A mobiltelefonok után a takarításhoz, illetve a főzéshez használt elektronikus eszközök találhatóak meg legnagyobb számban a magyar otthonokban. (x)

10-ből csaknem 9 háztartás naponta használja a konyhai gépeket, mosni, illetve takarítani viszont inkább csak heti rendszerességgel szoktunk – derül ki a Samsung Techonomic Index 2015 kutatásából. A főzőműsorok, sztárséfek növekvő népszerűségének is köszönhetően egyre többet időzünk a konyhában: 2014-hez képest 15 perccel többet, átlagosan 1 óra 14 percet fordítunk egy-egy alkalommal a főzésre.

Az elektronikus konyhai gépeknél és takarító, illetve tisztító eszközöknél csak a mobiltelefonok elterjedtebbek Magyarországon. Mobiltelefon ma már minden háztartásban található, elektromos tisztító eszközzel (pl. porszívó, mosógép, mosogatógép) a magyar otthonok 99%-a, elektronikus főző eszközzel (pl. főzőlap, sütő, mikrohullámú) pedig 98%-a rendelkezik. A Samsung Techonomic Index 2015 kutatás adatai szerint egy magyar háztartásra átlagosan 2,23 darab elektronikus tisztítóeszköz, és 1,87 főzőeszköz jut – összehasonlításképp ez az átlag a mobiltelefonok esetében 2,86 darab.

fotó © Samsung Electronics
    
A Samsung kutatásából az is kiderül, hogy a magyarok 86%-a főz napi rendszerességgel valamilyen elektromos eszköz segítségével, ami 20 százalékpontos növekedés 2014-hez képest. Ez jól mutatja az egyre népszerűbb szakácsműsorok, gasztrobloggerek hatását is, amelynek köszönhetően egyre több magyar próbál ki otthon új recepteket és sztárséfektől ellesett fortélyokat. Takarító, illetve tisztító eszközöket ezzel szemben csak feleannyian (42%) használnak naponta, ami így is 19 százalékpontos növekedést jelent 2014-hez képest. Mosni, takarítani inkább heti rendszerességgel szoktak a magyarok: az erre szolgáló elektronikus eszközöket a válaszadók 98%-a használja legalább heti egyszer. Egy-egy alkalommal átlagosan 1 óra 14 percet töltünk főzéssel, 15 perccel többet, mint tavaly. A tisztító- illetve takarító eszközöket átlagosan 1 óra 27 percet használjuk, ami 29 perccel több, mint tavaly.

Mindennek megfelelően a háztartási eszközök iránti vásárlói igény is növekedett tavalyhoz képest: a megkérdezettek takarító eszközt másfélszer annyian (11%), konyhai gépet pedig kétszer annyian (szintén 11%) terveztek vásárolni a közeljövőben, mint tavaly ilyenkor. Más elektronikai eszközökkel összehasonlítva a tisztítóeszközök beszerzésénél csak az új mobil vásárlását tervezik többen Magyarországon (23%). 

Az új háztartási eszköz beszerzésének leggyakoribb indoka, hogy a meglévő eszköz már nem működik úgy, ahogy kellene: a főző eszköz vásárlást tervezők 38%-a, a tisztítóeszköz beszerzésen gondolkodók 46%-a ezt jelölte meg fő okként. A konyhai gépekre átlagosan 77 ezer forintot, tisztító eszközökre 69 ezer forintot költenének a vásárlást tervezők.

„A háztartási eszközök esetében a hosszabb termék életciklus miatt nem beszélhetünk olyan látványos és gyorsan változó trendekről, mint mondjuk a mobil eszközök esetében. Ugyanakkor a meghibásodást követően a második leggyakoribb indok a háztartási eszközök cseréjénél - 17 % főzőeszközök, 19 % a tisztítóeszközök esetében - hogy valami újabb funkcióval felvértezett, modernebb berendezésre tegyenek szert. Pozitív tendencia, hogy a termékek kiválasztásánál az ár után már a második szempont, hogy milyen energiatakarékos az adott készülék, vagyis egyre többen hajlandóak először többet fizetni a későbbi kisebb fogyasztásért cserébe” – mondta el Nyilas Orsolya, a Samsung Electronics Magyar Zrt. vállalati kommunikációs vezetője a kutatás eredményeihez kapcsolódóan.

A kutatásról

A Samsung Electronics azért indította útjára a Samsung Techonomic Index kutatás-sorozatot, hogy felmérje, miként viszonyulnak az emberek a technológiához, hogyan változnak a vásárlói igények. A Samsung ezekhez igazítja termékeinek fejlesztését. Az átfogó kutatás részeként 18 ezer válaszadót kérdeznek meg online kérdőívben 18 európai országban – ebből ezret Magyarországon. A kutatási tanulmányt a European Samsung Lifestyle Research Lab közreműködésével a Lightspeed GMI készítette.

A kutatásban résztvevő országok: Ausztria, Belgium, Bulgária, Dánia, Finnország, Németország, Görögország, Olaszország, Magyarország, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Portugália, Spanyolország, Svédország, Svájc, Románia és az Egyesült Királyság. Az interjúkat 2015. április 21. és május 18. között vették fel. Az adatgyűjtést a Lightspeed GMI végezte, míg az elemzést a Blue Rubicon készítette.  
Az összehasonlító adatsort az Ipsos MORI 5,000 fős kutatásából vették, amelyet az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban végeztek 2014. április 14-28. között. (x)

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

BALATORIUM 2023

BALATORIUM 2023

Megjelent a BALATORIUM művészeti rezidencia program 2023-as felhívása.

A jövő fürdőszobái

A jövő fürdőszobái

Változás a trendben – az AREZZO design kutatása és pályázata.

Hogy nyaralunk idén?

Hogy nyaralunk idén?

 A Danubius Hotels és az Opinio piackutatása szerint az ár mellett a vendégszeretet is fontos.

Hirdetés