Standjának témája az ökológiai lábnyom csökkentése volt.

„Let’s create big circles” – ezzel a mottóval indult neki a Kinnarps a skandináv designt ünneplő, februári Stockholm Design Week-nek. Az irodai megoldásokat szállító vállalat tevékenységében nagy hangsúlyt helyez a környezettudatosságra, a Hozzunk létre nagy köröket! üzenet a fenntarthatóságra utal, miszerint minél nagyobb egy termék életciklusa (köre), annál kisebb mértékben szennyezi a termék a környezetet. 


A Kinnarps a termékeit fenntartható anyagokból készíti el, és a cég hisz abban, hogy így nemcsak fenntartható munkakörnyezetet hoz létre, de egyben az abban dolgozó ember környezeti gondolkodására is hatással van.

A cég hitvallása szerint nagy a felelőssége a bútorgyártó cégeknek is, ugyanis ez a szektor is hozzá tud járulni a nagyobb körök létrehozásához például fenntartható termék designnal, vagy környezetbarát szállítási megoldásokkal. 

A körök nagyobbá tehetők úgy is, ha olyan munkakörnyezet biztosítanak a vállalatok a munkavállalóiknak, ahol jól és komfortosan érzik magukat, legyen szó egyéni vagy csoportos munkáról. Ennek szellemében dolgozott és dolgozik a Kinnarps irodai, iskolai és egészségügyi koncepciókon, amelyekben az ügyfelekkel együtt terveznek és elemeznek, a folyamatba pedig a munkahely menedzsmentjét és alkalmazottait is bevonják, hogy minél több információt nyerjenek arra vonatkozóan, milyen az ott dolgozók munkakörnyezeti igénye.

A környezetvédelem iránti elkötelezettségét és a nagyobb körök létrehozása iránti célkitűzését a bútorgyártó cég a Design Week-re tervezett standjával is megmutatta.

Mindemellett a Stockholm Design Week keretében megrendezett bútorvásáron a Kinnarps, a HDK-Valand Művészeti és Tervezési Akadémia, valamint a Beckmans Design Főiskola hallgatóinak közös tervezésű bútorai  is bemutatásra kerültek.

Az egyik projekt az öregedés témakörére (Design for Aging) összpontosított, a HDK-Valand diákjai amellett, hogy idősek otthonában dolgoztak együtt és beszélgettek az ott lakókkal, akiknek igényeit beépítették terveikbe, megtanulhatták azt is, milyen az, amikor az iparági tervezésnek egyszerre kell művészinek és funkcionálisnak lenni.

A másik projekt a Kinnarps és a Beckmans Design Főiskola együttműködésének eredménye, két hallgató és a cég együtt dolgozott együtt a kreatív, váratlan, a fenntartható és család kulcsszavak mentén a "Natural Meeting Places" tanulmánynév alatt projekten. Az alapfelvetés az volt, hogy nagy szükség van természetes találkozóhelyek létrehozására, legyen szó formális vagy informális találkozókról.  A hallgatók alapos kutatást végeztek az emberek közötti interakcióról, és arról, hogyan lehet mindezt megkönnyíteni és fejleszteni. A feladat egy olyan termék kifejlesztése volt, amely természetes találkozási helyként szolgálhat, és ahol az emberek  összegyűlhetnek és kölcsönhatásba léphetnek egymással.

A diákokkal végzett munka eredményei a vásár Greenhouse részlegében kerültek bemutatásra, amely a Stockholm Design Week egyik legnépszerűbb kiállítóterme, nem véletlenül: a formatervezési iskolák hallgatói itt mutathatják be prototípusaikat jövőbeli partnereiknek, alkalmazóiknak és a gyártóknak. A vezető tervezők közül sokan a Greenhouse-ban bemutatott koncepciójukkal indították be karrierjüket.

Forrás: Kinnarps




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Újabb jelentős bérlő költözik az Agorába

Újabb jelentős bérlő költözik az Agorába

Fogynak a prémium irodahelyek Budapesten – hamarosan megtelik az Agora Hub is

Új vezető a Kinnarps Hungary Kft. élén

Új vezető a Kinnarps Hungary Kft. élén

Svéd szakember irányítja decembertől a magyar irodapiac egyik legjelentősebb szereplőjét.

A Kinnarps a Stockholm Design Week-en is megmutatta, mennyire hisz a fenntarthatóságban

A Kinnarps a Stockholm Design Week-en is megmutatta, mennyire hisz a fenntarthatóságban

Standjának témája az ökológiai lábnyom csökkentése volt.

Hirdetés