A Bridge Schools épületei a természeti katasztrófák által sújtott területeken is hozzáférhető oktatást biztosítanak

A Bridge Schools kezdeményezés célja, hogy elérhetőbbé tegye az oktatást a bangladesi hátrányos helyzetű közösségek számára, akik a part menti, katasztrófa sújtotta régiókban élnek. A Quazi Wafiq Alam által vezetett építészeti projekt olyan közösségi alapú műhelyeket tervez, ahol az iskolából kimaradt gyerekek a tanórákon kívül is fejlődhetnek.

 

 

Banglades partvidékén a gyermekek formális oktatáshoz való hozzáférése erősen korlátozott a kihívást jelentő társadalmi-gazdasági és környezeti feltételek miatt. Emiatt ezeken a területeken jelentősen magasabb a középfokú oktatásból kimaradók aránya. Ezt hivatott orvosolni a Bridge Schools programja. A közösségek által biztosított földterületeken nyolc iskola már felépült, ahol jelenleg 341 gyermek vehet részt az informális tantervben. 

 


Az iskolákat vasbeton oszlopokból és gerendákból álló védőkeretekből építik, amelyek egyszerű rácsszerkezetet alkotnak, hogy a ciklonoknak kitett területeken biztosítsák a védelmet és a stabilitást. Az épületek modulárisak és egységesek, élénk színű fapanelekkel burkoltak, hogy vonzó és játékos tanulási környezetet teremtsenek. Az építészek az ablakokat úgy tervezték, hogy azok a hétköznapokon bőséges természetes fényt és szellőzést biztosítsanak az osztálytermekben, ugyanakkor ciklonok idején könnyen zárhatók legyenek. 
 

 

Forrás: Designboom

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Megoldás egy égető problémára? Bemutatjuk a Dunakeszi Diáknegyedet

Megoldás egy égető problémára? Bemutatjuk a Dunakeszi Diáknegyedet

A népességnövekedés komoly fejtörést okoz Dunakeszin, amely az iskolahelyek számában is megmutatkozott. Ezt orvosolták a több épülettömbből álló diáknegyeddel. Erről szóló cikkünket a 192-es, 2024/4-es lapszámból közöljük.

Nyomornegyedben épített iskolával segíti a mélyszegénységben élőket a nagy építőanyag-gyártó (X)

Nyomornegyedben épített iskolával segíti a mélyszegénységben élőket a nagy építőanyag-gyártó (X)

Új iskola nyílt Kiberában, a kenyai főváros, Nairobi legnagyobb nyomortelepén. Az építkezésnél olyan technológiát alkalmaztak, amely új lehetőségeket nyithat az elmaradott térségek fejlesztése során. A PERI cég által kifejlesztett TwistBlock formák segítségével a helyiek habarcs nélkül egymásba csatlakozó építő téglákat tudnak előállítani, amely eljárás egyúttal munkalehetőséget is biztosít.

Játék és szabály

Játék és szabály

A Lauder Javne iskola bővítése a Budakeszi úton a TIBA Építész Stúdiótól – cikkünk az OCTOGON magazin 186-os (2023/6-os) lapszámából.

Hirdetés