A Magyar Divat & Design Ügynökség vezetésével hazánk iránymutató szerepet tölt be a régió válságkezelő folyamataiban.

A Magyar Divat & Design Ügynökség április 17-én régiós e-konferenciát szervezett, amelynek fókuszában a koronavírus-járvány divatiparra gyakorolt hatásai álltak. A konzultáción Magyarország mellett, Ausztria, Csehország, Szlovénia, valamint Ukrajna is képviseltette magát. A találkozó célja az volt, hogy elősegítse a divatipar régiós szereplői közötti tudásmegosztást, együttműködést. Az esemény mindemellett kiváló lehetőséget teremtett arra, hogy hazánk iránymutató szerepet töltsön be a régió válságkezelő folyamataiban, ezzel is erősítve meghatározó szerepét a közép-európai régióban.

A Magyar Divat & Design Ügynökség a divat- és designipar integratív szervezeteként nemzetközi párbeszédet kezdeményezett a divatipart érintő gazdasági kihívásokról. A konferencia legfőbb célja, hogy a közös gondolkodás és együttműködés elindításával információáramlást segítsen elő a környező országok között, hiszen a koronavírus-járvány, valamint annak kedvezőtlen hatásai bár nem egyformán, de mindenkit érintenek. Az országok képviselői – köztük Melinda Rebrek, a Ljubljana Fashion Week főszervezője, Camille Boyer, az Osztrák Divat Szövetség vezetője, Olo Křížová, a Cseh Divat Tanács kreatív igazgatója, valamint Daria Marusyk, az Ukrán Fashion Week kommunikációs vezetője – a konferencia során összegezték a járvánnyal kapcsolatos tapasztalataikat, illetve intézkedéseiket.

A környező országok a közelgő divatesemények övezte bizonytalanságot élik meg a legnagyobb kihívásként, ugyanis számos országban rendezvényeket érintő korlátozásokat vezettek be, valamint további problémát jelent a divattervezők által tapasztalt nagymértékű keresletcsökkenés is.

A nemzetközi utazási korlátozások miatt számos új, innovatív megoldás bevezetése szükséges annak érdekében, hogy a tervezők szezonális kollekciói eljussanak a nemzetközi piacra. Ezek az idők még a befutott és széles körben ismert tervezőknek is komoly nehézségeket okoznak, a feltörekvő tervezői réteg pedig még náluk is nehezebb helyzetbe került, amelyre a további intézkedések bevezetése jelentene enyhülést.

A Budapest Select kiállítási anyaga - Fotó: HFDA Facebook
 
Az országok közötti tudásmegosztás eredményesnek bizonyult: az eseményen számos megoldással és ötlettel álltak elő a jelen lévő országok a gazdaság újraindítását követő időszakra.

Többek között egy utazó pop-up store létrehozását javasolják, amely roadshow jelleggel mutatja be az érdeklődőknek és a szakmának a különböző országok tervezőinek kollekcióit.

Mindemellett felismerték, hogy az országok divathetei is kiváló alkalmat nyújthatnak arra, hogy szakmai tanácsokkal és egyéb eszközökkel támogassák egymást a közép-európai piac szereplői. A magyarországi Budapest Fashion & Tech Summit rendezvény mellett alkalmasnak találták az ukrán IYC- 2019 Kyiv Fashion Summitot és a szlovén Fashion System Conferencet is arra, hogy helyet adjon az innovatív, válságkezelő ötletek megosztásának, amelynek köszönhetően a divat- és designipar képviselői könnyebben alkalmazkodhatnának a megváltozott gazdasági körülményekhez.
 
„Az e-konferencia lehetővé tette, hogy egy közös együttműködés kezdődjön el a környező országok között, amelyre még nagyobb szükség van ezekben a kihívásokkal teli időkben, mint korábban. A Magyar Divat & Design Ügynökség a divat-és designipar koordinációs központjaként mindent megtesz azért, hogy a régiós szervezetekkel együttműködve megfelelő szakmai támogatást tudjon nyújtani az iparág számára. Hiszünk abban, hogy közös erővel leküzdjük az előttünk álló nehézségeket” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.
 
A résztvevők közötti tudásmegosztás egy közös problémamegoldással folytatódik: a meghívottak konzultálnak saját csapatukkal a konferencián felmerült megoldási javaslatokról, majd további lehetőségek felvázolásával készülnek a következő egyeztetésre, ahol megvitatják a válságkezelés következő lépéseit.

Forrás: Közlemény




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Online üzleti közösséget épít az MDDÜ

Online üzleti közösséget épít az MDDÜ

Elindult az ügynökség gyártásfejlesztést célzó platformja.

Nemzetközi összefogást kezdeményezett az MDDÜ

Nemzetközi összefogást kezdeményezett az MDDÜ

A Magyar Divat & Design Ügynökség vezetésével hazánk iránymutató szerepet tölt be a régió válságkezelő folyamataiban.

Tizenegy magyar tervező indul Párizsba

Tizenegy magyar tervező indul Párizsba

Irány a Maison et Objet, az egyik legnagyobb nemzetközi lakberendezési és belsőépítészeti designvásár.

Hirdetés