Hamarosan Budapest Fashion & Tech Summit.

Negyedszer szervezi meg a Budapest Fashion & Tech Summit nemzetközi szaktekintélyeket megszólaltató divatipari konferenciát a Magyar Divat & Design Ügynökség. A 2021-es rendezvény a fenntarthatóság, a tudásmegosztás, a kulturális örökség, valamint az e-kereskedelem és a megváltozott fogyasztói szokások szemszögéből közelíti meg és mutatja be a divatipar jövőjét. Idén a rendezvény a digitális fejlődés új színterére lép, a közösségi média mellett ugyanis a Decentraland névre hallgató metaverzum digitális terében is követhető lesz, sőt egyedülálló virtuálisan showroom-ban ad lehetőséget a divat- és designtermékek értékesítésére.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) december 1-2. között rendezi meg a Budapest Fashion & Tech Summit (BFTS) digitális konferenciát, melynek előadásai és programjai ingyenesen meghallgathatók a nagyközönség és a szakmabeliek számára. A kétnapos esemény a BFTS Facebook-oldalán lesz követhető, ahol a hazai és nemzetközi előadók videós bejelentkezések keretében fejtik ki szakmai véleményeiket különböző témákban, mint a fenntarthatóság, az e-kereskedelem, az oktatás, a technológiai fejlődés vagy a „fashion business” területe.

Bata-Jakab Zsófia és Anna Dello Russo

A 2020-as konferenciát 30 országból 4000 néző követte, akik olyan elismert szakemberek előadásait hallgathatták meg, mint a stílusikon és divatszakértő Anna Dello Russo, a Condé Nast Italia korábbi munkatársa, valamint a Vogue Japán kreatív igazgatója; Luceny Fofana, a Burberry marketing igazgatója, valamint Stefan Siegel, a kortárs és kezdő tervezőkre nagy hangsúlyt fektető Not Just a Label oldal alapítója. Decemberben a BFTS ismét a szakma neves képviselőit hozza el, illetve egy világhírű keynote speakerrel is büszkélkedhet. A konferencia kiemelt előadója Suzy Menkes brit újságíró és divatkritikus lesz, akit a divatújságírás koronázatlan királynőjének és a világ egyik legtöbbre tartott divatújságírójának mondanak.  

„Idén új innovációs megoldásokkal érkezünk, a konferencia idejére egy virtuálisan felépített showroomot is elindítunk magyar divat- és designtermékek bemutatására – emelte ki Bata-Jakab Zsófia. Az MDDÜ vezérigazgatója hozzátette:

A virtuális világ új utakat kínál: a tervezők alkotásai NFT (non-fungible token) formában is elérhetőek lesznek, mellyel az MDDÜ világszinten az egyik első divatipari ügynökség lesz, amely megjelenik a metaverzumban és ezzel lehetőséget biztosít a magyar és régiós tervezők számára termékeik NFT formában történő értékesítésére.”

Az Ügynökség virtuális digitális üzlethelyiségében a kiállított egyedi darabok nemcsak megtekinthetőek, de akár egy kattintással közvetlenül meg is vásárolhatóak a Budapest Select Concept Store oldalán. Az alkotások mellett a Decentralandben folyamatosan követhetők lesznek a BFTS programjai és előadásai is. 

A szakértők a világ számos pontjáról – többek között Csehországból, Lengyelországból, Ukrajnából, Hollandiából, Franciaországból, Olaszországból, Kanadából vagy az Egyesült Államokból – jelentkeznek be, hogy megosszák egymással a gondolataikat. A digitális konferenciával az Ügynökség egy olyan platformot szeretne létrehozni, amely a divatipar szemszögéből reflektál a COVID-19 okozta globális kihívásokra és az elkövetkező évek legfontosabb kérdéseire, mint a környezetvédelem, a fenntarthatóság vagy az innováció. A BFTS egyik fő célja, hogy Budapest bekerüljön a fenntartható divatfővárosok közé, és iránymutató szerepet töltsön be a közép-európai régió fenntarthatóbbá tételében. Ehhez csatlakozik a konferencia side eventjeként a Fenntarthatósági kerekasztal-beszélgetés. A december 3-án megvalósuló beszélgetés lehetőséget ad arra, hogy az MDDÜ felhívja a figyelmet a fenntarthatóság kiemelt fontosságára a divatipart érintő változások esetén.

A Budapest Fashion & Tech Summit idei kiadásában jelentős szerephez jutnak a V4-es országok divatipari szereplői – mint ismeretes, Magyarország 2021 nyarán átvette a V4 soros elnökségi tisztséget Lengyelországtól. A rendezvény ezért kiemelt figyelmet szentel a környező országok programba való becsatornázására azzal a céllal, hogy a régiós divatipari szereplők, a tervezőktől a nagyvállalatokon át a szakmai sajtóig, az esemény kerekasztal-beszélgetései, körkapcsolása és prezentációi által lehetőséget kapjanak a bemutatkozásra és a kapcsolatépítésre.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Letette a névjegyét a 360 Design Budapest

Letette a névjegyét a 360 Design Budapest

A kiállítást a Budapest Design Week keretében rendezték meg először, de még nem maradtál le semmiről. 

Jön a 360 Design Budapest

Jön a 360 Design Budapest

Világszínvonalú formatervezők a főszerepben.

Technológiai fejlesztésekkel segítenék a divat-és designipari kkv-k megújulását

Technológiai fejlesztésekkel segítenék a divat-és designipari kkv-k megújulását

Összefog a Divat & Design Ügynökség az Innovációs és Technológiai Minisztériummal.

Hirdetés