Nem „laposították”, hanem inkább texturálták.

Annyi változás történt az elmúlt hetekben a Fehér Házban – és Bernie Sanders kötött kesztyűs fotója Joe Biden beiktatásán annyira lefoglalta mindenki figyelmét –, hogy közben még az Egyesült Államokban is jóformán csak most vették észre, megváltozott a Fehér Ház logója. 

Joe Biden és családja beköltözése után nemcsak az Ovális Iroda berendezését cserélték le, de többek között a Fehér Ház weboldalának designját is. Az új webdesign mellett pedig az intézmény szimbóluma is megújult. Amellett, hogy a logó színei inverzükre változtak (ami eddig fehér volt, most sötétkék lett és fordítva), ráadásul a logón látható Fehér Ház épülete is kidolgozottabb lett a rajta megjelenő árnyékolás által. Az új logót a Wide Eye kreatívügynökség alkotta meg, amely ezzel szembe ment a jelenlegi, leegyszerűsített, „lelaposított” logók tendenciájával, mint amilyen a Google új Workspace vagy a Warner Bros logói is. 

Ben Ostrower, a Wide Eye alapítója elmondta, harminc alkalommal változtattak a designon, mire megfelelő lett, onnantól pedig egy egész logórendszert kellett megtervezniük, ami a különböző kontextusokban és médiumokban használható. 

A Fehér ház új (jobbra) és a Trump-adminisztráció alatti (balra) logója

Az új logó két variációja

Bár első ránézésre úgy tűnhet, a Fehér Ház logója évtizedek óta ugyanolyan, valójában minden adminisztrációban változott egy kicsit. A Bush- és Obama-korszak digitális logóinak színátmenete sötétkék volt, ovális kerettel. Obama csapata leegyszerűsítette a korábbi logót, és eltűntette róla a White House és a Washington szavakat, majd 2017-ben a Trump-adminisztráció eltávolította róla az ovális keretet, és megfordította a színeket, ekkor lett az épület tengerészkék.  

Rob Flaherty, a Fehér Ház digitális stratégia igazgatója szerint a legújabb frissítés a Biden-adminisztráció céljait hivatott tükrözni, ezért került bele az oszlopok mögötti árnyékolás, amitől a logó valamelyest texturáltabb hatású lett. 

Az új arculat azt igyekszik hangsúlyozni, hogy a Fehér Ház az amerikai emberek háza

A logó az épület északi homlokzatát ábrázolja, bár Ostrower állítása szerint eljátszottak az ötlettel, hogy a festőibb déli oldal kerüljön fel a logóra, de végül maradtak a hagyományoknál, mert a Fehér Ház főbejárata az északi homlokzaton található, így a logó azt jelképezi, hogy a Fehér Ház megközelíthető, hogy ez „az emberek háza”. Kontextustól függően a logó két olyan betűtípussal – Mercury és a Decimal – jelenik meg, melyeket Biden kampánya során használtak. „A serif betűtípus jobban illik az elnöki hivatalhoz” – nyilatkozta Jonathan Hoefler tipográfus, a betűkészleteket tervezője a Fast Companynek. Ezzel szemben Hoefler, ihletet merítve a Kennedy-kori fejlécekből, amelyek sans serif betűtípust használtak, azt javasolta a tervezőcsapatnak, hogy így alkalmazzák a Decimalt, amit most a nyomtatott papírokhoz és sajtóközleményekhez használnak. 

Nem a Fehér Ház az első egyesült államokbeli hivatal, amely idén megváltoztatta a logóját: korábban azonban a CIA cseréje borzalmasan sült el, volt, aki „egy berlini moduláris szintetizátor fesztivál” emblémáját látta benne. Múlt hétvégén pedig a dollár designjáról írtunk, ami meglepően konzervatív, így a tükrözi az ország nehézkesen mozduló politikai struktúráját is.

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A Kia új logója igyekszik lépést tartani a márkával

A Kia új logója igyekszik lépést tartani a márkával

A koreai autógyártó új logóját mindenképpen szokni kell.

Once appon a time: retró és modern találkozása

Once appon a time: retró és modern találkozása

Ilyenek lettek volna a mai techcégek a nyolcvanas években.

Hirdetés