És a szélesebb, lekerekített M-betűben megjelenik a Google négy alapszíne.

A Gmail piros M-betűvel ellátott borítékos logóját 2004 óta használta a Google, most ezt cserélik le a Google négy színéből (piros, kék, zöld, sárga) álló, vaskosabb, lekerekített M-betűre, ami az egységes és integrált Google Workspace eszközök új arculatába illeszkedik majd. 

A Gmail is bekerült a Google Workspace-be

A Google Workspace integrált munkaterület alatt egyesítette az eszközeit, így a Google Calendar, a Meet, a Drive, a Docs, a Sheets és a Slides logóit szintén lecserélik, egységesítik. A Google Workspace alelnöke, Javier Soltero elmondta: a különböző eszközök egységesített desingja az alkalmazások közötti megnövekedett szinergiák miatt is fontos. 

„Tíz éve, amikor a termékeinket először kifejlesztettük, egyéni applikációként találtuk ki őket, amik egymástól eltérő kihívásokra jelentettek megoldást – írta Soltero Google Workspace blogbejegyzésében. – Idővel a termékeinket egyre jobban integráltuk, annyira, hogy az appokat elválasztó határok elkezdtek eltűnni.”

A cég célkitűzése, hogy a Google Workspace munkaterületen belül egy még egységesebb élményt hozzon létre, és az új funkciók révén a felhasználók több különböző applikációt is képesek legyenek egyidőben használni anélkül, hogy ki kelljen lépniük az egyikből és átlépni a másikba. Így a Google dokumentumok tartalmába e-mailen keresztül is betekinthetünk majd, illetve a Meets valamint a Docs, a Sheets és a Slides összekapcsolásával a felhasználók úgy tudják bemutatni a dokumentumokat, hogy közben a másik képernyő előtt ülőket is látják. Az új funkciók néhány hónapon belül elérhetők lesznek, ezáltal elősegítve a távmunkában dolgozó felhasználókat. Bár a Google Workspace munkafelület integrálja a korábbi szolgáltatásokat, a meglévők külön-külön továbbra is elérhetők lesznek. 


Az új design

Margaret Cyphers, a Google kreatív igazgatója a Fast Companynak nyilatkozva elmondta, nem volt egyszerű feladat az új ikonok megalkotása, különösen egy olyan ikonikus logó felfrissítése, mint amilyen a Gmailé, amihez 2004-es megalkotása óta gyakorlatilag nem nyúltak. Cyphers csapata folyamatosan tesztelte az alakuló designt, és a tesztelők visszajelzései alapján hozta meg döntéseit. Eljátszottak a gondolattal, hogy elhagyják az M-betűt, de a negatív reakciók miatt ezt elvetették. Ugyanakkor az emberek látszólag kevésbé kötődnek a borítékelemhez, így azt könnyebb szívvel engedték el. Miután az M-betű megmaradt, egy azonnal felismerhető megoldást kerestek, ami ugyanakkor korszerű és kötődik a Google jelenlegi design sztenderdjeihez. Az M-betű szélesebb és lekerekített lett, és ebben a formában „öntötték” bele az összes Google alapszínt, miközben a piros továbbra is dominánsan megjelenik az ikonban, úgy, hogy közben egyfajta mozgásérzetet kelt és a kapcsolódó lógókat is eszünkbe juttatja.

„A végleges megoldás másnak, frissnek és modernnek tűnik, mégis meg tudjuk mondani róla, hogy ez a Gmail” – mondta Margaret Cyphers.

A mozgás és a kapcsolódás koncepciója a többi Workspace logónál is megjelenik, és mindegyiknek elkészült háromdimenziós, mozgó változata is, amelyeknél az ikonok kapcsolódása még szemléletesebb.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Minden, amit a logókról tudni érdemes

Minden, amit a logókról tudni érdemes

Megjelent Michael Evamy Logo: The Reference Guide to Symbols and Logotypes legújabb kiadása. 

A Renault visszakanyarodott Vasarelyhez

A Renault visszakanyarodott Vasarelyhez

Egyszerre retro és újító a francia autógyártó új emblémája.

A Fehér Ház új logója szembemegy a trendekkel

A Fehér Ház új logója szembemegy a trendekkel

Nem „laposították”, hanem inkább texturálták.

Hirdetés