Borsa Aliz cukorbetegeknek készült termékeknek épített márkát

Egy betegség diagnosztizálása, főleg ha az alapjaiban írja át a mindennapjainkat, vagy például azt, hogy milyen ételekről kell lemondanunk, kortól függetlenül megterhelő élmény. Nem egyszerű átállás, pláne, ha kisgyerekekről van szó. A Lídia kínálatában ezért olyan kistermelői finomságok találhatók, amelyek a cukorbetegek számára nyújthatnak vigaszt, mind az ízeikkel mind a kedves illusztrációikkal. A gyerekeknek így nem kell úgy érezniük, hogy betegségük miatt lemaradnak az édes pillanatokról.
 


A bogyiszlói székhelyű Tóth Adrienn cukorbetegeknek szánt házi készítésű termék számára létrehozott márkának, a lídiának tervezett arculatot Borsa Aliz.

A márka története szívmelengető. Az ügyfél lányánál, Lídiánál másfél évvel ezelőtt diagnosztizálták a cukorbetegséget, ami teljesen átalakította a család életét. A sok változás között Lídia édesanyja elkezdett különböző, hagyományos kistermelői termékeket készíteni, amelyek nem tartalmaznak hozzáadott cukrot és tartósítószereket.


A logóban elhelyezett kék kör a cukorbetegség (diabétesz) nemzetközi szimbóluma. Minden egyes címkén az illusztráció szerves részét képzi a logó, reflektálva arra a különös véletlenre, hogy Lidike nevében is szerepel a dia szó.

„Mivel a márka egy kislányról kapta a nevét, egyértelműnek éreztem, hogy ezzel kell kezdenem valamit. Lidike egy nagyon vidám, színes, kíváncsi és tevékeny kislány, aki minden kalandban benne van. Ezen tulajdonságai voltak azok, amik inspiráltak a rajzi világ kitalálása során. Sok termékre kellett terveznem, és kihasználtam a lehetőséget, hogy Adri – a megbízóm – nyitott volt arra, hogy mindegyik termék egyedi címkét kapjon” – mondja Aliz.


A jelenlegi választék medvehagyma pestóból, füge- és lilahagyma chutney-ból, édesburgonya pástétomból, cseresznye-, sárgabarack-, őszibarack-, szilva-, fűszeres birsalma-, és eperlekvárból, kétféle zakuszkából – erdélyi és bogyiszlói –, valamint bodzavirág-, eper- és levendula szörpből áll.

Két címkén három popkultúrából származó utalás jelenik meg: Lídia David Bowie ikonikus Ziggy Stardust sminkjét viseli, miközben Spock vulkáni üdvözletével köszönti a vásárlót. A cseresznyelekvár címkén Richard Scarry Csuszi-Mászija épp egy almát eszeget – Aliz így idézi meg gyerekkorának egyik fontos könyvét és illusztrátorát.

„Sosem láttam a Star Treket, és David Bowie-t is csak harminc után ismertem meg, de valamiért kézenfekvő volt, hogy az ő világukból is beemeljek bizonyos motívumokat. Valószínűleg azért, hogy Lidike ne harminc után ismerje meg a popkultúra jeles alkotóit” – osztotta meg Aliz.


A márka bemutatására Bogyiszló piacán került sor. Az alkalomra Aliz színező lapokat készített az illusztrációkból, hogy amíg a szülők vásárolnak, a gyerekek ezzel foglalhatják el magukat. 

„A színezők a debütáló piacnap előtti éjszaka készültek el. Mivel az illusztrációkat kapásból már színesben, körvonalak nélkül rajzoltam, ezért itt lehetőségem volt arra, hogy több részlettel kibővítsem azokat. Így került a szilvás dodzsem zászlójába Bogyiszló látképe, vagy a bodzaszörpös Lidike köpenyére pár csillag” – mondta el Aliz.

„Nehéz kiválasztani, hogy melyik a kedvenc címkém. Mindegyiket valami másért szeretem. A közös bennük az, hogy rajzolás közben valamiféle melegséget éreztem belül. Olyan otthonosság érzetem volt. A tervezésben nálam ez már az a szakasz, amikor nem kínoz a megfelelő vizuális válasz megtalálásának súlya (az az első szakasz). Soltra E. Tamás – a plasztika tanárunk – mondta egyszer (vagy többször), hogy neki minden nap karácsony. Azt hiszem, erről az érzésről beszélt.” 


Borsa Aliz | Facebook | Instagram

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Szívmelengető arculat egy szívmelengető márkához

Szívmelengető arculat egy szívmelengető márkához

Borsa Aliz cukorbetegeknek készült termékeknek épített márkát

A névre vetülő fénysugár teszi élővé az emlékezést

A névre vetülő fénysugár teszi élővé az emlékezést

Átadták az Egri I. Világháborús Emlékművet az Eger-patak mentén.

Újabb ászok a brandguide paklijában

Újabb ászok a brandguide paklijában

Tovább bővül Serfőző Péter branding és arculattervezési tudásbázisa.

Hirdetés