“Rá vagyunk kényszerítve, hogy kreatívak legyünk”

Indul a Highlights of Hungary, 2015 legkreatívabb magyar projektjeinek versenye.

Oscar­díjra jelölt formabontó művészfilm, nők elleni erőszakkal foglalkozó művészeti projekt, gender témájú fotó­sorozat, közösségi barkácsműhely, vak fiatalokkal divatkísérletet megvalósító fodrász, autistákat segítő klasszikus zenei projekt, a terror jelenségeit átértelmező techno party, mozgássérülteknek készült térkép, egészségügyi ellátásról szóló fotó­dokumentáció ­ az elmúlt évben ismét számos olyan alkotás és projekt született a művészetek, a dizájn vagy éppen a közösségi szerveződések terén, amelyekre büszkék lehetünk. “​Mi magyarok rá vagyunk kényszerítve arra, hogy kreatívak legyünk.

Ezért születik annyi zseniális kreatív projekt minden évben. Ez a verseny arról szól, hogy együtt örülünk ezeknek a sikereknek!” ­ vallja Remete Tibor, a Highlights of Hungary­t szervező Super Channel alapítója. A kurátorok által kiválasztott 53 jelöltre február 10­ig lehet szavazni az esemény h​onlapján,​a győztesek kilétére pedig a Toldi Klubban rendezett gálán derül fény február 17­én, ahol a tíz legtöbb közönségszavazatot kapott jelöltet díjazzák, valamint átadják az InStyle magazin különdíjá​t. Az esemény fővédnöke Szalay­Bobrovniczky Alexandra, Budapest főpolgármester­helyettese. Juhász Anna irodalmár, kulturális menedzser és Szabó Simon színész, rendező pedig az est házigazdái lesznek.



A kreatív szakma értékmenedzsmentjével foglalkozó Super Channel idén harmadik alkalommal rendezi meg a Highlights of Hungary­t, amelyre tizenegy kurátor nevezi az általa legizgalmasabbnak és legfontosabbnak tartott kreatív produktumokat a lehető legszélesebb spektrumból: akad közöttük fesztivál, verseskötet, autistákat megsegítő koncert, vagy éppen vállalkozókat támogató program. A legjobb alkotásra február 10­ig szavazhat a közönség az esemény w​eboldalán,​majd február 17­én nyilvános díjátadón dől el, hogy mely tíz projekt kapta a legtöbb szavazatot.
A Highlights of Hungary célja egy olyan platform létrehozása, amely szakmai alapokon áll, ám kategóriák nélkül, a nagyközönséget is bevonva ad színes képet a magyarországi kreatív szektor

éves sikereiről és eredményeiről. A szervezők szándéka, hogy a sikerekből minél több jusson el a szélesebb közönséghez is, és minél nagyobb társadalmi bázisa legyen a kreatív szakmáknak.

“A Highlights of Hungary sokféle és sokszínű, mint mi, mint a társadalom, amelyben élünk, mint a kultúra, amely körülvesz bennünket. A nyitottság ma talán mindennél fontosabb. Elfogadni, figyelni, megérteni­vágyni a másikat. Ízlést formálni az alkotók élet­feladata, nekünk, kultúrában dolgozóknak mindennek a teremtett gazdagságnak az ismerete és továbbadása a feladatunk.” ­​ vallja az esemény egyik kurátora és társ­házigazdája, Juhász Anna irodalmár és kulturális menedzser.

Unger András, a program egy másik kurátora pedig így fogalmaz: “​A​jelöltek kiválasztásában az alapelvem az volt, hogy mutassanak túl azon, amit általában véve gondolunk akkor, ha kiejtjük a szánkon, hogy kreatív projekt. Tágítsanak horizontot, rugdossanak küszöböket, lehetőleg annyira, hogy később ne csak úgy emlegessük őket, mint ügyes versenyzők az izgalmas dolgok dzsungelében, hanem mint olyanok, akik képesek verejtékezés nélkül a dzsungel fölé emelkedni.”

A projekteket jelölő tizenegy kurátor között akad újságíró, marketing­szakember és építész is. Ennek megfelelően a jelölt kezdeményezések is rendkívül sokfélék. A nagyközönség által is ismert filmek, kiállítások, fesztiválok, dizájnprogramok mellett olyan egyéni kezdeményezésű projektek is bekerültek a jelöltek közé, amelyet a kreatív iparon kívülről eső magánszemélyek indítottak. A Highlights of Hungary számára ugyanis az is fontos, hogy valóban mindenkinek lehetősége legyen a bemutatkozásra és az elismerés megszerzésére akkor is, ha nem rendelkezik az érvényesüléshez elengedhetetlen kapcsolatrendszerrel. A Highlights of Hungary nem csak arra nyújt lehetőséget, hogy a projektek publicitást kapjanak és a megvalósítóknak lehetőségük legyen egy szakmákon átívelő hálózat kiépítésére, hanem olyan platformként is szolgál, ahol az üzleti élet szereplői is megismerhetik az alkotókat és a projektek ötletgazdáit.

forrás: sajtóközlemény





Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Cool faktortól a második otthonig

Cool faktortól a második otthonig

10 év a hazai iroda designban.

Megjelent az Octogon Deco 2018/6-os lapszáma
  • 2018-12-11 11:07
  • Deco

Megjelent az Octogon Deco 2018/6-os lapszáma

Készüljünk együtt az ünnepekre! 

Megjelent az Octogon Deco idei ötödik, 2018/5-ös lapszáma
  • 2018-11-06 14:59
  • Deco

Megjelent az Octogon Deco idei ötödik, 2018/5-ös lapszáma

Az Octogon Deco legújabb lapszámában megmutatjuk az Eiffel Palace korona-ékszerét, a Herendi Porcelán Palotát, de fókuszban van a szarvasgomba is.

Hirdetés