Sokkal több mint bolt, környezettudatos gondolkodásra is nevel.

Párizsban megnyílt a Nike első európai flagship store-ja, amely profiljában illeszkedik a sportszergyártó cég New York-i és sanghaji üzleteihez: a House of Innovation nevű épülettel a márka az innováció, a fenntarthatóság és a digitalizáció iránti elkötelezettségét szeretné kifejezni.

A Nike a világ legszebb sugárútjának is nevezett  Avenue des Champs-Élysées egyik épületében rendezkedett be 2400 négyzetméteren.

Az új üzlettel ahhoz a 2019-ben megfogalmazott stratégiához igazodnak, amelyben a Nike hitet tett a fenntarthatóság mellett és ennek szellemében elfogadott egy intézkedéscsomagot.

A karbonsemlegesség elérése mellett céljuk a hulladék nélküli társadalom felé való elmozdulás, a körkörös gazdasági modellre való áttérés. Ennek szellemében készítettek ruhakollekciót a Tokiói Olimpiai Játékokra: a ruhák és cipők tervezésekor fontos szempont volt, hogy környezetbarátak legyenek, így újrahasznosított műanyag palackokból, újrahasznosított nejlonból és a cég gyáraiból származó gumi- és fonalhulladékból állították össze őket. Emellett a sportszergyártó óriás nemrégiben tagja lett annak a Microsoft kezdeményezésére létrejött konzorciumnak is, amelyben információcserével segítik egymást a cégek.

Ugyanezt a szellemiséget tükrözi vissza a párizsi üzlet is, amelynek megtervezésekor a fenntarthatóság volt a legfontosabb szempont. John Hoke, a Nike egyik vezető tervezője egy interjúban elmondta, ha meg akarjuk menteni a bolygónkat, akkor a tervezési folyamat valamennyi elemében 180 fokos fordulatot kell vennünk,

a designt pedig olykor alá kell rendelni a fenntarthatóságnak.

És hogy miképp szolgálja ez a célt az új flagship store? Az üzlet belső designjának kialakításához mintegy 85.000 kilogramm újrahasznosított anyagot használtak fel, és ha ez nem lenne elegendő, akkor itt van még az a tény is, hogy a bolt teljes energiaellátását szélenergiával oldják meg. A vásárlók elégedettségéhez az alkalmazott digitális eszközök is hozzájárulnak: nemcsak a Nike termékei között lehet böngészni, de a cégről is érdekes információkat lehet megtudni például élsportolók elbeszéléseiből, és akit érdekel, az a Nike környezetvédelmi stratégiáját is elolvashatja. Applikációkkal ösztönzik az online vásárlást, de alapvetően egy csomó alkalmazást készítettek: bár van fizikai tér, egyes termékeket csak online lehet megvásárolni, és  vannak olyan appok is, amelyek segítségével ki lehet választani a megfelelő méretű ruhadarabot, vagy éppen cipőt a saját paraméterek megadásával. 

Az alábbi videóval az egész bolt bejárható.

Forrás: Nike




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Beindítja a hazai zöldhidrogén-termelést az Akvamarin projekt

Beindítja a hazai zöldhidrogén-termelést az Akvamarin projekt

A zöldhidrogén képes lekötni a megújulók által termelt áramtöbbletet, és növeli az ország energiafüggetlenségét.

Zöld kötvények az ingatlanpiacon

Zöld kötvények az ingatlanpiacon

Milyen forrásokból teljesülhetnek az EU és Magyarország épületállományra vonatkozó klímacéljai?

Smart city csúcstalálkozót rendeznek Bécsben

Smart city csúcstalálkozót rendeznek Bécsben

Mit kell tenni ma, hogy az unokáinknak is élhetőek maradjanak a városok?  

Hirdetés