​A Magyar Divat és Design Ügynökség első alkalommal képviseli hazánkat a szeptember 4-23. között megrendezésre kerülő London Design Biennale-n. 

A Magyar Divat és Design Ügynökség első alkalommal képviseli hazánkat a szeptember 4-23. között megrendezésre kerülő London Design Biennale-n. A „Kiss in Budapest” elnevezésű pavilon reflektálva a biennálé idei témájára, a digitális kultúra és emberi érzelmek közötti kapcsolatot mutatja be.

Az idei London Design Biennale-n a 40 ország innovátorai és kurátorai gyűlnek össze a Somerset House-ban, hogy megmutassák, hogyan befolyásolja a design életünk minden aspektusát. A résztvevő országok, pavilonjaik megalkotása során a biennálé idei központi témájára, azaz a hét alap érzelmi állapotra (Emotional States) fektették a hangsúlyt.
A „Kiss in Budapest” elnevezésű installációt megalkotó kreatív csapatot a növekvő társadalmi elidegenedés, az érintés hiánya, valamint az emberi kapcsolatokban jelenlévő intimitás inspirálta. Bár a mindennapjainkat átszövő technológia könnyebbé és gyorsabbá tette a kommunikációt, nem helyettesítheti a valódi pillanatok megélését. Az installáció ezzel a kétértelműséggel játszik, olyan látszólag ellentmondó elemek párhuzamba állításával, mint az örökség és kortárs design, intimitás és távolság.



A párok az installációba ellentétes oldalról lépnek be, ahol a szenzorokkal, LED kijelzőkkel és kamerákkal felszerelt pavilon felismeri a pillanatot, amikor megcsókolják egymást. A kint tartózkodók, a párokat egy nagyméretű LED kijelzőn figyelhetik, ahogy találkoznak egymással, majd csókot váltanak Budapest legromantikusabb látnivalói előtt. Az eredmény egy virtuális képeslap, valódi érzelmi töltettel: a pár első csókja Budapesten.

„A design egy olyan határokon átívelő nyelv, melyet mindenki megért képzettségétől vagy anyanyelvétől függetlenül. A magyar pavilonnak köszönhetően több ezer látogató kaphat egy szeletet Budapest egyedülálló látnivalóiból, különleges hangulatából.  Bízunk benne, hogy egy olyan élményben lesz részük, mely inspirálja őket arra, hogy személyesen is ellátogassanak Magyarországra.” – tette hozzá Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezérigazgatója. 

forrás: sajtóközlemény
 

 

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Nagy érdeklődés övezte a magyar designerek kiállítását Milánóban
  • 2019-04-18 11:47
  • Deco

Nagy érdeklődés övezte a magyar designerek kiállítását Milánóban

A 13 magyar tervező kiállítását többek között nemzetközi szakemberek, újságírók és showroomok vezetői látogatták meg a Brera Design Districten.

Egyszülős Központ, Biennále és gyapjú ház az idei Highlights of Hungary jelöltjei között

Egyszülős Központ, Biennále és gyapjú ház az idei Highlights of Hungary jelöltjei között

Drón, robot, gyapjúház vagy esetleg egy közösségi tér lesz a nyertes? Inspiráló alkotások a hazai kreatív világból, január 28-ig lehet szavazni.

A Lipcsei Könyvvásár magyar pavilonja

A Lipcsei Könyvvásár magyar pavilonja

Mindössze pár tíz négyzetméteres felületen minden tavasszal megjelennek a magyar irodalom németre fordított legújabb könyvei a nemzeti stand terében. 

Hirdetés