az összes szükséges biztonsági intézkedéssel.

A közösségi távolságtartás szabályainak betartása érdekében minden egyes héten csak a teljes alkalmazotti létszám fele tartózkodik az irodában.


Az intézkedéseket és a helyzet alakulásával kapcsolatos híreket a munkavállalók gyors tájékoztatása érdekében minden egyes elérhető kommunikációs csatornán közlik. Azért, hogy az új kialakításról a csapat egyértelmű előírásokat és információkat kapjon, a munkahelyen speciálisan tervezett, a társadalmi távolságtartás szabályainak betartását elősegítő vizuális jeleket, táblákat és padlójelzéseket helyeztek el.

A biztonsági szabályok között szerepel a munkaállomások és szeparált területek kijelölése az irodában tartózkodó személyek számára, a közösségi területek és tárgyalótermek csökkentett kapacitása, valamint a külső partnerekkel folytatott tárgyalásokra fenntartott külön helyiségek. Szigorú takarítási és higiéniai szabályokat is életbe léptettek.

Az alaposan átgondolt, a vállalat dolgozóinak szóló “irodába való visszatérés élménye” mellett a Skanska az új egészségügyi szabályokhoz igazította irodaépületeit, ami egyszerű volt, köszönhetően azok dizájnjának és a vállalat saját Connected by Skanska integrált üzemeltetési rendszerének. A Skanska hamarosan átadásra kerülő projektje, a Nordic Light Trio használóinak is rendelkezésére fog állni ez a megoldás,

amely lehetővé teszi, hogy érintésmentesen és biztonságosan, az okostelefonjaikat használva lépjenek be és mozogjanak a házban. A vendégek szintén érintésmentes léphetnek be, a találkozóra szóló meghívójukkal együtt virtuális belépőt kapnak. Az autóval érkezők számára a rendszámfelismerő rendszer biztosítja az automatikus belépést a garázsba.

A Skanska a saját irodáiban végrehajtott intézkedései mellett kész ügyfeleivel is megosztani ismereteit és az új biztonsági szabályokat, így aktív választ ad a bérlők felmerülő igényeire, de akár segítséget is nyújt az új biztonsági követelményeknek megfelelően átalakítani a már meglévő vagy jövőbeli bérleményi kiépítéseket.

Forrás: Skanska




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Állványerdőben jártam, kék irodát láttam

Állványerdőben jártam, kék irodát láttam

Az elsők közt kaphattunk bepillantást a Skanska-fejlesztette H2Offices-be.

Ezzel az épülettel húsz évet előrementünk az időben – interjú a H2Offices dán tervezőjével, Ulrik Raysse-vel

Ezzel az épülettel húsz évet előrementünk az időben – interjú a H2Offices dán tervezőjével, Ulrik Raysse-vel

A H2Offices építészeti koncepciójának tervezőjével és az Arrow Architects egyik alapítójával, Ulrik Raysse-vel beszélgettünk a budapesti épületről.

Varsói irodaház lett Európa századik WELL minősített épülete

Varsói irodaház lett Európa századik WELL minősített épülete

Európában mérföldkőhöz érkeztünk, és hamarosan kiderül, itthon melyik az első WELL minősített épület.

Hirdetés