Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a HUMDA és a Hungaroring.

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség (HUMDA) és a Hungaroring Sport Zrt. A cél, hogy a MotoGP-pálya és a Hungaroring egymást kiegészítve működjön.

A megállapodást Weingartner Balázs, a HUMDA elnök-vezérigazgatója és Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója írta alá. Az együttműködés egyik célja az, hogy a Hajdúnánás mellett épülő MotoGP-pálya, valamint a Forma-1-es Magyar Nagydíjaknak is otthont adó Hungaroring párhuzamos működése optimálisan valósuljon meg, a két helyszín egészítse ki egymást.

A leendő MotoGP-pálya látványterve (tervező: BORD Építész Stúdió, látványterv: Homologue)A leendő MotoGP-pálya látványterve (tervező: BORD Építész Stúdió, látványterv: Homologue)
Weingartner Balázs elmondta, a MotoGP-pálya tervpályázata lezárult, Bordás Péter tervei alapján kezdődik a létesítmény tervezése, ugyanakkor a pontos specifikációkat egy "továbbtervezési szerződés" alapján alakítják majd ki: „Szeretnénk ősszel végleges tervet mutatni a nyilvánosságnak, és elindítani az előzetes földmunkákat, hogy jövőre már a magasépítési tevékenység indulhasson a területen.”

A tervek szerint 2023-ban már MotoGP-versenyt rendeznének a pályán, ez Weingartner szerint tarthatónak tűnik, de a jogtulajdonossal kötött szerződésben az előre ki nem számítható változókat figyelembe véve, legkésőbb 2024-re vállalták az első futam lebonyolítását.

Elmondta azt is, hogy a létesítmény a Hungaroring példáját alapul véve a magyar állam tulajdona lesz, reményeik szerint pedig jelentős mértékben hozzájárul majd a kelet-magyarországi régió, és az ottani térség gazdasági fejlődéséhez.

Gyulay Zsolt az idei Forma-1-es Magyar Nagydíj megrendezésével kapcsolatban beszámolt arról, hogy számos verzióval készülnek, a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben ugyanis egyelőre még sok a nyitott kérdés a versenyhétvége lebonyolítását illetően.

„A világban és az országban is súlyos a helyzet, de nagyon bízunk abban, hogy augusztus 1-ig valamelyest rendeződik. Tavaly nem gondoltuk, hogy egy év elteltével ugyanott fogunk tartani, ugyanakkor most nem a mi futamunk a prioritás a jogtulajdonos Liberty Mediánál sem, mert a Magyar Nagydíj csak augusztusban lesz” – mondta Gyulay, megjegyezve, hogy „még egy olyan évet, mint a tavalyi, nehezen bírnánk ki."

A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a HUMDA megjelenésével plusz forrásokhoz jut a mogyoródi pálya is, és reményei szerint az idei Forma-1-es futam ideje alatt már be tudják majd mutatni azokat az engedélyes terveket, amelyek a létesítmény hosszú évek óta ígért felújítására vonatkoznak. A korszerűsítés három részből áll, a főbejárat környékéről, a boxutcában található, úgynevezett paddock épületről, valamint a fedett lelátórendszerről.

„Bízunk abban, hogy 2022-ben, a futam után elindulhat a bontás, az időterv viszont szoros lesz, hiszen 10 hónap áll majd rendelkezésre a bontásra és az építésre” – nyilatkozta Gyulay Zsolt.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Jóval 300 fölött száguldhatnak majd a magyar MotoGP-pályán

Jóval 300 fölött száguldhatnak majd a magyar MotoGP-pályán

A BORD Építész Stúdió és a RacingLoop tervezőivel beszélgettünk a hajdúnánási MotoGP-pályáról.

A BORD Építész Stúdió tervei alapján építik a MotoGP-pálya létesítményeit

A BORD Építész Stúdió tervei alapján építik a MotoGP-pálya létesítményeit

A győztes koncepció a biztonságos versenyzést és a versenyélményt helyezi középpontba.

Hogyan birkózik meg a zöldépítészet úttörője a karbonkibocsátással?

Hogyan birkózik meg a zöldépítészet úttörője a karbonkibocsátással?

Az ikonikus Bosco Verticale épületét a WorldGBC vette górcső alá.

Jóval 300 fölött száguldhatnak majd a magyar MotoGP-pályán

Jóval 300 fölött száguldhatnak majd a magyar MotoGP-pályán

A BORD Építész Stúdió és a RacingLoop tervezőivel beszélgettünk a hajdúnánási MotoGP-pályáról.

A BORD Építész Stúdió tervei alapján építik a MotoGP-pálya létesítményeit

A BORD Építész Stúdió tervei alapján építik a MotoGP-pálya létesítményeit

A győztes koncepció a biztonságos versenyzést és a versenyélményt helyezi középpontba.

Hogyan birkózik meg a zöldépítészet úttörője a karbonkibocsátással?

Hogyan birkózik meg a zöldépítészet úttörője a karbonkibocsátással?

Az ikonikus Bosco Verticale épületét a WorldGBC vette górcső alá.

Jóval 300 fölött száguldhatnak majd a magyar MotoGP-pályán

Jóval 300 fölött száguldhatnak majd a magyar MotoGP-pályán

A BORD Építész Stúdió és a RacingLoop tervezőivel beszélgettünk a hajdúnánási MotoGP-pályáról.

A BORD Építész Stúdió tervei alapján építik a MotoGP-pálya létesítményeit

A BORD Építész Stúdió tervei alapján építik a MotoGP-pálya létesítményeit

A győztes koncepció a biztonságos versenyzést és a versenyélményt helyezi középpontba.

Hogyan birkózik meg a zöldépítészet úttörője a karbonkibocsátással?

Hogyan birkózik meg a zöldépítészet úttörője a karbonkibocsátással?

Az ikonikus Bosco Verticale épületét a WorldGBC vette górcső alá.

Hirdetés
2025/42025/32025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1