Terre Haute üveggyára, a The Root Glass Company alkotta meg.

A popkultúra ikon, a filmsztár és számos tervező múzsája, vagyis a Coca-Cola híres kontúrpalackja 2015-ben ünnepli a 100. születésnapját. A dizájn még mindig különleges, jellegzetes és rendületlenül őrzi helyét minden idők leghíresebb üdítőital-csomagolásai között. A Coca-Cola egyedi kontúrpalackja 1915-ös megszületése óta emblematikus státuszt vívott ki magának, mint a felfrissülés és a boldogság egyik jelképe.
 
A Coca-Cola kontúrpalackot azért alkották meg, hogy megkülönböztesse a márkát a másolatokkal szemben. A felkérés szerint a The Coca-Cola Company olyan egyedi formatervet várt, amely alapján az ember akkor is felismeri a Coca-Cola üveget, ha sötétben tapogatja azt, vagy ha éppen darabokban hever a földön. A ma is használt kontúrpalackot az Indiana-állambeli Terre Haute üveggyára, a The Root Glass Company alkotta meg. Érdekesség, hogy az üveggyárat a kakaóbab formája és körvonalai inspirálták. Az 1915-ben szabadalmazott palack amellett, hogy egyedi és azonnal felismerhető, a legelső olyan Coca-Cola által használt üvegpalack volt, amelynek nem egyenes a fala. Akkoriban ez különösen nagy innovációnak számított, hiszen korábban nem volt olyan üdítőitalpalack-gyártó gép, amellyel nagy mennyiségben elő lehetett volna állítani domború falú üveget.

fotó © Coca - Cola


A kontúrpalack összetéveszthetetlen íveivel és jellegzetes vonalvezetésével az egész világon ikonná vált, és inspirálóan hatott egy egész évszázad egyes meghatározó pillanataira a film, a társadalomtörténet, a dizájn és a képzőművészetek területén.

„A Coca-Cola kontúrpalack a tudományos, funkcionális formatervezés remekműve. Egyszerűbben fogalmazva úgy tudnám leírni a palackot, hogy az alaposan átgondolt, logikus, anyagtakarékos és jól esik ránézni. Napjaink legtökéletesebb ‘folyadékcsomagolása’ és a csomagolástörténet egyik mérföldköve” – nyilatkozta anno a neves francia származású amerikai iparművész és formatervező, Raymond Loewy, aki jelentős szerepet játszott számos 20. századi klasszikus tárgy megtervezésében.
 
A kontúrüveg lényegében a Coca-Cola élvezetének tökéletes módja. Egy csomagolás, amely az elmúlt 100 esztendőben rendkívül személyes kapcsolatot épített ki fogyasztóival. A csókot. Hiszen mi is lehetne ennél személyesebb? Most pedig a Coca-Cola a kontúrpalack 100. születésnapja alkalmából különböző nézőpontokból mutatja meg ezt a csókot, ami oly sok ember számára része a boldogságnak.
 
A Coca-Cola ezt a rendkívüli kapcsolatot a popkultúra olyan ikonjaival ünnepli reklámjaiban, mint például Marilyn Monroe és Elvis Presley, amint éppen „megcsókolja őket” a Coca-Cola kontúrpalack. Ezek a ma már klasszikusnak számító képek a Coca-Cola palacknak az adott kor filmjeiben, zenéjében és társadalomtörténetében játszott inspiráló szerepét emelik ki. Ez a csók az elmúlt 100 év során több generáció számára elérhető volt, és ma is „elcsattanhat” egyszerűen úgy, hogy iszunk az ikonikus palackból.
 
A régi idők nagyjainak – Marilyn Monroe és Elvis Presley – fotói mellett a kampányban résztvevő országok mai hírességek és zenei ikonok bevonásával építik tovább a „Kiss Happiness” elnevezésű kampányt, amely egyébként a Coca-Cola eddigi leghosszabb reklámkampánya lesz, rekord ideig, körülbelül fél éven át fog tartani több mint 140 országban világszerte.

forrás:sajtóközlemény




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Maurer Dóra műveiből nyílt kiállítás a londoni Tate Modern múzeumban

Maurer Dóra műveiből nyílt kiállítás a londoni Tate Modern múzeumban

A tárlat augusztus 5-től egy éven keresztül, ingyenesen megtekinthető.

Új arculatot kapott az Óbudai Egyetem

Új arculatot kapott az Óbudai Egyetem

Akár már bevásárolni is eljöhet velünk az intézmény.

Ennél családiasabb cukrászda aligha lehet Budapesten

Ennél családiasabb cukrászda aligha lehet Budapesten

A Kemenes manufaktúra a Vámház körúton nyitott üzletet.

Hirdetés