Sárga, akár a villamos

Elkészült a budafoki kocsiszín új épülete.

Több mint száz évvel azután, hogy megépült az utolsó budapesti kocsiszín, az új budafoki épülettel új időszámítás kezdődött a villamosremízek történetében. Takács Ákos építész a Budapest délnyugati városrészében épült villamos kocsiszínnel, és annak PREFA alumínium lemezeivel készült „közlekedésisárga” tetőfedésével szó szerint új színt vitt a környékre. A különleges épületet a budapesti villamosok színe és formája ihletett.

Az épület formájában mindenki mást lát, de sokan egymás mellett parkoló villamosokat fedeznek fel benne. Egy azonban biztos: a budapesti villamosok korszerűsítése – amelynek során többek között az új szerelvények hossza a régiek többszöröse lett –, olyan beruházáshoz vezetett, amely egy teljes városrészt képes lehet felébreszteni csipkerózsika álmából. Már most látszik, hogy az új kocsiszín mindenképpen döntő hatással lesz a környezetére.

100 év után új remíz

 A tömegközlekedésnek és elsősorban a villamosoknak jelentős szerepe van, hiszen a budapestiek mintegy 60%-a naponta használja azokat. A hálózatot modernizálták és kibővítették az elmúlt években, de villamos kocsiszín a fővárosban 1910-ben épült utoljára. Így a régi kocsiszínek kapacitása mostanra kimerült, és az új villamosoknak csak a harmada fért be a régi épületekbe, hiszen az új villamosok hossza többszöröse a régiekének. 50 új villamosnak helyet kellett teremteni.

A koncepció fontos részét képezi a szín. Számomra az első pillanattól kezdve egyértelmű volt, hogy az épület tetőjének színesnek kell lennie. A városnak nem kell mindig szürkének lennie, és egy szín meghatározó lehet a teljes környezet közérzete szempontjából. És mivel a budapesti villamosok „közlekedésisárgák”, így a kocsiszín számára is ezt a színt választottuk. A PREFA által bemutatott anyag tökéletesen megfelelt mind az esztétikai mind a technikai elvárásainknak, és az egyedi szín szállítási határideje és rendelkezésre állása is biztosított volt. További fontos szempont volt számunkra az anyag hosszú élettartama, ami szintén garantált.”

indokolta az anyag- és színválasztást Takács Ákos, építész, a kocsiszín építész tervezője, a budapesti CÉH ZRt. kreatív építész igazgatója, aki ennek a projektnek a keretén belül dolgozott először a PREFA anyagaival, de már most biztos benne, hogy nem utoljára.

Az épület a kerület építészeti színvonalát műszaki és esztétikai szempontból is emeli, egyben irányt mutat a környék újonnan létesülő épületei számára. “- mondta Reznicsek Zoltán építész, a kivitelezést végző Horex Kft. bádogos üzem tulajdonosa. A Horex Kft. a teljes fedés felét készítette, a másik felét a Puskás Művek Kft. kivitelezte. Prefalz kettős állókorcos fedés került az épületre, egyedi, közlekedésisárga színben, 0,7 mm vastag alumíniumból. „Szívesen dolgozunk a PREFA termékeivel. Az anyag megmunkálása könnyű, és jól harmonizál az építészeti elképzelésekkel és koncepciókkal mind a tetők, mind a homlokzatok területén. Felújításhoz is szívesen alkalmazzuk a PREFA termékeit, hiszen kiválóan alkalmasak rá.

- mondta Reznicsek Zoltán.

Forrás: Prefa 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Tarka teniszközponttól a zöld szőlészetig

Tarka teniszközponttól a zöld szőlészetig

A magyar építészet üde színfoltjai. 

147

147 - 2018/7

Önreflexív építészet a budai dombvidéken, az AU Műhely tervezte kétarcú családi ház Csömörön, malomépületből indusztriális társasház lett a Jazz Loft Aquincum Apartments, puritán borászat Tolcsván, sztárinterjú Marc Sadlerrel – ez mind az Octogon friss számában.

Léghajó, fosszíliák és sebességjelző - épül a Liget játszótere

Léghajó, fosszíliák és sebességjelző - épül a Liget játszótere

13000 négyzetméteren játszhatnak a gyerekek ősztől - pl. egy Szinyei Merse Pál inspirálta mászókán is. 

Hirdetés