Hirdetés

Zöldfelületei miatt választották az Esquerra de l’Eixample-t a legmenőbb környéknek.

Hirdetés

A Time Out magazin minden évben készít egy felmérést a világ 40 legmenőbb helyszínéről, nem városokat vizsgálnak, hanem kifejezetten utcákat és városnegyedeket. A listát szakértők és szerkesztők szavazatai alapján és a közvélemény bevonásával készítik el, idén 38 ezren töltötték ki a magazin kérdőívét.

Az idei nyertes Barcelona Esquerra de l’Eixample városnegyede lett. A negyed meglehetősen kétarcú, általában a luxusüzletei és modernista épületei miatt szokták kiemelni, most azonban a lakóövezeti része, a Dreta de l’Eixample nyert.

Köszönhető mindez a koronavírus-járványnak, amelyben felértékelődött a zöld területek jelentősége. 

A területen található házak mindegyike saját belső udvarral rendelkezik, ezek pedig a város zöld energiájának fókuszpontjaivá váltak a karantén idején,

de ugyancsak izgalmasan formálták a városképet a lezárások idején az erkélyeken megrendezett bulik, ahol az emberek jelmezbe öltöztek és énekeltek. Mindemellett létrehoztak egy segélyezési hálózatot a legkiszolgáltatottabbak megsegítésére, a helyi éttermek nagy tételben szállították az ételt az egészségügyi dolgozók számára. 

A második helyezett Los Angeles belvárosa lett, a harmadik pedig Hongkong Szamszöüpou negyede. Magyar terület nem került fel a listára, Barcelona mögött a második legjobb európai hely a berlini Wedding lett, Kelet- és Közép-Európa legmenőbb helyének pedig a lista 12. helyét elfoglaló tallinni Kalamaját választották meg, de szintén felkerült a prágai Holesovice a 40-es listára.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Gutowskiék ezüstig jutottak a Dezeen Awards közönségszavazásán

Gutowskiék ezüstig jutottak a Dezeen Awards közönségszavazásán

A Dezeen Awards közönségszavazásán desing-fronton is született egy magyar ezüst.

Egyszerű, mégis merész: ház a dióligetben

Egyszerű, mégis merész: ház a dióligetben

A Konkrét Stúdió családi háza nélkülöz minden felesleges dolgot, mégis roppant szerethető.

Paulinyi & Partners: új név, új misszió

Paulinyi & Partners: új név, új misszió

Megújult névvel, szervezeti struktúrával és misszióval folytatja munkáját a hazai fenntartható építészet vezető cégcsoportja.

Hirdetés