Sho Ota japán tervező figyelve az anyag természetére, új életet ad a fának az esztétikus tökéletlenség jegyében.

Sho Ota a fabútorgyártás alapjait még odahaza, Japánban sajátította el, amelyet aztán az Eindhoveni Design Akadémia mesterképzésén tökéletesített. A ma már Hollandiában élő designer munkáival a lelassulásra, a részletek aprólékos megfigyelésére szólít fel.

 


A fa minél tökéletesebb felületi csiszolása, egységesítése helyett az egyediség, az adott szerkezetek, esetleges hibák, göcsörtök kiemelésére helyezi a hangsúlyt, ezzel téve megismételhetetlenné minden egyes általa tervezett darabot.

A tömeggyártás helyett a kézműves famegmunkálást részesíti előnyben, ahol érvényesülni tudnak a természetes formák és textúrák, ahol nem kell minden egyes darabnak ugyanolyannak lennie, ahol akár az ipari fahulladék is újrahasznosulhat.
 


Tárgyait Oto különböző – talált vagy már hulladéknak szánt – fadarabok ragasztásával készíti, amelyeket faragással alakít megfelelő formára a művészet és design, a szobrászat és funkcionalitás határán. Sorozata székeket, padokat, polcokat és tálcákat is tartalmaz. És igen, minden darabján ott vannak az üregek, repedések, göcsörtök – a fák titkai.


 

Sho Ota | Web | Instagram




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A designerek is sokat tehetnek a járvány lassításáért

A designerek is sokat tehetnek a járvány lassításáért

Egyszerű animációkkal segíthetik a megértést. 

Művészek üzennek a karanténból

Művészek üzennek a karanténból

A NeighbourART sorozatában neves alkotók vallanak arról, mivel töltik idejüket a karanténban.

168 000 számot lógat le a mennyezetről egy francia építész-designer

168 000 számot lógat le a mennyezetről egy francia építész-designer

Hogy összekapcsolja egymással a múltat, a jelent és a jövőt, valamint a színeket a térrel.

Hirdetés