Hirdetés

Idén negyedik alkalommal rendezik meg Budapesten a digitális és immerzív storytellinggel foglalkozó Zip-Scene kutatói konferenciát. Az eseményen több, mint 30 előadó, 3 keynote speaker, és 4 workshop várja idén a VR, az AR, a transzmédia és/vagy az immerzív történetmesélés gyakorlatai iránt érdeklődőket.

 

Az idei program fókusza a testi-lelki egészség, a gyógyulás és a relaxáció lesznek: az előadók projektjei az interaktív digitális narratívák (Interactive Digital Narratives/IDN) szerepét, illetve a Metaverzum és a VR jelentőségét, felelősségét, hasznosítási lehetőségeit boncolgatják majd az egészségügy különböző területeit vizsgálva.

„Fontosnak tartom, hogy a Zip-Scene közönsége egyszerre minél több szempontból ismerhessen meg komplex témákat és társadalmi problémákat. Minden befogadó elsősorban az őt érintő kérdésekkel tud mélyrehatóbban foglalkozni, ez természetes – ám a világ aktuális, igen sokrétű problémáinak megértéséhez hasznos, ha nem csak egyetlen aspektusukra világítunk rá, hanem minél interaktívabb módon, minél alaposabban próbáljuk meg körbejárni őket. Szuper eszköze ennek a VR technológia is, de az egyéb interaktív digitális narratívák, mint a videojátékok, AR-alkalmazások is sokat segíthetnek, ha megfelelő körültekintéssel fejlesztették őket” — Bakk Ágnes Karolina, a Zip-Scene konferencia alapítója és főszervezője.


A konferenciának kiemelt témája lesz a Metaverzum is, mely – bár (még) nem valósult meg, és nem csatolható hozzá egy egységesen vizionált kép – kimeríthetetlen inspirációs forrásnak bizonyul az analóg és a virtuális szféra összekapcsolására. A meghívott előadók projektjei segítenek végigjárni a lehetséges forgatókönyveit a Metaverzum-jelenség kibontakozásának: milyen lesz, kié lesz, hogyan legyen demokratikusabb, hogyan hat majd az életünk különböző területeire – beszéljünk akár a mindennapjainkról, akár az egészségügyről, akár a művészetekről vagy a kultúránkról.

A Zip-Scene az egyetlen konferencia Magyarországon, mely átfogóan öleli fel és tárja közönsége elé a VR szcéna és a digitális storytelling nemzetközi tevékenységét. Az idei, negyedik rendezvény a szervezők elmondása szerint a legszínesebb, legedukatívabb és legközvetlenebb lesz, mely a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel való együttműködésüknek is köszönhető. Visszajáró látogatóik – előadók és közönségtagok egyaránt – bizonyítják számukra, hogy a VR aktualitása, relevanciája korántsem csappant az elmúlt években, sőt.
 


A konferencia első két napján több, mint 30 kutató fejenként 20 perces előadását hallgathatják majd meg a látogatók. Programblokkok lesznek például az alábbi témák: az egészségünk és az interaktív történetmesélés; új technológiák megtestesítése, virtuális megvalósulás; a társadalmi nemek és a digitális reprezentáció kapcsolata; a performativitás és a színház esete az interaktív digitális narratívákkal; a Metaverzum megtervezése multidiszciplináris szemszögekből.

A harmadik, szombati napon workshopokon vehetünk részt. Chris Roth médiapszichológus, a HKU egyetem oktatója a gyász folyamatáról és az interaktív történetmesélésről, Branko Sujic szerbiai operatőr és a belgrádi Filmművészeti Egyetem oktatója pedig a volumetrikus technológiáról fog workshopot tartani, míg a finn előadóművész, Samee Haapala immerzív színházi workshopot tart majd az érdeklődőknek.

A Zip-Scene konferencia a Zip-Scene blog és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem társszervezésében jön létre. 
 

Zip-Scene konferencia

Időpont:
2022. november 10-12.
Helyszín: MOME (1121 Budapest, Zugligeti út 9.)

Bérletek, napijegyek és workshop belépők a TIXA felületén.
Facebook esemény
A konferencia honlapja

A workshopokra a rendezvény Facebook-eseményein keresztül, vagy a rendezvény honlapján lehet regisztrálni.

 

Forrás: sajtóanyag

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

„Megfigyelhető egy generációk közötti váltás”

„Megfigyelhető egy generációk közötti váltás”

Interjú Bán Dáviddal, az Anthropolis Egyesület elnökével!

Rózsaszín napszemüvegen át

Rózsaszín napszemüvegen át

A Moco-ban öltött testet a Six N. Five virtuális valósága.

Hirdetés