Eric Fischer látványos térképeket rajzolt egy okos módszer alapján. 

Mindannyian ismerjük a kínzó késztetést, ami egy ismeretlen városba érkezve egyből a leghíresebb látványosságokhoz vinne. A média folyamatosan bakancslistákról ír, meg „látnod kell” helyekről, miközben sejtjük, hogy rengeteg érdekesség, és főleg a hétköznapok lüktetése máshol lehet az adott városban. A média persze próbálkozik, bemutatja azokat a helyeket is, ahol „valóban élnek a helyiek”, ám ha sokan hallgatnak a médiára, ezekből is gyorsan turistacsapda válhat.

Bárhogy is, aki hosszabb időre egy városba költözik, valószínűleg idővel belakja a maga mikrokörnyezetét, és akár hetekig nem sétál el a leghíresebb helyek, épületek, műemlékek mellett. Nehéz megfejteni, hogyan érzékelik a várost a helyiek és a turisták, ám Eric Fischer egy kis trükk segítségével látványosan mutatja meg a különbséget. A művész 136 nagyváros térképét készítette el, egyszerűen Locals and Tourists (Helyiek és turisták) címmel.

És a módszer? Fischer a MapBox és a Twitter segítségével gyűjtött adatokat, vörös pöttyökkel jelezte a turisták, kékekkel a helyiek által készített fényképek helyszíneit; azt vette turistának, aki egy hónapnál rövidebb időt töltött az adott városban, helyinek pedig azt, aki ennél hosszabbat.

Noha az adatokat 2010 és 13 között vette fel, aligha számítanak elavultnak, miután a fő turistaútvonalak vajmi keveset változhattak egy-egy világvárosban az elmúlt néhány évben. Ezek a térképek tehát látványosan és pontosan jelölik a két külön „populáció” aktivitását. Még az is lehet, hogy így a média beszámol a „helyiek New Yorkjáról”, miközben mégsem zúdít rá turistaáradatot.

Fischer térképeinek teljes galériáját itt találod.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A butatelefon, ami segít visszavenni a kontrollt az életünk felett

A butatelefon, ami segít visszavenni a kontrollt az életünk felett

Már előrendelhető a Light Phone II, ami a készítői szerint „tiszteli a felhasználót”, méghozzá azzal, hogy csak a legszükségesebb funkciókat tartalmazza.
Meglepően erős design a lemezjátszót idéző mosdó

Meglepően erős design a lemezjátszót idéző mosdó

Elkészült a zenerajongók tökéletes fürdőszobája: az olasz design-mosdó egy ’70-es évekbeli lemezjátszót és valamennyire egy DJ-pultot is idéz.
Ázsiában találtak egy nagyon jó megoldást a műanyagzacskó-problémára

Ázsiában találtak egy nagyon jó megoldást a műanyagzacskó-problémára

Több szupermarket-hálózatnál banánlevélbe csomagolják a zöldséget és a gyümölcsöt, jelentősen hozzájárulva ezzel a nejlon elleni küzdelemhez.
Hirdetés